Jump to content

Recommended Posts

Dag iedereen,

 

Hebben we nu een mannetje gekocht, kijken de twee meiden er toch wel helemaal niet naar zeker <_<

 

Foto van ons ventje

63472312.jpg

63472336.jpg

 

Hij heeft er wel zin in maar heb zo het gevoel dat geen een van me vrouwtjes het wilt ..

 

Af en toe kopknikken ze wel maar daar blijft het ook bij !

 

Kan ik iets doen om de paring wat te helpen ? Bv me ander vrouwtje in een ander terrarium plaatsen dat ze alleen blijven in terra ?

 

Ook is er een klein dominantie probleem geweest met me "oudste" vrouw die h

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja,geef ze de tijd,wie duikt er gelijk op,miss tenzij je een goede borrel op hebt!?

geef ze rust.laat ze hun gang maar gaan,want als ze eenmaal beginnen houd hij niet op hoor! volgende probleem. het komt echt wel,hoe kan het anders met zol,n knappe vent :cheer: .

(nog geen plaatje? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik dacht wel dat ze wat tijd nodig hadden maar sinds zijn komst "vechten" (bijten, rond elkaar draaien met platte scheve rug) me vrouwtjes ook (wat ze vroeger nooit hebben gedaan) en ben bang dat er

Share this post


Link to post
Share on other sites

bent u 100% zeker dat uw vrouw,vrouw is???

 

als ik zo uw uitleg lees,heb ik mijn twijfels

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ik dacht wel dat ze wat tijd nodig hadden maar sinds zijn komst "vechten" (bijten, rond elkaar draaien met platte scheve rug) me vrouwtjes ook (wat ze vroeger nooit hebben gedaan) en ben bang dat er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook eerst voor je wil paren goed laten controleren zodat je van elk dier het juiste geslacht kent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk omdat het allemaal zo onduidelijk is of spike al dan niet een vrouwtje is, heb ik een video gemaakt ! Zal gemakkelijker gaan

 

 

Links van de terra is spike, en rechts is spotje

 

 

Zoals je kunt zien zijn beide heel langzaam aan het kopknikken naar Pyro (die overigens niet weet naar welke hij eerst moet ? ) en armzwaaien

 

 

 

Hier zie je pyro en spike alleen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

film 1 dier links in de hoek een vrouw,rechts de man! dier rechts in de hoek ,vrouw. ( dit is het gedrag,geen geslachts bepaling)

 

film 2 linker dier een vrouwtje wat de man roept,of uitnodigd rechts weer de man.

wederom observatie geen geslachts bepaling.

 

om het echt zeker te weten heb je 2 keuzes,gewoon afwachten wat er van komt,of ze laten sexen.

het wat agresief gedrag lijkt,zoals het bijten is heel normaal op z,n baardjes.

dat hoort bij het versieren van elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dus ik had gelijk qua gedrag is spike (linker diertje) volledig vrouwelijk.

 

Maar het probleem is niet dat ze tegenover pyro agressief doet, maar tegenover me ander meisje !!

 

Na zo'n gedrag volgt er meestal dat spike naar spotje spurt en dan met haar platte rug rondom elkaar draaien enz ...

 

 

Ga eens kijken voor morgen naar dierenarts gaan :rolleyes: en eens een andere proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet deze appart die gaat voor stress zorgen bij andere dieren

waar je ook moet opletten is dat je man wel een man is

vrouwtjes kunnen ook mannelijke paargedrag over nemen

Zo had ik hier men sunburst vrouw bij men hypo man gezet

Ze dee hem gewoon na

Ook had een vriend van mij een "man" paargedrag en dergelijke waren allemaal mannelijk Zelf nekbijten

Wat blijkt na enkele maanden dat de man eieren legt :D

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×