Jump to content
Sign in to follow this  
jeroen

Gevangen Duizendpootje

Recommended Posts

Hey ik heb net in onze tuin een duizendpootje gevangen net geen 5cm lang denk ik max 2mm breed heeft meer dan 27 paar poten en daarom worden ze bij de Geophilomorpha heb ik gelezen. Nu vraag ik me af zitten er hier houders die ervaring hebben met deze kleine schatjes? :) ik ben namelijk van plan het een tijdje te houden (niet eeuwig uiteraard het blifjt wildvang) gewoon even weekje of twee observeren en terug de vrijheid van mijn tuin schenken.

 

Iemand ideeen? hij zit nu in een plastic bakje met geperforeerd deksel en wandje voor lucht, bosgrond, wat dorre bladjes en een klein drinkvoorzininkje. Iemand die me meer kan zeggen ivm eten, temp, RV?

 

groeten jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jeroen

ik heb het voor je verplaatst,dus hopelijk krijg je tips.

mijn gedachte zijn echter;waarom haal je het diertje in huis,je bent er niet mee bekend,en ik denk dat als je zo,n diertje zo fragiel is,dat het zal sterven in of na 2 weken terug in de natuur. beter gewoon buiten laten,hopelijk plant het goed door,en kan je er zo van genietten.

ik snap je wel hoor!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het precies toch ook de vrije natuur nu al terug in laten gaan.

Er is misschien al een dag voorbij dat er mensen je kunnen helpen met info geven, misschien overleefd het diertje het dan niet.

Jij doet er natuurlijk mee wat jij wil h

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan wel eventjes maar waarom is voor mij een vraagteken..

 

goed gewoon wat humus/zand mengen een steentje of stukje hout waar hij onder kan kruipen een vochtige hoek en droge hoek en in de schuur zetten. geen warmte! dan kun je hem niet meer terug zetten aangezien ze er wel enigzins naar toe leven als je ze 25 graden en hoger zet! dat is het buiten nog niet zegmaar.

kleine krekeltjes/kakkerlakjes enzo als voer.

 

de gif kaken kunnen niet zo snel door je huid heen maar dunne plekken kan het weleens gaan irriteren.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×