Jump to content
Sign in to follow this  
vanessa22

Vrouwtje Wil Maar Niet Legge

Recommended Posts

men vrouwtje is nu al een week aan het graven ,ik heb met dierenarts gebeld en hij zei me dat ik me geen zorgen moet maken. vanaf dat ik zie dat ze perst en er niks uitkomt dan moet ik onmiddelijk komen zei hij me. ze is zelf heel actief mooi van kleur dus volgens mij is ze wel gezond. ze blijft maar graven en overenweer lopen. ligt het misschien aan men zand dat niet goed is? welk zand gebruiken jullie? ze heeft gewoon haar terrazand maar dan een hele berg vochtig. ze graaft in de hoek van de terra, zodat ze daar een kuiltje krijgt met het zand rondom haar heen. en haar buikje wordt maar dikker en dikker:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf een bak waar ik aan de bovenzijde een gat ik maak. Ik doe hier of een cocoblok in of gewoon brekerzand van de bouwmarkt. Ik zorg dat dit zand vochtig is. Als ze graaft zet ik haar een aantal maal in de bak.

 

Zolang ze nog fit toont en gewoon door graaft zou ik me nog niet zo'n zorgen maken. Zodra ze echt lusteloos wordt zou ik weer contact opnemen met de dierenarts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net ff met de eigenaar van winkel gekko te lier gebeld en heeft me de raad gegeven van in haar terra een bak met vochtig zand te zetten en zorgen dat ze er niet uitkan. dit heb ik nu gedaan, heb een soort curverbak iets hoger formaat met vochtig zand er in gedaan en haar erin gezet. ze is meteen aan het graven geslaan...nu weer even afwachten. hoelang zetten jullie hen er telkens in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet haar erin en dat gaat ze meestal graven. Ze gaat er ook weer vaak uit, en dan zet ik haar er af en toe weer in, als ze ergens anders in de bak aan het graven is. Meestal gaan ze er uiteindelijk zelf in, omdat dat de beste plek is. Ik maak geen hoek van mijn terra meer nat, maar zorg dat de bak de enige geschikte legplek is.

 

Ik zou haar persoonlijk niet opsluiten in de bak, aangezien het diertje hier weer gestrest van kan raken. Dat ze een week druk aan het graven is, is niet uitzonderlijk dus zou nog niks doen wat haar stres kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja het is zover!!!!!! ik haalde haar net eventjes uit de curver en ze was er 2minuten uit en het eerste eitje is er !!! een spierwit!!!! heb het onmiddelijk in de broedkast gelegd omdat het zo in het midden van de terra lag, en haar terug in curverbox gezet:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×