Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Wie Kan Mij Helpen

Recommended Posts

Hallo,

ik heb van iemand een terra met verschillende dieren overgenomen, die ook naar mijn idee niet samen kunnen.

Ik heb foto's ontvangen van de dieren en nu vraag ik me toch echt af welk dier dit is, het zou gaan om 2 halsbandjes 2 wateragamen en een jemen kameleon.

Met zn allen in 1 hok <_< volgens mij kan dat niet dus bij ons thuis gaan ze uit elkaar allemaal.

Maar dit dier zou een halsbandje moeten zijn ... het lijkt mij van niet.

Ik voeg de foto toe hoop dat jullie me kunnen helpen...

 

Want halsbandjes zijn toch glad kwa huid en hebben geen schubben en geen puntige kop, althans de halsbandjes die ik heb zitten lijken er in de verste verte niet op...

 

Dus hulp graag! ;)

 

 

[url="http://s307.photobucket.com/albums/nn286/nath-----/?action=view

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet zeggen wat het diertje op de foto is maar kan wel zeggen dat het zeker GEEN halsband is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lolo.raad het plaatje topic is verhuisd.

ik heb geen idee,maar hij heeft een gekko kop vind ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja raad mn plaatje.

Ik zou het ook echt niet weten, ik ga ze dalijk ophalen en dan zal ik het wel ff vragen wat dit vind ik best vaag haha ik maak zelf wel ff foto's.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijken wel zwarte agamen die hebben ook een halsband en zijn ongeveer 25 tot 30 cm groot. Weet niet precies de naam maar is wel een agamen soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI Hoi,

Ik heb het dier opgehaald opzich lijkt de lichaamsbouw wel op een halsbandje maar zn huid is ruw, hij heeft geen sterke achterpoten zoals een halsbandje meer als een baardje, hij is verschrikkelijk schichtig en hij zit alleen maar op de achtewand die van grind gemaakt is. Ik heb zelf al een koppel halsbandjes zitten en die zitten zelden op de achterwand en hij alleen maar, ook is zn lijf veel sterker gebouwd dan een halsbandje, ik denk ook inderdaad een agamen soort en absoluut geen halsbandje!

 

Dus tips zijn welkom!

 

Ook zaten er een kameleon en 2 wateragamen in de bak, de wateragamen zijn er slecht aan toe, bekjes helemaal kapot en erg uitgehongerd!

De kameleon gaat nog wel op zich maar ook erg mager!

We hebben gister 5 bakjes krekels in de bak gegooid en die waren binnen no time allemaal op, ben blij dat we ze hebben opgehaald want anders waren deze dieren een hongerdood gestorven.

Ik zal foto's van de dieren maken zodat jullie zelf kunnen zien hoe slecht ze eraan toe zijn.

 

Waarom doen mensen dit toch keer op keer weer :(

 

In ieder geval zijn ze nu in goede handen en hoop ik dat ze nog een lang en fijn leven zullen hebben, en helaas wel voor hun of misschien denk ik wel een grote opluchting, ze mogen alleen nog maar met soortgenoten samen zitten, want volgens mij hebben ze genoeg stress van elkaar gehad.

 

Ik houd jullie op de hoogte.. en morgen gaan we naar de beurs in Houten dus zal ik wel ff komen buurten bij de mensen die er staan met hun stand. ;)

 

Groetjes Nathalie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels flink aan het zoeken geslagen ;)

Hij lijkt ook wel een beetje op een paddenkopagame..

Ik kan helaas niet veel vinden over de zwarte agame want ik weet de latijnse naam niet :S

Iemand anders wel?

 

Alle hulp is welkom ;)

Wil dit beestje nl een goed huis kunnen bieden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAAA we zij eruit wat het is!!! wahahah :cheer:

Nou nadat ik een aantal van jullie had gezien ben ik met mijn dier rondjes gaan lopen op de beurs ( weer te veel gekocht zoals gewoonlijk maar dit keer geen dieren) Het blijkt een leguanen soort te zijn en wel de sceloporus jarrovi, geen bal over te vinden op het internet(althans alleen engelse sites)

Maar we weten wat het is en dat hij in rotsgebieden leeft en dus niet bij een kameleon e.d. kan zoals we ze hebben overgenomen wan die mensen.

 

Nu gaan we kijken ofdat we hem houden en in een nieuw terra doen of dat we voor hem een nieuw huis gaan zoeken.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nederlandse benaming is STEKELLEGUAAN

 

zoek daat maar eens op google

Share this post


Link to post
Share on other sites
De nederlandse benaming is STEKELLEGUAAN

 

Hoi, als ik op stekelleguaan zoek krijg ik inderdaad veel info maar dit betreft wel allemaal de sceloporus Malachitus, en niet de S. Jarrovi, ik weet wel dat ze op elkaar lijken en tot dezelfde soort horen, maar echt overde Jarrovi kan ik niets vinden hoe ze gehouden moeten worden en of er nakweek van is of dat dit echt wildvang is, want dat denk ik haast wel gezien zijn schichtige gedrag.

Ik blijf zoeken..

 

Maar in ieder geval bedankt.

 

groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan de foto niet vergroten, maar ik vind de jouwe ook wel wat weg hebben van de Sceloporus Poinsetti.

 

Hier een website van een kweker, waar een hoop info op staat, misschien heb je er iets aan

 

http://www.geocities.com/svraay/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik kan de site hier op mn werk niet openen maar zal vanavond eens even kijken.

 

Je hoort van mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat aan jou om deze dieren terug goed te verzorgen.

 

Heb je foto van in welke staat ze waren? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×