Jump to content

Recommended Posts

vandaag naar de da geweest in schoten met harry (we hebben 1u gereden maar dat hebben we er graag voor over :rolleyes: ), we zijn trouwens van da veranderd omdat we onze vorige niet meer voor 100% vertrouwden,

we zijn gegaan omdat we zeker wilden zijn dat hij gezond was

na ons onverwacht sterfgeval van ons ander baardje,

nu bleek dat hij toch wat slijmen in zijn mond had en in zijn

ontlasting bloed zat dus volgens de da een longontsteking :o

we hebben antibiotica meegekregen en daar moeten we iedere dag

7 dagen lang smorgens en savonds 0,1 ml van geven, en verder moeten iedere dag wat water koken daar wat van die druppels eucalyptus indoen dat in een potje gieten en dan harry en dat potje samen in een wasmand zetten en een handdoek erover en hem daar 5 min laten inzitten zodat hij de damp kan inademen (dat was goed tegen de slijmen en goed voor zijn luchtwegen zei de da) maar we moesten wel oppassen dat hij niet van het water zou drinken

voor de rest heeft hij niks gevonden in de ontlasting geen wormen, geen flaglaten,.....

 

MAAr nu wist hij mij te vertellen dat de temperatuur in je terrarium overdag en snachts dat daar maar ongeveer 10 gr verschil mocht inzitten dus als het onder de lamp overdag 35 gr was mocht het snachts maar min 25 gr worden in het terrarium

omdat ze zo ook verkouden konden worden <_<

 

 

als dat zo is dan moet ik maar eens wat dimmers gaan halen want bij mij is rond de 37 gr onder de lamp en onze termostaat staat snachts rond de 20 graden

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou bij mij is er ook wel zon temp verschil,overdag ver in de 30 en snachts net in de 20,ik denk dat dat in de natuur eigenlijk ook wel het geval is.

ben je vorige week met hem naar buiten geweest,het klinkt als een longonsteking ofzo. maar tis goed dat je even bent gegaan,dat zie je maar weer.maar een vraagje,zat hij veel met de bek open,dat schijnt aan te duiden dat er een long aandoening aanwezig is

strekte er verder mee.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kevin,

 

Een longontsteking ontstaat meestal door tocht.

 

Zoals Anita al vroeg, ben je er mee naar buiten geweest? :huh:

 

Hopelijk slaat de antibiotica-kuur aan.

 

Bij mij is het temperatuur verschil ook best groot.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

nee we zijn er niet mee naar buiten geweest

maar we laten hem wel regelmatig rondlopen

door het huis mss dat hij het zo heeft opgelopen,

en hij zit wel regelmatig met zijn bek open maar

dat doet hij eigelijk al zolang als dat ik me kan

herrineren maar de laatste tijd precies meer als

anders, hij zal wel beter worden want we zijn er

toch wel redelijk optijd bij.

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel sterkte

ik hoop dat harry snel op knapt

ik geloof niet dat ze haar longontsteking oopgelopen heeft

door temperatuur verschil in het terra

tijdens dag en nacht want in de woestijn zakt de temperatuur ook van 40 naar onder nul

en aangezien bijna alle terrariumhouders met meer dan 10 graden verschil werken

en ik geen een baardje met een zakdoek rond zie lopen :D

zie ik daar het probleem niet in

ik denk inderdaad ook eerder dat het van tocht komt bij het uit het terra lopen of in het terra wat doen terwijl de buitendeur open stond ofzo

nou ja de oorzaak zal lastig te achterhalen zijn

maar het belangrijkste is dat ze weer opknapt

ik wil jullie nog wel even zeggen dat ik het zeer verstandig vind dat je een andere arts hebben opgezocht

want als het vertrouwen in een arts weg is en je hebt de mogelijkheid om een ander te zoeken zeker doen

sterkte met je baardje

en hou ons op de hoogte

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kevin,

 

Ook ik denk dat de longontsteking niet kan veroorzaakt worden door het temperatuur verschil van je bak, maar eerder door het laten loslopen. Het is snel gebeurt dat er hier of daar eens een deur of raam open staat en dat voor tocht kan zorgen, zelfs als je er zelf niets van voelt.

Wat de dierenarts zei over het temperatuur verschil kan misschien ook slaan op het feit dat je baardje nu, nu dat hij ziek is, 's nachts warmer moet gehouden worden om haar afweer mechanisme op peil te houden. Dat wordt meestal gedaan bij zieke dieren. Wel opppassen voor uitdroging en natuurlijk de medicatie blijven toedienen zoals je dierenarts voor schreef...

 

Succes met je baardje.

 

Jeremy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×