Jump to content
vanessa22

Is Mijn Vrouwtje Voor Het Eerst Zwanger?

Recommended Posts

ik heb sinds een jaar en half 2schatten van baardagamen, een manneke en een vrouwtje. beide zeer tam en gezond. nu sinds zondag 15/03/09 zijn ze aan het paren geslagen. nu zondag liet ze het allemaal goed doen door hem maar nu gaat ze er telkens van lopen als hij poging doet.. wil dit nu zeggen dat ze voor het eerst zwanger is? zoja dit is voor ons totaal nieuw en we zouden toch graag alles perfect laten verlopen voor haar. wat staat ons juist te doen. de aarde dat ze nodig heeft om haar legsel in te leggen mag dit het gewone zand zijn waar ze in hun terra in zitten of moet dit anders zijn? moet ik haar nog meer vitaminen geven nu om aantesterken? alle info is welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

eerst en vooral er rustig van genieten,er is nog voldoende tijd om alles te regelen

 

hier zetten we de man na de bevruchting apart,zodat de vrouw rust heefd,en niet elke beweging lastig gevallen word,en niet meer durft te bewegen

 

extra calcium is geen luxe nu,maar een must

ook extra vitaminen worden best gegeven

geef eten zoveel ze lust,zodat ze goed doorvoed de belasting kan doorstaan

 

enkele dagen voor het afleggen zal ze stoppen met eten(dit gebeurd om en nabij de 4 weken

 

zorg nu reeds voor een broedstoof,en laat deze proefdraaien,zodat ze een constante temperatuur van rond de 29

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn daarjuist nog snel eventjes langs de winkel geweest om extra vitamientjes te gaan halen zodat ze zeker niets tekort komt..voor een broedkast moet ik dit weekend gaan zien naar een andere winkel want in deze winkel kwamen ze pas eind maart terug binnen...dus dan kan ik de temperatuur niet in de gaten houden een paar dagen op voorhand. mijn baardjes hebben nog nooit muisjes gekregen om te eten maar de persoon van de winkel raadde dat wel aan om nu te geven is dat juist?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier krijgen alle baardjes om de twee weken een muizenjong te eten

zwangere dames elke week

 

ook gemalen stuifmeel is een goede aanvuller

zeer goede vitaminen zijn hier op de online shop te verkrijgen(2soorten 1oplosbaar in water(om in het badwater(zeker ook te gebruiken bij nakweek)))

2 deze word in de mond ingespoten)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aanvulling is verder niet nodig na de uitleg van Erwin :rolleyes:

 

Wel zou ik de man ook scheiden van de vrouw, zodat ze zich goed kan voorbereiden op haar leg!

 

En ik zie dat je nieuw bent, je mag je altijd voorstellen zodat we een beetje meer over je te weten komen... :rolleyes::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

na hoelang begin je iets te zien aan je baardje?ze is redelijk rustig opt moment, ze heeft een mooie kleur maar ze houdt haar hoofdje zo naar beneden. behalve als je met een stukje fruit voor haar komt dan is ze ineens actief:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal zal je de eitjes beginne voelen aan de zijkant en deze worden dan ook na een aantal dagen/weken zichtbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet bij elk baardje is er uitwendig iets te zien van zwangerschap

 

als er al iets te zien is zijn het de eitjes die zichtbaar in de buik te zien zijn op ongeveer drie weken

eitjes zijn wel te voelen in de buik na enkele weken

 

 

mestal veraad verandering in het gedrag de zwangerschap

dit is te zien na een drietal weken

eerst beginnen ze hier en daar te graven

enkele dagen voor afleggen eten ze meestal niet meer,en graven steeds meer en meer

 

dit is meestal zo,maar niet altijd

soms ziet men niets,en denkt men "deze is niet zwanger" tot ze plots begind te graven,en aflegt in binnen enkele uren

 

dus zeer goed observeren

 

ps:kijk uit met de aankoop van een broedstoof

er zit veel kaf tussen het koren(er zijn zeer goede,maar ook prutsen die de temperatuur niet houden,en of stukgaan tijdens het uitbroeden)

 

geniet ervan

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
hebben jullie soms tips voor een broedstoof? merk model

Ik heb tot nu toe goede resultaten bereikt met een Lucky Reptile Herp Nursery 2 (alhoewel deze wel afwijkt en handmatig goed ingesteld moet qworden, ook schommeld hij wat in de temperatuur).

 

Ook heb ik een Jaeger F80, deze is uiterst stabiel qua temperatuur, maar ook wat duurder............................

 

Andere mensen gebruiken andere (zelf gemaakte) stoven. Ook natte stoven (bovenstaande zijn 2 "droge"stoven) worden gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×