Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Roodkeel Anolis

Recommended Posts

Hoi Hoi,

Ik heb het voor elkaar ik heb mn vriend aangestoken met het reptielen virus haha.

Nu wil hij graag een terra in zn woonkamer, met daarin een dier dat in bosgebieden voorkomt.

 

Nu viel zijn oog eerst op de panterkameleon, maar vanwege de beperkte ruimte is hij verder gaan kijken.

Wat hij in ieder geval niet wilde is een woestijnterra in huis. (want die heb ik al genoeg ;) )

 

Dus nu zijn we aan het inlezen over anlissen, ons oog is gevallen op de roodkeel anolis.

 

Wij willen overgaan tot aanschaf op de beurs in Houten, maar voor we dat doen willen we het terra in orde hebben.

Ik heb thuis nog een terra staan van 70x50x40 lxhxdiepte.

Is dit voldoende voor 2 volwassen anolissen?

En is het verstandig om een koppel te nemen? Of beter 1 alleen?

Ik heb op sites gevonden 2 a 3 x per week voeren, is dit voldoende?

Het terra willen we aankleden met nep planten e.d.

Maar echte planten kan dat ook?

En op de bodem zand lijkt mij of mag bark ook?

 

Ik hoor graag welke tips jullie hebben, zodat we die meekunnen nemen in het opbouwen van ons terra.

Zodat we in Houten op de beurs onze nieuwe huisgenoten kunnen ophalen ;)

 

Alvast bedankt.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is voldoende voor koppel of trio, bij mij zatten 2 man en 2 vrouw in terra van 40x60x80 dat ging ook goed, je kan ze op zand houden, zorg dat je eileg bakje heb klein bakje grond dat dicht kan ik deed het in leeg boterpotje waar ik gaatje in had geknipt, strijk je het zand ervoor glad als er dan in is gelopen ziet je sporen lopen naar heb bakje zo kan je zien of er eitjes zijn gelegt,

ik heb er echte planten instaan mijn voorkeur gaat daar altijd naar uit, maar vorige eigenaar hield ze op nepplanten dat ging ook goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook al nakweek gehad ingel is goed koppel setje wij hadden daar enkele jongen van helaas nooit groot kunnen brengen

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej ik heb er nog geen nakweek van gehad, wel paar x eitjes, er kwam niks van uit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrm heb je niet gekozen voor een Phelsuma madagascariensis of een andere phelsuma soort,zijn tog vele mooier dan een annolis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anolissen zijn prachtige dieren. Heb zelf ook onder andere de roodkeel anolis gehad. Wij hadden een mannetje met paar vrouwtjes.

 

Echt mooie en leuke dieren om naar te kijken. :rolleyes::)

 

Wij hadden echte planten in hun terrarium. Kan je iets heel mooi van maken.

 

Veel plezier & succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×