Jump to content
Sign in to follow this  
maxpool

48 Uur Na Indeuken Van Eieren Nog Niet Uit...

Recommended Posts

Hey,

FF weer een vraagje. Zoals jullie misschien al wel weten is mijn eerste legsel nu aan het uitkomen. Nu gaan de eieren invallen, indeuken voordat ze uitkomen. Meestal komen ze dan en paar uur later uit, maar nu zijn er twee eieren ingevallen (ingedeukt) en zijn na 48 nog niet aan het uitkomen. De kleur is nog wel mooi wit op een paar plekjes na. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik had in een encyclopedie gelezen dat als het na 24 uur na invallen nog niet aan het uitkomen was dat je dan ergens in het midden een sneetje moest maken. Maar voordat ik dat doe wil ik het eerst even hier vragen.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Max,

 

Als de eitjes invallen, moeten de jonge er na een paar uur zeker

uit zijn.

 

De kans is groot dat ze stikken als ze er langer inblijven.

 

Ik zou een sneetje in de eitjes maken, misschien is het nog niet te laat. :unsure:

 

Hou ons aub op de hoogte.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er een sneetje in gemaakt. Het ene ei is al zo'n 48 uur ingedeukt (sinds gistermiddag) en het andere ei is gisteravond ingedeukt dus zo'n 24 uur. Bij het ene ei zie je gewoon helemaal het kopje en het rest van de lichaam. De eierschaal zit als een soort vliesje om het jong heen :( Ik wou dat ik dit eerder had geweten. Maar nu weet ik het voor de volgende keer. Van dit legsel zijn er nog 2 eieren die nog niet zijn ingedeukt en die moeten nog uitkomen. Dus dan verwacht ik er nog 2 bij :unsure: Als ik meer weet over de 2 ingedeukte eieren zeg ik het wel :(

 

GrtzZz Max

ps: de 4 uitgekomen jongen hebben net hun eerste krekeltjes gehad, ze hapten ze zo weg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Het ei was nog niet uitgekomen. Het begon al een beetje blauwig te worden. Toen heb ik het ei opengemaakt en zag ik een heel mooi baardagaampje helemaal volgroeid. Het zag er heel zielig uit. Dit vind ik echt een domme fout van mezelf. Maar ik had het ook niet kunnen weten. Maar 1 ding is zeker, dit gebeurd mij geen tweedde keer voor zover ik het in de toekomst nog kan voorkomen. Waarschijnlijk word dat andere eitje ook niks meer. Maar die deukte pas later in dan de andere dus ik geef het nog een kans :( Nu maar hopen dat die andere 2 eieren wel goed uitkomen :unsure:

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Max,

 

Dit is geen domme fout.

 

Ik zelf haal geen eitjes meer open.

 

De baardjes moeten er uit zich zelf uit het ei komen, zo gaat

het in de natuur ook.

 

De baardjes die je zelf uit het ei haalt, daar is meestal iets

mis mee.

 

Groetjes Marc. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je wel gelijk in. Als het jong niet zelf uit het ei kan komen geeft het al aan dat het zwak is. Maar ik heb nog 2 goede eieren dus hopelijk komen die wel mooi uit :rolleyes: Bedankt voor je antwoord :)

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :D

De andere 2 eieren zijn nog aan het broeden, maar zien er heel goed uit. De vier jongen eten goed en zijn heel actief. 1 Van de vier begint ineens op te kleuren, hij word helemaal geel. Heel mooi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×