Jump to content

Recommended Posts

ja ik kweek een deel zelf, is wel leuk om er met te expirimenteren, of hoe je dat ook schrijft:p

 

elke dag andere dingen voeren aan je voedseldieren peen voer ik veel maar ook vruchten

maar voor krekels voer ik weer wel korrels erbij haha :P

 

zomers geef ik vaak deel wildvangvoedsel, daar ziet je je dieren pas echt op vooruit gaan maar niet alles wat je vangt kan je voeren maar goed het is echt leuk om te proberen allemaal

zomers geef ik vaak deel wildvangvoedsel, daar ziet je je dieren pas echt op vooruit gaan: Dan ben ik benieuwd waar je dat aan merkt. Ik voer zomers ook van buiten, meer voor de variatie, maar ik zie geen verandering in de dieren. Dit is niet kritisch bedoeld hoor, maar als je echt vooruitgang ziet bij het voeren van wildvangvoedsel, dan doe je waarschijnlijk iets verkeerd met jou eigen voedseldieren kweek.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou juist het moeilijke van het verhaal.

Als het aan dieren was af te lezen of ze wel of geen goede voeding krijgen was het allemaal niet zo ingewikkeld.

Daarmee bedoel ik natuurlijk niet de dieren die verwaarloost worden en "lege krekels" krijgen.

 

Maar als ze redelijk worden verzorgd zullen ze er best goed uitzien. (De rachitis gevallen heb ik het natuurlijk niet over. )

 

Het gaat erom om steeds beter voer te vinden en de vraag is : is korrelvoer, het beste, goed, redelijk of juist slecht.

 

Dat wildvang voer extra afwisseling bied is natuurlijk alleen maar goed. Elk voedseldier heeft weer zijn eigen goede eigenschappen.

Eigenlijk voeren we maar een schaarse variatie aan levend voer wat in de winkel verkrijgbaar is. In het wild zullen ze veel meer variatie hebben.

Daarom kan ik mij voorstellen dat de korrels zo gek nog niet zijn.

 

Maar dat je zou kunnen zien aan je baardje dat hij wilvang voer heeft gegeten... geen kritiek hoor... maar dat zegt dan volgens mij meer over je "standaard voer" dan over het wildvang voer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×