Jump to content

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Sinds dit weekend is mijn vrouw Angie ziek.

Het begon dit weekend met een soort boerende geluiden...

Ik heb gelijk maandag een afspraak gemaakt bij de DA en kon er gister terecht.

Wat blijkt nu dat ze haar buikje vult met lucht/gas.

Dit doet zij schijnbaar omdat ze ergens pijn heeft en zo de ruimte vergroot en minder druk voelt.

 

De DA heeft geprobeert verse mest eruit te krijgen maar dat ging niet.

Inmiddels is ze best zwak en blijft ze "boeren" vanmiddag na mn werk kijk ik of ze nog gepoept heeft en breng ik de mest meteen weg voor onderzoek.

 

Ik heb niets verandert aan het eten levensstijl o.i.d.

Ik heb voor de zekerheid een kuurtje meegekregen wat ik tien dagen lang 1 druppel per dag moet geven en astronautenvoer zodat ze op gewicht blijft want eten wil ze ook niet echt meer.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Mijn dierenarts zei nl dat hij dit niet echt kende van een baardje en dat terwijl hij reptielen arts is :s

 

De medicijnen die ik heb meegekregen heten Baytril 10% orale oplossing 2ml is een verdunning.

Kent iemand deze? Heeft dit schadelijke gevolgen?

Ik moet vanaaf beginnen met de kuur, gister heeft ze wel al bij de DA een prikje gehad....

 

Ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

 

Groetjes een bezorgde Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk heb ik het nog nooit meegemaakt (gelukkig) ..

maar wat ik niet begrijp is dat je Baytrill meegekregen hebt, dit is een (zeer agressief) antibioticum die alleen bij ontstekingen e.d. gebruikt dient te worden.

Hou je alsjeblieft aan de dosering, te veel Baytrill heeft dramatische gevolgen.

Baytrill vind ik niet een middel wat je "zomaar preventief" toe moet dienen.

Wellicht heeft uw r.a. gedacht "beter iets dan niets" .....

 

Succes,

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjoh ik ken het niet voor mij is het onbekent, je bent zeker naar diender geweest?

 

hopelijk helpt het en komt je baardje er weer bovenop, veel succes hiermee joh

 

groeten ingel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met medicijnen dien je altijd op je goede te zijn, dus vind ik het raar dat je medicijnen meekrijgt terwijl er niet een echte diagnose is.

Wat ik zeker nu zou doen is vanaf er ontlasting is deze te laten onderzoeken zodat de oorzaak misschien achterhaald kan worden.

Baytrill is een middel waar men vlug naar grijpt, maar niet een wondermiddel.

Succes.

 

grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruikte dit indertijd tegen streptokokken bij vogels als ze zwaar ziek waren. Is zoals 101dragons al zegt geen siroopje. Goed doseren is aangeraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boeren is gas toch,dus een maag/darm probleem, je da kreeg er geen poep uit,maar wanneer was de laatste poep,en heeft hij ook een rx gemaakt?

sterke voor jullie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je haar flanken in de gaaten houden, dan ze niet zwart worden.

Wordt ze ook dik?

Blijf ze gewoon liggen waar ze ligt?

Waarom ik dit vraag is, Met Dena vorig jaar heb ik dit ook meegemaakt.

Maar kijk is naar haar flanken..waar haar steekels zitten he, als dat flanken heet.

Hoor het wel.

 

Sterkte.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi,

Ik heb gister de eerste dosering gegeven, en ook gelijk wat astronautenvoer.

 

Ze is nog steeds wel actief, en eet ook wel, alleen kleine beetjes... Gister heeft ze voornamelijk andijvie gegeten, beter iets dan niets zeg ik altijd maar.

 

Nog steeds geen ontlasting gevonden, dus ik hoop vanaaf wel als ik thuis kom....

Maak me best zorgen.

 

@Wil de flanken zijn goed gekleurd gewoon geel, alleen een zwarte baard zo nu en dan, vooral als ze weer gaat boeren dan zet ze haar baard op het zal waarschijnlijk lpijnlijk voor haar zijn, vandaar de baard.

 

@Anita wat is een rx? En de laatste poep was voor het weekend...

 

ik houd jullie op de hoogte.

 

Groetjes Nath

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

Nou Angie knapt al heel erg op.

Gisteraaf ook weer in bad geweest en heel veel gedronken had er extra vitaminen aan toegevoegd, zo weet ik zeker dat ze die in ieder geval binnen krijgt.

Ze is nog wel een beetje verzwakt, en heel erg afgevallen, dus de wasmotten en andere lekkere hapjes worden weer flink aangeleverd ;)

Maar nog steeds geen goede ontlasting kunnen verkrijgen van dr, zelfs niet toen ze in bad zat. Gister heeft ze ook nog 3 grote sprinkhanen wegewerkt dus ze is op de goede weg.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Vanaf vanaaf zijn alle baby's weg zal wel heel erg gek zijn zo'n leeg terra in de kamer.... Ff afkicken.... haha

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig dat het beter gaat ermee joh ;)

ook fijn dat je nakweek weg is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×