Jump to content
Sign in to follow this  
Regius

Geslacht Laten Bepalen.

Recommended Posts

Wegens dat ik twijfelde aan het geslacht van mijn 2 ratteslangen, ben ik vrijdag naar de reptielenwinkel geweest.

Diene man pakte eerst de wildkleur en was niet 100% zeker dat het een vrouwtje was, tot hij de missing black pakte, toen was hij ineens wel 100% zeker van de wildkleur.

Nog goed dat ik ze allebei heb meegenomen.

Hij heeft me gezegt dat ik voor de volle 100% met een koppeltje zit.

Dus wildkleur is een vrouwtje, en de missing black is een mannetje.

Dan heb ik nu eindelijk kweek-koppel zitten.

Heeft er ook bij gezegt dat mijn slangen gezond zijn.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Regius,

 

Hoe heeft de winkelier het geslacht bepaald?

 

Sonderen is de betrouwbaarste methode vind ik zelf.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft de slangen gepopt.

Maar ik ga voor alle zekerheid nog eens naar een andere winkel om ze te laten sonderen.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ben niet zo voor poppen.

 

Is pijnlijk en stressvol.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poppen is zeker geen betrouwbare oplossing en echt niet verstandig bij iets oudere dieren!!!! hoe groot zijn je gutjes? na 5 vervellingen doe ik al niet meer poppen. ook zijn vaak de mannen dan al wat sterker dat ze de penisjes vast kunnen houden dus dan denk je vrouw maar is het toch een mannetje. ook kun je net verkeerd pakken en komt er niets uit terwijl er wel wat in zit :P sonderen is een zeer betrouwbare methode mits je ook dit goed doet. dit heb ik zelf nog niet veel gedaan. ik laat nakweek slangetjes van felle soorten het liefst in een tube kruipen en dan pop ik ze. dan hoop ik dat ik het goed heb en daar verkoop ik ze voor. als het niet goed is dan komen ze wel terug en kan ik altijd nog ruilen o.i.d ;)

het is zowieso vrij lastig hoor bij slangen. reuzeslangen is vrij gemakkelijk en betrouwbaar te zien. je kunt daar bijvoorbeeld weer vrijven over de cloaca dan kun je de penissen weg voelen springen :)

hopelijk heeft de man/vrouw gelijk!

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi poema.

 

De wildkleur is 120 cm, missing black is iets kleiner.

Ik denk wel dat de winkel het goed gedaan heeft, de slangen hebben al gepaard dit week-end.

Op de onderste foto zie je volgens mij toch wel iets meer dan op de andere foto's.

Heb er ook een filmke van gemaakt.

Dit filmke is van betere kwaliteit dan het vorige.

 

th_Video2-1.jpg

 

DSCF4791.jpg

 

 

DSCF4794.jpg

 

 

DSCF4796.jpg

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet wat je bedoelt poema, de volgende slangen die in huis komen, ga ik toch laten sonderen, kwestie om dan van de eerste keer volledig zeker te zijn van het geslacht.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei volledig zeker zijn kun je niet wel voor een erg groot deel en pas als de eitjes na paringen gelegt zijn kun je zeker zijn. het kan nog steeds zijn dat het 2 mannen zijn waar 1 dominant over is en de ander onderdanig. als je ze vast hebt zien liggen is er al meer zekerheid :) met jong poppen of later sonderen kun je het een en ander uitsluiten maar nogsteeds kan het anders uitpakken dit gebeurd gelukkig vrij weinig.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi poema.

 

Ik heb ze duidelijk in elkaar zien hangen terwijl ze bezig waren, maar voor alle zekerheid ga ik afwachten tot ze eitjes begint te leggen.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×