Jump to content
Sign in to follow this  
duif

Levend Voer Wijgeren

Recommended Posts

Goede Dag

 

Ik heb een vraag over een baard die ik via de dierenbescherming heb gekregen (op leven na dood zijn vrouwdje heeft het niet overleeft).

Deze kwam zwaar ondervoed en verwaarloost binnen, en heb ik weer in een redelijke conditie gekregen hij is al 110 gr gegroeid via "dwangvoeding" nutriburd a19 maar ik krijg er nu geen levend voer meer in de spuit pakt meneer wel gewoon zelf.

Ik heb het al geprobeerd hem tegelijk met mijn andere baardjes te eten te geven maar hij pakt het niet hij kijkt er wel naar.

ik heb het ook al geprobeerd om hem twee weken geen ander eten aan te bieden dan levend voer van af wasmotjes tot sprinkhaan aan toe.

Maar buiten 35 gr gewicht na gebeurde er niks, wie weet misschien wat ik nog meer kan proberen

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik denk toch dat het baardje verwend is door het spuitje met eten.

 

Je kunt proberen langzaam het voedsel uit

het spuitje af tebouwen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed van je dat je je ontfermd over deze diertjes,en dat er nog 1 in leven is.

ik doe dit met regelmaat,maar ik geef nutribird voor 10 dagen,niet langer.

als het moet voer ik levend en groente met een picetje.

als je zeker bent dat het dier geen paracieten bij zich heeft,zet hem dan samen met een ander dier,zien eten doet eten.

doe het voeren op gezette tijden,de badjes ook,zodat hij weet waar hij aan toe is,en weet wat er komen gaat!

heb je een foto?

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer anders gewoon constand een krekeltje te laten lopen in je terra, hopelijk pakt ze dan vandaag of morgen gewoon blijvenaanbieden en afwachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is door de DA gezond verklaart hij zit nu bij 4 vrouwen (de bofkont) hopelijk dat hij nu ook gaat eten de vrouwen komen nu net een beetje uit de winterrust

Ik ben bang dat het nog wat stress gevolgen zijn eet koffiemachine die jee terra binnen vliegt lijkt mijn niet iets wat ze koud laat

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
:cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wasmotjes zijn ze dol op.

 

Lief dat hij hem een kans geef om te leven.

Hoop dat het je gaat lukken.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als "meneer" het nu wel makkelijk en lekker vind om nutribird uit een spuitje te eten en zijn andere voer daarvoor laat staan...Dan is het spuitje waarschijnlijk veel lekkerder!

 

Kan je niet proberen om het spuitje te vullen met het orginele voer?

 

Ik weet ook niet goed hoe ik dat zou aanpakken : hoe krijg je krekels in een spuit?

 

Maar ja ...hij zal dus weer moeten leren dat de lekkere spuit er niet meer is, dat wil zeggen, de spuit misschien wel ...maar dan gevuld met normaal voer.

 

Het blenderen van krekels en sprinkhanen lijkt me dan toch wel weer lastig....

 

Is er geen mogelijkheid om stiekum een wasmot of krekel naar binnen te duwen met een pincet als hij zijn bek opent voor de spuit? Klein krekeltje of zo .

Later steeds groter...

 

Het lijkt me dat je toch echt een manier moet zien te vinden om normaal voer naar binnen te krijgen ipv de spuit!

 

Tenminste het komt op mij over dat hij nu zo lang "aan de spuit" is geweest dat hij is verleerd om te jagen voor zijn voer en / of dat de spuit gewoon veel lekkerder is.

 

Ik heb nooit nutribird hoeven te gebruiken. Maar het klinkt nu alsof het "goedje"gewoon nog erg lekker is ook !

Ik bedoel : hou voor een hongerige agaam een sprinkhaan oid voor en hij zet alles op alles om het te pakken te krijgen ...toch?

Als hij dat niet doet en wel gaat zitten wachten op het spuitje dan moet dat "goedje" wel erg lekker zijn....

 

Ik zou dus zeggen vervang de nutribird in het spuitje voor wat anders wat een normale smaak heeft. Misschien zijn "Bearded Dragon dry formula" van T-rex daar wel een uitkomst.

Dat zijn van die korrels die je moet bevochtigen met water, het wordt dan "mushy" en kan je dus ook in de spuit doen.

De spuit, daar gaat'ie toch vanzelf wel voor maar dan krijgt wel "gewone "voeding binnen... en niet meer die lekkere nutribird.

Heel erg lekker zijn die korrels volgens mij niet want ze keken er bij mij echt niet naar om als er gewoon voer aanwezig was. Ik gebruik het dus niet meer.

Bij mij was het gewoon "aanwezig" voor als er echt geen ander voer meer beschikbaar is en staat dus al een jaar onaangeroerd in de kast. (vast niet goed meer...)

 

Je kan ook proberen (maar dat kan alleen als hij echt helemaal hersteld is) om 'm gewoon weer uit te hongeren en consequent te zijn en hem dan alleen maar gewoon voer aan te blijven bieden.

Maar dat betekend dat hij wel weer een achteruitgang aan moet kunnen want eerst zal hij dan dus gewoon echt niet eten en blijven wachten op zijn spuit, die hij nu gewend is.

Ik denk dat als de spuit echt niet komt (consequent blijven) hij echt wel weer zelf zijn voer zal gaan eten.

Maar daar moet hij dus wel sterk genoeg voor zijn.... (om even een terugval te kunnen verwerken.)

 

Ik zou gaan voor de korrels in een spuit ipv nutribird!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×