Jump to content
Sign in to follow this  
jarnogasselte

Mijn Baardje Sleept Met Zijn Lichaam

Recommended Posts

goedemiddag,

 

sinds een paar week sleept 1 van mijn 2 baardjes zijn lichaam over de grond door het terrarium hij is wel alert en eet redelijk alleen heb het idee dat hij 1 van zijn achterpootjes niet meer beweegt as hij wil gaan lopen.

 

verder zijn mijn baardjes al een dikke 2 maand erg rustig. en eten ze niet meer zoveel als een half jaar geleden ik heb ze sinds mei vorig jaar en zijn dus bijna 1 jaar oud

 

het andere baardje heeft overigens geen last van de symptomen zoals hierboven genoemd

 

wat kan ik hier aan doen??

 

alvast bedankt gr jarno

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

naar de dierenarts gaan!

dat zijn wij niet,en er kan vanalles aan de hand zijn, en dat het al een paar weken duurt snap ik niet. wel dat hij het doet,maar niet dat je zolang wacht!

dat ze wat minder eten kan aan de tijd van het jaar liggen,maar heb je ooit mestonderzoek laten doen,ze kunnen onder de wormen en flagaten zitten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI ik ben het met Anita eens, echt naar da gaan

die kan je meer vertellen dan wij ik denk zelf dat hij ook wormen of zo heeft maar hij kan ook iets gebroken hebben omdat hij niet op poot wil staan..

ga na da die kijkt voor je.... en minder eten doen die van mij ook komt door winterrust.

groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat snap ik zelf ook wel dat ik er eerder achteraan had moeten gaan

alleen lag ie heerlijk in zijn winterrust in zijn holletje te rusten en stoorde ik hem verder niet daarbij

en hij is net weer beetje levendig geworden sinds deze week zodoende ben ik er achter gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dat snap ik zelf ook wel dat ik er eerder achteraan had moeten gaan

alleen lag ie heerlijk in zijn winterrust in zijn holletje te rusten en stoorde ik hem verder niet daarbij

en hij is net weer beetje levendig geworden sinds deze week zodoende ben ik er achter gekomen

snap dat je het niet eerder zag.

ik stoor mijn dieren ook niet als ze rusten.

maar nu weet je dat hij/zij wat mankeert en moet je hem gaan helpen om naar da te gaan die kan je verder helpen.

ik denk dat hij mis rachtistus heeft is kalk, mineralen te kort wat geef je hem over voer.. en dan sleept ie met lichaam, en anders wormen of flagaten

meen het echt ga naar da die weet meer

 

ik zit ook met een ziek baardje dat al 5 dagen bek open heeft gister mee naar da geweest maar die zegt dat ie fit is dus weet ik dat hij niet erg ziek is maar dat er mis wat anders is wat da niet ziet dus hou hem in de gaten..

 

ik zeg je ga naar da en laat hem kijken verder kan je hopen dat het niks ernstig is...

 

succes ermee groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd wat aliena zegt zou kunnen, in elk geval naar de dierenarts daar heb je wat meer aan wij kunnen zo ook niet zo super beoordelen wat of het zou kunnen zijn dat zou vanalles kunnen wezen, hou ons in elk geval op de hoogte,

en post een fototje ervan dan is er mss meer te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jarno,

 

Kan ook vitaminen calcium tekort zijn.

 

Zeker even langst een dierenarts gaan.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×