Jump to content
erwin

Kweken Met Baardjes

Recommended Posts

met deze willen we graag even duidelijk maken wat het kweken met baardjes inhoud

 

kweken kan iedereen ,en is niet zo moeilijk

iedereen moet het tenminste eens geprobeerd hebben,zodat geweten is wat er aan werk inzit,aan geld inzit,en vooral wat er van fierheid en plezier inzit

 

deze die denken er een eurocent aan te verdienen kunnen er beter niet aan beginnen,want deze zullen teleur gesteld zijn

 

voor men begint,zorg tenminste dat u ervaring hebt met de dieren die u wil kweken

voed eerst zelf enkele jonge dieren op

 

vind u uzelf ervoor goed genoeg wat kennis betreft,ga na of u er ook de nodige opofferingen wil voor maken

 

kweken vraagd tijd

jonge dieren hebben dagelijks verzorging nodig

dit voor tenminste 8 weken elke dag opnieuw

kijk goed uit dat U berijd bent deze tijd ervoor vrij te maken

 

kweken vraagt decipline

elke dag hetzelfde willen doen

en daar gaat het vaak mis

na een tweetal weken begind voor veel beestjes de lijdensweg,als het nieuwe eraf is

 

kweken kost geld

jonge dieren MOETEN elke dag levend voedsel hebben

dit loopt op met een gemiddelde van ongeveer 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg goed topic Erwin,

 

Misschien een moment om naa te denken voor mensen die eraan willen beginnen het is geen handel maar puur hobby en willen mensen het toch proberen zorg er dan voor dat u de dieren een huis kunt bieden mocht u ze niet kunnen verkopen, er zijn namelijk veel hobby kwekers en de kans dat u de dieren niet verkoopt is erg groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel goed dat je dit zo uitlegt erwin!

ik denk dat er meer mensen zijn die het alleen doen voor het geld. maar de beestjes zelf moeten natuurlijk op zn best verzorgd worden!

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd erg goed gedaan, het zelfde geld voor kameleons ook, op beurzen ziet je iedereen met calypratussen staan kraampjes vol, mij lijkt dat de markt aardig verzadigt is met bepaalde dier soorten, kweken om geld te verdienen is zoiezo een domme gedachten je moet het puur als hobby houden

 

goed gezegt was nodig dit bericht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed uitgelegd hier! Het klopt dat er vele mensen denken er veel geld aan te verdienen is...

De andere kant van de kosten,... zien ze dikwijls niet. Een goede verzorging is super belangrijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken moet je eigenlijk niet aan beginnen,tenzij je een afnemer hebt,geld eraan verdiennen doe je niet,tenzij je het echt in grote getalen kan doen.

als je wilt broeden doe er dan een paar.

 

de horror van niet verkochte diertjes staat op m,n netvlies,met te veel in een bakkie,geen tenen en staartjes meer over,brrrr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iedereen aan een hels tempo blijft doorkweken zal je heel wat bezoekers mogen verwachten voor je opvangcentrum Anita. ;)

En dit zullen dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi,

Ik ben het er helemaal mee eens.

Ik heb zelf nu ook nakweek gehad(per ongeluk door onwetendheid), en wilde toch wel eens weten wat eruit kwam enz.

Ik heb het geweten ;) ieder vrij uurtje heb ik in mn diertjes gestoken.

Ik vond het erg leuk om voor 1x te doen maar voor mij geen nakweek meer, ik heb zoiets van ik kan beter voor de dieren zorgen die er al zijn en die het nodig hebben ipv weer nieuwe dieren op de wereld zetten.

Er zijn genoeg dieren die onze liefde hard nodig hebben.

Hetzelfde geldt voor andere huisdieren, overal zie je fokkers, maar ondertussen zitten de asiels vol met dieren die achter gelaten worden en wegkwijnen in een asiel...

Mijn doelstelling voor 2009 zorg voor de dieren die het nodig hebben.... en zorg dat er geen dieren bijkomen die weer een misserabel leven tegemoet gaan....

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het legt er ook aan welk dier soort de markt zit gewoon vol van baardagames, alleen er zijn nog mensen die perse kleurbaardjes moeten daardoor blijft de wildkleur achter, ik vind het allemaal leuk om te kweken met exotische dieren, dus kies ik gewoon een ander soort dier, waarscheinlijk krijg ik nu weer calyptratus kameleon legsel maar overal waar je kijkt zie je ook dat soort te koop staan dus ik weet niet of ik dit wel gaat uitbroeden, kga me meer richten op kikker soorten en kleine hagedisjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor wie nog twijfeld :D:D

 

wie eraan begind moet een beetje gek zijn

beetje verslaafd aan het beestje

niet meer van jonge dames,maar van beestjes dromen :rolleyes:

graag mensen zien

 

kan enkel over onze eigen ervaringen hier zetten,

 

enkele bijkomstigheden

 

om de beestjes een thuis te bezorgen,moeten er inspanningen geleverd worden

34 BEURZEN GEDAAN IN 2008

15400 KILOMETERS gereden om naar beurzen(waar we zelf een stand hadden) te gaan in 2008

2755

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×