Jump to content
sem.1

Inrichting

Recommended Posts

hallo,

 

ik ben al eventjes bezig aan een terrarium wat ik samen met mijn vader aan het maken ben. dit wordt een terrarium van 150 bij 50 bij 50 cm omdat het oude te klein werd en ik een nieuwe baardagame vrouw erbij heb, genaamd Ruby.

ik had wat vragen over de inrichting aangezien we dit zelf aan het maken zijn kunnen er appartere dingen mee gedaan worden.

ok om te beginnen; voor de achterwand was ik aan het denken iets met PUR of gips te gebruiken, mr mijn vraag is kan ik hier iets van hout, takken of stenen in verwerken om voor betere klimgelegenheid te zorgen? en hoe kan ik deze er dan het beste in bevestigen?

het volgende, een simpele vraag die waarschijnlijk al vaker is gesteld maar ik ben een beetje lui dus ik stel hem hier ook. ik wil een plant in het terrarium plaatsen, een permanente die ook eetbaar is. welke is hiervoor geschikt?

en als laatste ik heb vaker gezien dat er touwen of kokostouwen ofziets worden gebruikt waar de baardagamen ok kunnen klimmen, mr hoe kan ik deze dan het beste plaatsen in het terrarium, verteciaal tegen de wanden aan, horizontaar door het terrarium of diagonaal van de grond naar de achterwand?

 

*** edit

ik zal later nog foto's plaatsen van alledrie de baardagamen en het terrarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

001.jpg

 

hoe mooi het ook lijkt,ik had binnen de korste keren spijt!

als je met ziekte komt te zitten zoals cocidioses enz,is het niet te ontsmetten.

dit is pur,tegeltijm en prachtige lianen.

je zou het kunnen doen zoiets,maar dan moet je gelijk ook de hele boel een paar keer aflakken,als het eenmaal zit,kom je nergens meer bij,en is het een broei haard van bacterien.

er zijn echte planten die je zou kunnen gebruiken,maar alles al snel gesloopt zijn,wil je er wat levends is zetten moet je ze eerste 6 maanden laten staan,omdat planten bewerkt en bepoten worden,en dat moet er eerst helemaal af zijn.

mocht je plastic planten willen,of zijde,zet die dan niet te dicht bij de lampen,waar daar zitten weer weekmakers in,en daar kunnen de dieren ook weer ziek van worden.

je kan vanalles gebruiken,maar alles zou goed afgelakt moetten worden zodat het goed ontsmet kan worden. niets onbehandeld dus.

hopelijk heb je hier wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je een stevige achterwand hebt, die goed afwasbaar is en zodat het terra in zijn totaal goed ontsmet kan worden!

Dit moet je kunnen doen voor als je met bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net hetzelfde als Anita heb je een mooi ogend terrarium is het een broedhaard voor bacterien en een schuilplaats voor al je insecten die bij nacht rondlopen en je baardagaam aanknabbelen.Heb je iets meer functioneel dan is hij niet echt zo mooi maar wel veel beter als onderhoud en zie je direct of er nog veel insecten aanwezig zijn .De achterwand is ideaal dat je die kan behandelen met hars en dat is makkelijk te onderhouden .Ikzelf kuis elke week mijn terrariums van binnen en buiten terwijl de baardjes een bad nemen .Daar gebruik ik dettol voor of een middel dat ik nu gevonden heb speciaal tegen coccidiose en andere bacterien .

 

groeten

patrick en daniella

en de hars is epoxy niet goedkoop maar zeer duurzaam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb net hetzelfde als Anita heb je een mooi ogend terrarium is het een broedhaard voor bacterien en een schuilplaats voor al je insecten die bij nacht rondlopen en je baardagaam aanknabbelen.Heb je iets meer functioneel dan is hij niet echt zo mooi maar wel veel beter als onderhoud en zie je direct of er nog veel insecten aanwezig zijn .De achterwand is ideaal dat je die kan behandelen met hars en dat is makkelijk te onderhouden .Ikzelf kuis elke week mijn terrariums van binnen en buiten terwijl de baardjes een bad nemen .Daar gebruik ik dettol voor of een middel dat ik nu gevonden heb speciaal tegen coccidiose en andere bacterien .

 

groeten

patrick en daniella

en de hars is epoxy niet goedkoop maar zeer duurzaam

een produkt dat coccidiose buiten het lichaam bestrijd?

 

wat voor produkt is dat ??

 

GROETJES

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou gaat er weer een topic opeens over iets anders,maar ik heb bijna een jaar coccs gehad,bleef ontsmetten en behandelen,kreeg uiteindelijk zwaar op m,n lazer!

gestopt met kuizen en behandelen,gezorgd dat alles kurk droog was,en met 2 maanden was het resultaat verbluffend!

als je alles zo schoon houd,houden je dieren totaal geen weerstand tegen niks,en zullen ziek zijn en blijven.

hebben we het nog over gehad patrick,al begrijp ik dat je het woord van een da eerder zal aannemen dan dat van mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb net hetzelfde als Anita heb je een mooi ogend terrarium is het een broedhaard voor bacterien en een schuilplaats voor al je insecten die bij nacht rondlopen en je baardagaam aanknabbelen.Heb je iets meer functioneel dan is hij niet echt zo mooi maar wel veel beter als onderhoud en zie je direct of er nog veel insecten aanwezig zijn .De achterwand is ideaal dat je die kan behandelen met hars en dat is makkelijk te onderhouden .Ikzelf kuis elke week mijn terrariums van binnen en buiten terwijl de baardjes een bad nemen .Daar gebruik ik dettol voor of een middel dat ik nu gevonden heb speciaal tegen coccidiose en andere bacterien .

 

groeten

patrick en daniella

en de hars is epoxy niet goedkoop maar zeer duurzaam

een produkt dat coccidiose buiten het lichaam bestrijd?

 

wat voor produkt is dat ??

 

GROETJES

erwin

Is een produkt dat gebruikt wordt door mensen die vooral met vogels(wilde)bezig zijn en kweken .Heb momenteel een grote bus in bestelling is niet direct goedkoop maar maakt me niet uit is voor het welzijn van de dieren .Laat nog wel iets weten vanaf ik het in gebruik heb ,maar zo heeft ieder wel iets dat beter is en de meeste dingen worden niet direct verteld op het forum <_<<_<

 

groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het hier soms over ESB30%??? is een uitstekend produkt om cox tegen te gaan. Ik weet na jaren kanarie's en europese vogels te houden dat ik hier mijn beesten mee behandende. Zeker soorten als groenvinken hebben hier veel last van en dan was een kuur van ESB een goede oplossing. Nu weet ik wel niet of dit ook toe te passen is bij reptielen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaak heb je andere mijt en andere shit in je terra dan in je voliere, mijn collega kweekt ook vogels ik heb wel is vergeleken enz, het is ook niet aanteraden om bepaalde spullen die je in vogelwereld gebruikt ook voor reptielen te gebruiken,

is meer eigen risico denk ik,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×