Jump to content

Recommended Posts

hoi,

 

ik was aan het denken om een legbak in een nieuw terrarium te plaatsen, weten jullie goede manieren om deze in een terrarium te verwerken, en waar ik hem moet plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij gebruiken een plastic box

is handig

kan je eruit halen wanneer het niet nodig is

 

als je een vaste in je terra wil , zou ik hem in een hoek plaatsen en zorgen dat je hem kan afdekken

zodat het vrouwtje in alle rust kan leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier hebben we twee aflegbakken

 

deze zijn terrariums die we er laten voor maken hebben

het zijn gewone terrariums,maar met een hogere onderruit,zodat ze kunnen graven naar hartelust in de 15 cm dikke zandlaag,zonder dat er zand in de railtjes van de schuifraampjes komt

 

een aflegbak is hier 80 X 50 X 50 cm,en in twee verdeeld met een middenplankje

een deel vochtig zand,en een deel steen(waar het droog en warm is)

 

hier doen we het zo,anderen doen het anders

doen het zo,daar de baardjes niet afleggen waneer wij willen,maar steets willen afleggen waneer we werken zijn

in deze terrariums kunnen ze dagen zitten,in het gewone dagritme,en afleggen wanneer het hun best past

 

waneer ze uitgerekend zijn,en leggen niet af kan een warm bad de aanzet zijn om af te leggen

sommige dames graven zelfs meerdere dagen,zorg voor voldoende drinken,en na het afleggen extra voedsel goed met calcium overgoten

ruspen en dubia's zijn zeer goede herstel voedsels

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zetten een vrouwtje dat moet gaan leggen altijd apart in een glazen terrarium. ZO kan je het zand goed vochtig houden en kan ze graven waar ze wil zonder gestoord te worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dankjulliewel

ik was zelf aan et denken om ene in een hoek te maken mrja als je het zo bekijkt zoals jullie zeggen is een apparte legbak wel handiger. nogmaals bedankt;)

en prettige feestdagen gewenst :rolleyes::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×