Jump to content
Sign in to follow this  
greg

Baardje Poept Ingewanden Uit?

Recommended Posts

ik denk dat men klein baardje zyn ingewanden uitpoept :(

Kan dit eigenlyk? Het is een rood en redelyk vast en hangt nog aan zyn staart. Hij beweegt ook niet meer. Wat moet ik doen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi dit heb ik ook gehad met mijn baardjes dat heet een prolaps als ik het goed schrijf..

Ik zou als ik jou was direct naar de Dierenarts gaan misschien kan hij het terug duwen en er een klein hechtinkje op zetten zodat het binnen blijft.

 

Bij mijn baardje was het zo doordat hij opgewonden werd van de vrouwen en hij verlamd was kwamen zijn hemi-penissen naar buiten en door zijn verlamming konden die niet teruggetrokken worden naar binnen.

Door een bijkomende infectie waren die penissen zo opgezwollen dat ze niet meer teruggeduwd worden en heb ik mijn diertje in moeten laten slapen.

 

GA NIET ZELF DOKTEREN EN ZELF TERUG DUWEN!!! want dan kan je een hoop beschadigen.

Goed vochtig houden en het dier op keukenrol zetten en vandaag nog naar de DA is mijn andvies.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Greg ;)

 

Een baardje die zijn ingewanden uitpoept is alarmfase n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de snelle reactie .

Heb het baardje in een lauw badje gestoken.

Ik heb ergens gelezen dat sterk versuikerd water deze ook terug kan laten intrekken. Ik heb er wat bij gedaan en het trekt zich percies een beetje terug. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dit eigenlijk nog verholpen worden bij hele kleine baardjes?

De mijne is nog heel klein , een 12 cm ongeveer en wat er dus uitkomt van darmen of andere ingewanden is relatief groot t.o.v zijn lichaam.

grtzzz greg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn sterk zat,maar je moet er mee naar de da ,nu!

die kan het terug stoppen,en als het moet er even een hechting bij plaatsen.

dan moet je alleen even ligt verteerbaar voedsel geven,want met voeren is het mis gegaan!

dus even geen dierlijk voer,maar groente en fruit,geen zand in het terra ,en badjes geven!

je kan er ook voor kiezen om hem in te laten slapen!

is hard,maar met 12 cm is het nog maar weinig.

als je meerdere kleintje heb zitten,badder die dan ook dagelijks,en vezels geven!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar dierenarts ermee jah dat kan nooit geen kwaat ik zou het zeker nu doen wand als je tot kerstdagen wacht heb je kans als ze je niet willenontvangen, en zo duur is dat niet dus daar hoef je het niet voor te laten, tis maar net wat je beest je waard is, ik vind dierenarts erg belangrijk, ik zet maandelijks naast mijn voedseldieren bedrag ook bedragje appart voor de dierenarts, voor het geval het nodig is snap je dat is gewoon belangrijk dieren kiezen niet voor leven in terra dus geef ze het beste en tgeeft je als het goed is zelf ook een goed gevoel als je een diertje kan helpen

 

kijk maar wat je met dit verhaal doet maar dat is mijn tip verder niks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×