Jump to content
Frieda

Temperatuur Onder De Lamp Te Hoog?

Recommended Posts

Hoi Frieda,

 

Een baardagaam kan een temperatuur verdragen tot 50graden, er wordt gezegd tussen de 40 en 45 graden is ideaal.

OP de koudste plaats mag het zo'n 24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Frieda ;)

 

Zo te zien lijkt mij alles in orde, het met de bek open zitten doen ze als afkoeling daar is niets mis mee.

Reptielen hebben namelijk geen porie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

De temperatuur van 50 graden(of meer?) meet ik op het hoogste plateautje links aan de wand. Aan die kant zit een exo terra sunglo 50 watt daglichtlamp en aan de rechterkant een meer gerichte warmtelamp (op beide lampen staat exo terra sunglo 50 watt, alleen de linker geeft blauwer licht ) De tl is inderdaad een uv lamp.

Nu het 's nachts minder koud is, is het overdag ook eerder warm in het terrarium. Is het nodig dit regelmatig bij te stellen afhankelijk van het weer? Door b.v. dimmers of lichtere lampen?

 

Terrarium hebben we laten maken bij een dierenspeciaalzaak, zelf ingericht en hieromheen een kastje gebouwd. We vinden het zelf ook een mooie blikvanger geworden, dus bedankt voor het compliment!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is de temperatuur zeker geen probleem!

Wel zoals JDG aangeeft, de uv zal je baardje niet zo goed kunnen bereiken. Misschien kunnen jullie ergens een gaatje bijmaken en een socket er in bevestigen om een uv spaarlamp te gebruiken, of overwegen om een mega ray te plaatsen.

Hoe hoog is jullie terrarium?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is de temperatuur zeker geen probleem!

Wel zoals JDG aangeeft, de uv zal je baardje niet zo goed kunnen bereiken. Misschien kunnen jullie ergens een gaatje bijmaken en een socket er in bevestigen om een uv spaarlamp te gebruiken, of overwegen om een mega ray te plaatsen.

Hoe hoog is jullie terrarium?

De hoogte van het terrarium is 50 cm.

Het baardje ligt ook vaak op het hout, dus hoger en dichter bij de uv lamp.

Zou dit voldoende zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de terra 50 hoog is en je baardje kan er korter bij zou het normaal goed moeten zijn.

 

Op de foto lijkt wel dat je terra veel hoger is, ik had aan 70 of 80cm hoog gedacht, maar ben blij dat het maar 50 hoog is B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was nog vergeten te vragen, die tl uv verlichting, hangt deze over de gehele lengte van je terra? Dan zit je normaal goed, hou er wel rekening mee dat deze halfjaarlijks vervangen moet worden! Ik heb nog nooit met tl lampen gewerkt...

Wij gebruiken de uv spaarlamen van repti glo of de mega ray...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×