Jump to content
Sign in to follow this  
Wil

Baardjes In De Dierenwinkel.

Recommended Posts

Nou zat ik gisteren te lezen op verschilende site`s over dierenwinkels en hun reptielen.

De een doet het goed, de andere weer niet.

 

Maar het is niet alleen de dierenwinkels hoor die het niet goed doen(Niet allemaal he)

 

Kijk is bij de mensen thuis die reptiellen hebben, Het is soms om te huillen.

 

Het is maar een reptiel, die gaan hun gang wel, en zorgen voor zich zelf.

 

Nee ook Reptiellen thuis hebben zorg van de mens nodig, zoals kalk/vit/en eten.

 

Je kan niet zeggen die zorgen voor zich zelf.

 

En dan naar een DA ho maar, gaat wel over. Kost weer geld.

 

Mensen die aan reptiellen beginnen moeten goed nadenken, wat er allemaal kan komen in de jaren dan ze leven, en dat gebeurt vaak niet, hebben, hebben. en niet nadenken.

 

Moest het ff kwijd hoor, het is niet alleen de winkels die het soms niet kunnen, bij de mensen thuis gaat het vaaker fout, en dat wordt vergeeten.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeten wordt t niet maar er is niemand die van zichzelf gaat zeggen dat hij niet goed bezig is he ;)

zoiets vertellen over een winkel waar je geweest bent,is makkelijker he <_<

daarom is dit soort forums van groot belang,de mensen die verkeerd bezig zijn en er iets aan WILLEN doen,kunnen het doordat ze hier de juiste informatie krijgen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Hier ben ik het helemaal mee eens, sommige winkels worden de grond ingeboord

soms terrecht.

 

Maar over particulieren wordt nauwlijks iets verteld.

 

Ik heb diverse toestanden gezien bij mensen thuis waar ik kotsmisselijk van werd.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk heb je: MAAR

 

Wat hebben wij er aan om te weten dat iemand zijn dieren thuis slecht verzorgd. Bij sommigen onders ons doet dat enkel pijn om te zien. Hiervoor kunnen wij enkel nog meer kracht halen om onze beestjes goed te verzorgen.

 

Over winkels daarentegen daar heb je al wat meer aan.

Degenen die degelijk opzoekwerk verrichten, worden zo gewaarschuwd over de betere en de slechtere winkels. Zo voorkom je dat mensen er gaan kopen EN bevorder je misschier dat die winkels niet meer zo lang bestaan ;-)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zo dat steeds de winkels negatieve commentaar krijgen. Particulieren doen het in onze ogen ook niet altijd super maar er wordt niets over gezegd en als je dan sommige mensen hoort spreken:

 

Nu nog een voorbeeld van wat wij op de beurs te horen kregen... Een baardagaam doet wel een winterslaap had een dierenarts tegen mensen verteld. Het dier beweegt nauwelijks, alle verlichting is uit en dit voor 3 maanden lang.

Dit is dan een dierenarts die dat verteld???

In de natuur zal het zeker anders zijn dan dat wij onze dieren verzorgen maar ik zie hier toch goed dat ze niet dagen aan een stuk slapen en een voedselvoorraad aangeschaft hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om dan nog maar niet te spreken over "het tegenvallende huisdierengehalte".

Ik bedoel: Als mensen de dieren zien is het iets "bijzonders" en mooi.

Maar als later blijkt dat het aaibaarheidsgehalte een heel stuk minder is (dan een kat ofzo?) worden de dieren vaak aan hun lot overgelaten.

Het zou duidelijker moeten zijn dat deze dieren houden een vak appart is.

Dat het " geen katten zijn" die je kan aaien en liefkozen.

Ik ben ervan overtuigd dat de dieren vaak veel te impulsief worden aangeschaft en daar speelt de commersie een belangrijke rol.

Als ik, zoals bij de Reptilicabeurs in Breda begin december, hoor wat voor onzin er verkondigd wordt over hoe bijzonder, makkelijk en leuk de dieren wel niet zijn....

Dan moet ik mij inhouden om op de beurs niet op een krat te gaan staan en te gaan roepen: "mensen pas op ! Zo makkelijk is het allemaal niet! enz enz

Als je ziet hoe makkelijk de dieren worden aangeschaft door duidelijk onwetende mensen (gemotiveerd door verkopers!) dan vraag je je af of het nou wel zo goed is .

Dergelijke dieren zijn gedoemd om een triest bestaan te krijgen.

 

Nou heb ik geen last van het feit dat de "aaibaarheidsfactor " een stuk minder is , je leert de "genegenheid op een andere manier lezen"... maar of iedereen dat kan?

Ik durf het sterk te betwijfelen.....

 

Eigenlijk zou er eerst op gewezen moeten worden wat de nadelen van deze dieren zijn.

Kostbaar in onderhoud (voeding , energieverbruik -lampen-) , technisch moeilijk (uv, vitaminen, kalk, vochtigheid, temperatuur ...enz) , afhankelijkheid van voedseldieren...

En zo zijn er nog wel een aantal grote moeilijkheden op te noemen.

 

En pas als de nieuwe eigenaar daarvan op de hoogte is, zou toegestaan kunnen worden dat het houden ervan een mogelijkheid is....

Op beurzen ed wordt wel veel aandacht besteed aan hoe gaaf het allemaal is , maar je hoort niemand waarschuwingen vertellen dat er toch nog wel wat bij komt kijken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×