Jump to content
Sign in to follow this  
reptiel4ever

Hagedis Voor M'n Neefje

Recommended Posts

hallo,

 

mijn neefje wil graag een hagedisje en ik heb hem gezegd daarmee te helpen. alleen weet ik niet heel veel van andere hagedissen als skinken en baardagamen.

Weten jullie nog een kleine hagedis die in een terra van ongeveer 50x40x40 zou kunnen? of zou hij een grotere bak moet aanschaffen?? ik heb al half internet afgezochtmaar kon vaak nie vinden of je ze in nederland kunt krijgen en of ze goed zelf te houden zijn....

 

laat maar horen!

 

groetjes Laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja indd. luipaard gecko's of een anolis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, en zijn deze overdag een beetje actief? of meer 's nachts? ik heb zitten googelen en kon niet echt zekerheid hierover vinden... en is een anolis ook goed vast te houden? van gekko's weet ik dat wel

 

greetzzz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is geen 1 reptiel bedoeld om vast te houden ;)

vasthouden veroorzaakt stress en laat dit nou precies doodsoorzaak nummer 1 zijn bij reptielen!

 

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat je t nooit kan doen, maar beperk dit alstublieft!

 

Eigenlijk vind ik een terrarium van 50x40x40 voor alle hagedissen net iets te klein. Bij 60x40x40 zit je voor 2 luipaardgekko's wel goed!

 

Anolissen hebben een hogere bak nodig. Klimmen en zichzelf laten vallen (hoe hoog ook) is namelijk hun lust en hun leven.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reptielen hou je niet op vast te pakken. Bij gekko's is hun huid bijvoorbeeld zeer fragiel en ze kunnen hun staart afwerpen!

 

luipaardgekko's zijn actief als het schemerig is. maar als je ze overdag voert zul je ze ook vaak overdag zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de info!

 

ik wil wel even reageren op het vastpakken, ik pak namelijk bijna dagelijks m'n beestjes op vooral met voeren, is dit dat ook slecht voor ze?? <_<

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou t niet doen, dat is alles wat ik erover te zeggen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi laura

hoe bedoel je dat je ze vasthoud met voeren??!!

kijk dat je ze eens op wil pakken snap ik goed,maar je wilt zelf ook graag bepalen wanneer iemand aan je zit,en eten doe je ook graag zelf,in rustige omstandigheden ,zonder dat je lastig gevallen word.

nu vraag ik me af hoe oud je neefje is,jij bent 14 toch,dus je neefje zal nog jonger zijn.

nu wil ik niet vervelend doen,maar als hij een diertje wilt waar hij mee rond kan lopen enzo,laat hem dan een hamster nemen,en nog geen reptiel!

de terra is te klein,en een anolis,of een gekko kan je al helemaal niet oppakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn zo van die vragen waar ik eigenlijk niet op antwoord.

Zoals ik heb hier nog een bakje staan of wat kan er in dit soort bakje...........enz

Een dier koop je met volle overtuiging en genoeg info anders begin je er beter niet aan en reptielen zijn inderdaad geen knuffeldieren.

Sorry voor het negatieve antwoord maar als je goed nadenkt denk ik wel dat je begrijpt wat ik bedoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik houd zeker mijn baardjes niet vast met voeren!!! ik bedoel dat ik ze soms in een andere bak zet om ze eten te geven aangezien Amora krekels maat 7 heeft en Shaba maat 5 a 6.

 

@Jo ik snap je antwoord wel en dit had ik ook tegen m'n neefje gezegd en hij zou er nog overnadenken en met z'n ouders overleggen. Ik heb er zekerw el aangedacht!

 

greetz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Jo ik snap je antwoord wel en dit had ik ook tegen m'n neefje gezegd en hij zou er nog overnadenken en met z'n ouders overleggen. Ik heb er zekerw el aangedacht!

 

greetz laura

Geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelde dat je dit niet zou gedaan hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar weer!

ik heb shaba in vol vertrouwen meegegeven,maar er onstaat verwarring als je zelf begrijpt wat je post,maar iemand anders niet,lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal er volgende keer extra op letten haha

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×