Jump to content
Saratjeuh

Pogona Inperfacta

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Kunnen jullie het al aan de naam raden?

 

We hebben vandaag vrienden op bezoek gehad, deze wisten weer iets te vertellen, het was weer ongelooflijk...

Ze zijn in een dierenwinkel geweest die verschillende soorten dieren verkopen: reptielen, honden,...

 

Ze gingen een kijkje nemen bij de baardagamen en jaja, er is een 'nieuwe soort' op de markt... namelijk de pogona inperfacta...

Jullie kunnen al raden wat ze in het terrarium aangetroffen hebben denk ik??? Inderdaad, allemaal kreupele baardjes, zonder staart, rachitis, pootjes minder en ik kan nog een tijdje doorgaan, deze werden dan aangeboden onder de 'nieuwe' naam en voor 15 euro.

 

Hoe is dit nu eigenlijk mogelijk? Mijn verstand is er eigenlijk een beetje te klein voor... <_<

Ik weet ook dat we er niets aan kunnen veranderen maar dit wou ik even kwijt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een slimme gedachte van een ozo vriendelijke lokale dieren speciaal zaak,met nadruk op speciaal natuurlijk.

ik moet het even gaan mededelen met het mens waar ik de stumpertjes vandaan heb genomen,ze heeft 3 bakken met zulke ellende.

maar dieptreurig natuurlijk!

met het overschot aan dieren ben ik eigenlijk bang dat dit soort dingen alleen maar vaker voor gaan vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik noem dit dus mafia praktijken, rondweg schandalig. :(

 

Volgens mij is dit nog strafbaar ook.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zoude ze dieren inspectie moeten op sturen

Meer heb ik hier niet over te zeggen

De meeste reptielen winkels onderhouden in dieren niet zoals het moet en vind dat daar verandering moet in komen

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja zeg! dat vind ik echt wreed! dat doe je zon beestje toch niet aan!! :shoot:

de naam zegt het al ja: niet perfect, eigenlijk helemaal niks goeds aan!!!!!

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Marc zegt dit zijn mafia praktijken :(

Ik ken er jammer genoeg zo een paar zaken en tegen deze zaken lopen er genoeg rechtsgedingen maar er gebeurd niets of men kan zoals men hier zegt de juiste weg (arm Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier geen woorden voor, Die mensen zijn ziek, grrrrrrrrrrrrr

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar gaan we eigelijk naartoe in deze wereld :huh:

eerst had je broodfok(de honden dan)daar heeft de minister van dierenwelzijn iets aan gedaan,maar ze vergeten wel de reptielen e :shout:

kunnen wij zo eens geen actie ondernemen??klinkt misschien stom,maar als wij hobbyisten van ons laten horen,kunnen we dan nx doen voor de arme beestjes???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat je hier een heel goed punt aansnijdt! er moet vast wel ietszijn wat we kunnen doen...

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn mensen die de dieren niet bekijken met de ogen van dat is een dier maar bekijken hen met de ogen van dat kan GELD opbrengen !!!Er zou beter iets tegen zo een mensen gedaan worden in plaats van een lijst te maken om de liefhebbers de stuipen op het lijf te jagen .

 

Groeten

patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben we dit met z'n allen niet veroorzaakt? iedereen wil het perfecte dier, complete staart,alle teentjes, alle nageltjes... natuurlijk praat ik het niet goed, dieren met rachitis verkoop je niet, maar wat als ze een teentje missen? moet je ze dan maar inlaten slapen? gister had ik hier een jongen die een baardje wilde, hij zocht een prachtige dame uit, ging niet door want ze miste een teentje. ik had het zelf nog niet eens gezien.

we hebben vrijdag van een hobbykweker een groep prachtige dieren gekocht, hij moest er vanaf met spoed, ik heb ze niet alle 86 gecontroleerd maar nu thuis zijn er een aantal die wel een paar tenen missen. eigenlijk kan ik ze volgens de "norm" niet verkopen, moet ik die beauty's dan maar in laten slapen?

toen ik begon met de baardjes, kocht ik juist de "kneusjes" diegene die geen toekomst hadden en nu? menigeen is jaloers op mijn grote german vrouw ook al mist ze meer dan de helft van haar staart.

wat ik me eigenlijk afvraag; wat doet iedereen met een nakweekje die door een bijtertje een teentje of een stukje staart mist?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hebben we dit met z'n allen niet veroorzaakt? iedereen wil het perfecte dier, complete staart,alle teentjes, alle nageltjes... natuurlijk praat ik het niet goed, dieren met rachitis verkoop je niet, maar wat als ze een teentje missen? moet je ze dan maar inlaten slapen? gister had ik hier een jongen die een baardje wilde, hij zocht een prachtige dame uit, ging niet door want ze miste een teentje. ik had het zelf nog niet eens gezien.

we hebben vrijdag van een hobbykweker een groep prachtige dieren gekocht, hij moest er vanaf met spoed, ik heb ze niet alle 86 gecontroleerd maar nu thuis zijn er een aantal die wel een paar tenen missen. eigenlijk kan ik ze volgens de "norm" niet verkopen, moet ik die beauty's dan maar in laten slapen?

toen ik begon met de baardjes, kocht ik juist de "kneusjes" diegene die geen toekomst hadden en nu? menigeen is jaloers op mijn grote german vrouw ook al mist ze meer dan de helft van haar staart.

wat ik me eigenlijk afvraag; wat doet iedereen met een nakweekje die door een bijtertje een teentje of een stukje staart mist?

das wel maar grof voorgesteld hoor.

zelf hebben wij ook een bloodman die een teentje mist,zelf had ik het helemaal iet gezien.maar dieren met rachitis en dergelijke nee,die verkoop je niet.zoals jij het voorstelt is het plots ONZE fout van de kwkekers dat iedereen de mooiste wil hebben :blink:<_<

je weet zelf goed genoeg dat het gaat om de kwaliteit die ze in deze winkel hebben,niet om de baardjes alleen.

het gat erom dat deze verkoper in dit geval de baardjes verkoopt onder de "nieuwe"naam enzo onwetende mensen oplicht,en wie weet wat hebben die diertjes nog in hun lijf zitten :blink:

zo een zaken moeten gewoon verdwijnen,wie weet haal je je een hoop miserie als je daar dan een diertje van koopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan goed begrijpen dat een diertje een punt van zijn staartje mist of een teentje.

Maar dit is de taak van de kweker dit proberen te voorkomen door de dieren genoeg eten te geven,... maar het kan altijd gebeuren.

Maar om dieren te verkopen die enkele een topje staart hebben, zo plat zijn als een vijg, mager omdat ze geen eten krijgen en krom staan van rachitis????

Trouwens dat ze deze dan gratis weggeven! Niet verkopen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Ik begrijp wel waar shinny eigenlijk naar toe wilt.

Dat het eigenlijk ook allemaal onze schuld een beetje is, kan ik eigenlijk wat in komen.

De dieren die in de meeste winkels worden aangeboden zijn dieren die ze van partticulieren overnemen.

En welke komen daar dan terecht <_<

Dit zijn de zogenaamde overschotjes, meestal van mensen die even denken het licht gezien te hebben en denken geld te scheppen.

Baardjes worden aan de lopende band gekweekt en al deze diertjes een nieuwe thuis bezorgen blijkt dus heel moeilijk, wil men ze dan verder houden dan steekt men er (lees heel veel) geld in en dat had men nu ook niet verwacht.

Dus de diertjes worden dan gauw zonder enige goede verzorging overgebracht naar deze zaken en deze zijn al blij als er een paar verkocht worden....enz

Denk nu even zelf goed na, als je er even bij stil staat hoeveel dieren worden er niet geboren is het dan echt mogelijk deze een nieuwe thuis te bezorgen? als dit zo is dan moet ieder huishouden toch al met een reptiel zitten...wat zeker niet waar is natuurlijk.

Een goede raad "bezint eer ge begind"

En probeer het als een hobby te houden en niet te zien als een broodfok.

Op deze manier blijft het een leuke hobby.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies... dat bedoel ik, de meeste dierenwinkels kopen ze van particulieren, die in de eerste instantie dollartekens in de ogen hebben gehad en er nu achter zijn dat er niet te verdienen valt aan dieren. als je een nakweek van 60 diertjes hebt zitten kost dat ontzettend veel voer dat wordt vaak vergeten. Ik heb dit jaar bewust geen eigen nakweek gehad, natuurlijk krijg ik commentaar; pff je bent gewoon een handelaar, omdat wij dieren van anderen kopen. maar voordat deze dieren weer ooit een keer verkocht worden, worden ze hier eerst goed gevoerd met de juiste vita's en calcium. de echt zwakke dieren laat ik inslapen. zo gaat het helaas in een dierenwinkel niet, die kopen dieren in voor 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort dingen valt onder dieren mishandeling (animal cruelty)

Dit soort dingen word getollereerd omdat er geen controlle op is en indd als er melding van gedaan wordt doen ze er helemaal niks mee, eigenlijk zouden ze een aftakking van de politie moeten maken maar dan van dieren zoals ze in amerika hebben en zo ook kunnen controleren of dieren speciaal zaken <_< zich aan de regels houden.

Het is belachelijk :angry: en triest :( !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kwam ik ook laatst in een dierenzaak..ik zal geen namen noemen...

Daar zaten ook twee flinke draken met duidelijk ernstige rachitis.

 

Ik vroeg mij toen ook al af: "dat koopt toch niemand??" Voor de duidelijkheid: ze waren ook niet te koop...

 

Maar inderdaad , stel dat die dierenzaak ze heeft overgenomen van iemand die er niet voor zorgde / er "van af moest" ...?

 

Ik heb zelf ook een keer een dier, in dit geval een Anolis, meegenomen omdat de eigenaar "ervan af moest". Zwaar ondervoed en uitgedroogd.. Slimpie (Slim=mager in't Engels) heeft het uiteindelijk niet gered maar wat doe je als dierenwinkel zijnde? als zoiets wordt aangeboden? Verkopen kan je het niet en redden? waarschijnlijk ook niet.. laten kreperen bij de eigenaar?

 

Maar dat de dierenwinkels miskleunen proberen te verkopen zou niet moeten kunnen !

 

Een nieuwe eigenaar weet er waarschijnlijk nog te weinig van af om te weten dat het beestje al aan een kwaal lijdt. Wat er natuurlijk niet bij wordt verteld.

 

De dieren die onverkoopbaar zijn omdat ze gewoon niet gezond zijn zou verboden moeten zijn en dan heb ik het over echte kwalen zoals rachitis ed.

Niet de korte staarten of ontbrekende teentjes. Een hond met 3 poten kan ook nog steeds een hele leuke hond zijn...

Zelf heb ik ook een baardje die zijn achterpoten voor de helft moet missen en een andere baard die een stuk staart mist... het stoort mij niet! ze zijn allemaal even lief met hun eigen karakters.

 

Maar als de misvormingen zijn ontstaan door slechte voeding en dergelijk, is het dier niet te redden en mag het niet worden verkocht, zelfs.. dat klinkt erg hard ...maar inslapen lijkt me dan de enige optie....

Het dier laten voortleven met een hoop pijn en ongemakken lijkt me veel dieronvriendelijker !

 

Maar terugkomend op het topic: Het kan zeker niet zo zijn dat er een "nieuwe naam bedacht"wordt voor dieren die zo misvormd zijn en zo worden verkocht als een specialiteit aan onwetende mensen!!!!! Dit is duidelijk misleiding !

Dit is zeker tegen de wet en ik denk dat daar met gemak de dierenbescherming op af kan worden gestuurd !

laten we er wat aan doen !

 

We zijn daar toch ook zeker wel een beetje toe verplicht?

Al was het alleen maar om onwetende mensen te behoeden voor dergelijke miskoop.

 

 

Als we weten om welke winkel het gaat zouden wij op zijn minst allemaal mails kunnen sturen.... bijvoorbeeld...

 

Naam van de winkel en woonplaats?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×