Jump to content
BP-Reptiles

Mdf Bewerken

Recommended Posts

Heb even een vraagje of het mdf. Wil binnenkort een stelling gaan maken van mdf maar heb zo'n hekel aan dat gronden, schuren, schilderen weer schilderen. Is er ook een makkelijkere manier?? Zie ook wel eens een terrarium van mdf die niet geschilder zijn maar ik kan toch niet zomaar tegellijm tegen die plaat aan gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer wat meer structuur in je tekst gebruiken aub... Leest wat makkelijker.

 

Als je totaal geen schilderwerk wil hebben en waar je zo tegellijm tegen kan 'gooien' moet je betonplex kopen.

Is wel iets duurder maar ook veel duurzamer.

 

Mdf zal je dan toch met een primer ofzo of een waterafstotende verf moeten insmeren.

 

Als je een terrarium wilt maken, moet je er je tijd in steken.

Je moet niet over 1 nacht gaan. Beetje bij nadenken. En tijdens het bouwen ook nog nadenken.

Een terrarium mooi afwerken vraagt ook tijd. En met tegellijm werken vraagt nog meer tijd. Per laag 24u wachten en minimum 3 tot 4 lagen aanbrengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat geen meubelpaneel wat jij bedoelt. Daar is de duurzaamheid niet zo geweldig van. Het is wel waterbestendig, maar je moet er toch voorzichtig mee omgaan. Je hebt er ook nog andere kleuren in.

 

Oh ja je kan ook waterbestendig MDF kopen, is groen van kleur en natuurlijk wat duurder dan gewoon MDF...

 

Keuzes genoeg. Sla de catalogus van een doe het zelfmarkt maar eens open...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik bedoel geen meubelpaneel

als je met meubelpaneel ergens tegen stoot ,is het kapot

ik bedoel mdf

kan je kopen bij woodtex

en is veel sterke dan meubelpaneel

kan tegen een stootje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet dat het allemaal wat tijd en geld kost zou zeggen dat hoort bij de hobby heb hier al uren aan de terrariums gebouwd en ben we vrij blij met het resultaat .En twee lagen verf kan het er al mooi tegen en is steeds makkelijk te onderhouden en af te kuisen (buitenkant) .De binnen kant is een heel ander verhaal maar als je het zelf doet zet je erin wat jezelf wil en leer je uit je fouten .Laat je het doen zeer makkelijk maar zeer duur.Dus de keuze is aan jou en ze zullen het in dank afnemen hoor .

Groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb even een vraagje of het mdf. Wil binnenkort een stelling gaan maken van mdf maar heb zo'n hekel aan dat gronden, schuren, schilderen weer schilderen. Is er ook een makkelijkere manier?? Zie ook wel eens een terrarium van mdf die niet geschilder zijn maar ik kan toch niet zomaar tegellijm tegen die plaat aan gooien?

hoi mdf wat je niet schilderd word vies grau en zwart je kan het niet schoon houden alles trekt er in elk druppeltje

je moet gewoon verf op waterbasis gebruiken een uurtje en het is droog of nog makkelijker een terrarium stelling bij mijn bestellen

http://link.marktplaats.nl/206341265

gr danny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb even een vraagje of het mdf. Wil binnenkort een stelling gaan maken van mdf maar heb zo'n hekel aan dat gronden, schuren, schilderen weer schilderen. Is er ook een makkelijkere manier?? Zie ook wel eens een terrarium van mdf die niet geschilder zijn maar ik kan toch niet zomaar tegellijm tegen die plaat aan gooien?

hoi mdf wat je niet schilderd word vies grau en zwart je kan het niet schoon houden alles trekt er in elk druppeltje

je moet gewoon verf op waterbasis gebruiken een uurtje en het is droog of nog makkelijker een terrarium stelling bij mijn bestellen

http://link.marktplaats.nl/206341265

gr danny

voor nog meer dan de helft maak je ze zelf dan maar wat schilderen of meubelpanelen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MDF is een mooie en zeer goed verwerkbaar produkt,dat zeer goedkoop is

MDF kan voor vanalles gebruikt worden,dus ook zeker terrariums

 

MDF dient wel beschermd te worden,en dit langs alle kanten

wie dit niet doet zal vlug ondervinden,dat MDF kromtrekt indien maar langs een kant bewerkt

 

MDF met een goede bescherming gaat zeer lang mee

 

zorg VOOR het samensteken van terrarium's en stellingen dat er een beschermende laag is aangebracht(laagje verf)het zal de levensduur zeker verlengen

 

vraag eens prijs om de bak,stellingsbak in mdf te laten maken aan een vakman

enkel het MDF gedeelte

de rest hoor bij de hobby,en naar eigen goeddunken gedaan te worden

deze is vaak lager van prijs dan alles zelf kopen en maken

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet, meubelpaneel is niet voor het hele leven e.

Beter een goeie investering, dan dat je om de 3 jaar nieuwe terra"s moet maken. Wat uiteindelijk meer geld kost :)

 

Maarja, het is jouw beslissing.

 

Veel succes ermee.

En foto's tonen van het proces e :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet dat ik het niet erg vind een bak te maken hoor. Heb er nu 3 gemaakt waarvan 2 van mdf en 1 van meubelpaneel. Het nadeel van het mdf vind ik dat het goed geschilderd geschuurd etc moet worden. Die van meubelpaneel is binnen een week bijna zo goed als af :lol: Alleen het is niet echt makkelijk te bewerken. Dus ga gewoon maar met meubelpaneel mijn stelling maken met de tijd. Iig bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan nog wel even duren hoor. Gaan binnenkort beginnen met de verbouwing van de tuin :lol: Meubelpaneel niet een lange levensduur, is vrijwel het zelfde als betonplex zelfde laag alleen andere houdsoord dus als alles goed is afgekit en inelkaar is gezet heb je toch gewoon een bak die wel een jaar of 10 meegaat ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meubelplaat heeft enkel een kunstof laag aan de buitenkant maar binnen in is dit gepest hout, hiermee moet je oppassen, is poreus na een beschadiging, MDF kan niet tegen vocht, indien dit niet bewerkt is, betonplexplaat kunnen beter tegen vocht houden warmte goed binnen, een kameraad van mij heeft 2 terra's uit betonplex moet zeggen zijn temperatuur is hoger dan die van mij, ik heb bewerkt (geverfd) MDF, verder hebben we dezelfde afmetingen, dezelfde lampen en dezelfde inrichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×