Jump to content

Recommended Posts

hey

 

mijn florida orange mannetje heeft sinds kort wat donkere vlekken, 1 op zijn linker boven"arm", 1 in het verlengde van zijn onderste kaak en 1 op de hoek op zijn kop achter zijn oog. die achter zijn oog is in de midden lichter. toen ik hem van de week in bad zette viel dit enorm hard op.

kan iemand mij vertellen wat dit is? ik vind hier namelijk nix over in boeken ofzo

iemand ervaring mee ofzo? of zou dit niets zijn, gewoon een verkleuring ofzo? hij lijkt er nix van te merken, de structuur is ook niet anders ofzo enkel de kleur is donkerder... verder is er ook helemaal niets aan de hand, hij eet goed, aan zijn uitwerpselen is niets bijzonders...

do i need to worry? ik dacht al aan schimmels ofzo?

 

greets benji

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

zijn het totale schubben die verkleurd zijn is het 1 vlek of gewoon bv 1 stekel die zwart is.

 

of meer zwarte plekjes onder de schubben

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar loopt wet wel totaal de schub in want het kan zijn dat je gewoon zwarte stippen krijgt dit hebben meer kleurbaardjes. maar het zou ook bloedmijt kunnen zijn dit zit onder de schubben.omdit te testen zou je je dier in een warmbadje kunnen doen en zorgen dat zijn pootje waar het vlekje zit onderwater blijven want bloedmijt zal los laten als ze lang onderwater zijn.

 

mocht het bloedmijt zijn direct dutchy's bestellen. kan je eventueel een foto maken van het diertje en de plekjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een domme vraag maar... wat zijn dutchy's? :blink:

 

zal het van de week nog eens proberen in een warmwaterbadje

komt dat veel voor van die vlekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dutchy's zijn roofmijten die bloedmijt opeten en zelf doodgaan als de bloedmijt op is. zo kom je op een natuurlijke manier van de bloedmijt af zonder allemaal chemische producten te gebruiken die eigenlijk niet voor reptielen zijn bedoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het pas nog meegemaakt mijten brrrrr rot dingen.

Ik heb eerst het spul gebruikt wat er voor is, kan niet op de naam komen.(frondline) dacht ik

Dit spul moest voorzichtig aan gebracht worden, uitkijken dat de ogen de mond

niet in aanraaking kwam. Ik heb er denk ik te voorzichtig meegeweest.

ik had ze na een paar dagen weer.

Toen heb ik gewoon schampoo gekocht voor luizen bij kids.

wat vermengt met water en met een tandenborster heb ik ze voorzichtig overal

ingeborstelt. En met dit spul als ze elkaar gingen likken kon het geen kwaad.

het rook lekker en heb ook geen mijt meer gezien.

Dit is minder schadellijk voor de dieren, en dat was 8 euro bij de Drogist.

Met een tandenborstel kom je overal, waar de mijten zitten.

En ik hoop ze nooit meer te zien die kleine beessies.

 

Ik hoop voor jou dat het geen mijten zijn.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste is foto er van te plaatsen .maar beter is even langs de da te gaan.

het kan bloedmijt zijn dan is het beste een warm badje en zien of loskomt

het kan een huid ziekte zijn zoals schimmel waar je aandacht

maar in ieder geval niet te lang mee wachten ,is het een agrresieve schimmel kan je baardagaam van binnen aangevallen worden zonder dat je het ziet.

nu als je niks ziet in het water zou ik meteen na een dierenarts gaan zowiezo als je twijfelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijten zijn idd het meest klote wat je kan hebben aan je dieren, jonge dieren kunnen ze helemaal kapot zuigen, in vogelwereld is het helemaal bekent en bij somige mensen een plaag,

 

als het zo is zou ik in elk terra alsumkruit erin leggen, ik heb dat zoiezo al in mijn terra's voor het geval dat, de lucht verdrijft ook deels de mijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet indertijd ik nog vrij veel kanarie's had en dan zat er regelmatig eens een mijt tussen. Ik passeerde dan met de bus ARDAP en na 2 weken nog eens herhalen. 3weken later was de kooi volledig mijt vrij. Nu weet ik niet of dit een optie is voor reptielen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heefd wel eens last gehad van bloedluis

deze komen steets onverwacht

is zeker geen gebrek aan hygene

 

alsemkruid verdrijfd de bloedmijt niet,maar zeverminderd sterk de kans dat ze tot in het terrarium komen

door alsemkruid is onze terrariumkamer al bijna twee jaar muitvrij

(te koop in de online shop)

 

duchy's zijn in de zomer een zeer goed ,vriendlijk produkt

 

deze tijd van het jaar zal het met de duchy's niet veel uithalen,daar ze niet levend bij U thuis geraken(of er zelf omrijden,en warm vervoeren)

 

duchy's worden normaal per post opgestuurd,en de roofmijt kan niet tegen lage temperaturen

 

met frontline,en soortelijke produkten zeer goed opletten!!!!!!!!!!!!!!

((zonder een hulptelefoontje naar mark hadden we enkele jaren geleden verschillende doode dieren gehad))

 

met schampo voor luizen bij kids.zijn de baardjes wel van de bloedluis af,maar is de bloedluis niet weg

 

alles moet voledig leeg,alles wat afgekookt kan worden afkoken(steen hout)

zand in de vriezer(of in kokkend water zetten)(indien duur zand)(speelzand de vuilzak in,dichtknopen,en buiten en hopen op vorst)

terrarium ontsmetten met frontline(doe dit bij voorkeur buiten,stinkt verschrikkelijk)

 

zeker de eerste dag laten ontgeuren

daarna met detol ontsmetten

als het nu begint te vriezen gewoon de terrarium enkele dagen buiten zetten,en alles is ook dood)(haal er wel de baardjes uit AUB)

 

planten die in de omgeving staan van het terrarium zullen ook een dankbare plaats zijn voor de bloedmijt

daar zal ze met plezier al eitjes hebben gelegd(in de vochtige potgrond)

(een tip om een neuwjaarsgeschenk , nieuwe planten voor moeder de vrouw)

als u de planten buitenzet als het vriesd zijn de bloedluizen ook dood(de planten ook veronderstel ik)(niet al mijn iedeen zijn goed hoor)(maar werken wel ha ha ha)

 

 

geloof dat er voor het ogenblik veel met bloedluis zitten aan de pive mailtjes te zien

en er zullen er ook wel zijn die het nog niet ontdekt hebben

 

zelf bestellen we twee keer per jaar duchy's en lieveheerbeestjes ter peventie

 

eens in mei/juni,en eens in september /oktober

hebben er de speciaale bakjes voor,en zetten de roofmijt uit in de terrariums,en de lieveheerbeestjes in de tuin(tegen de bladluis op de plantenin de tuin)

 

er zullen ongetwijfeld meer middeltjes zijn,dus wie goede resultaten boekte zet het er gerust bij

 

met zen allen krijgen we deze kleine rode donders er wel tussenuit

 

 

:shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot: ook een oplossing???? :rolleyes:

 

 

GROETJES

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben het vroeger ook een keer gehad

de da heeft de raad gegeven om bio kill te gebruiken

dit mag je op het baardje spuiten ( WEL HET KOPJE AFDEKKEN)

en het terra ook met bio kill behandelen

enige "nadeel" is , je moet de baardjes met de hand voeren

want als je er krekels in gooit , beginnen deze na een paar minuten stuiptrekkingen te vertonen en vallen dood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×