Jump to content

Recommended Posts

Hallo even een intressante tip voor die met medicatie werken die zelf moet opgelost worden .Ik heb geluk gehad dat ik de medicatie die Marc verkoopt heb kunnen aankopen ;);) Weet is nooit plezant medicatie te geven maar als de dieren beginnen indicaties te geven dat er iets niet juist is is het best van toch een mest onderzoek te laten doen en doe dit nu een paar keer per jaar .Had een drie weken geleden een aantal dieren die bepaalde parasieten hadden en dus de nodige medicatie nodig hadden .Was meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick en Daniella,

 

Ik weet zeker dat veel mensen dit zeker nuttige informatie vinden.

 

Is niet altijd eenvoudig om een nauwkeurige weegschaal te vinden

voor een betaalbare prijs.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Patrick en Daniella,

 

Ik weet zeker dat veel mensen dit zeker nuttige informatie vinden.

 

Is niet altijd eenvoudig om een nauwkeurige weegschaal te vinden

voor een betaalbare prijs.

 

Groetjes Marc B)

Bedankt was al blij dat ik jou medicatie had hoop dat ik nu met die bycox niet teveel misgedaan heb en kan vanaf nu alles gebruiken zoals het moet en dat is toch wat we proberen naar onze dieren toe of niet ?Heb wel direct het beste genomen maar het is iets voor het leven , en dat is net als alles in het leven kwaliteit betaal je maar op termijn haal je dat er terug uit .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

door baardjes iedere week te wegen ga je ook sneller weten of ze in goede gezondheid verkeren!!!

 

hier gebeurt de weging om de 2weken meestal...en gemeten worden ze ook!

 

nu misschien een minder goede vraag maar is er hier Niemand die zelf een Mestonderzoek kan uitvoeren? iemand die het doet en kent ?

 

als ik naar een dierenarts ga die vermeld dat hij reptielen behandeld verwacht ik

dat die voldoende opleiding heeft gehad ervoor...zekerheid is iets anders maaja het is niet makkelijk natuurlijk

 

heb zelf 1 baardje zitten dat het niet goed doet !!!!ben ermee naar de dierenarts geweest al een tijdje terug die kon niet direct zeggen wat de oorzaak was maar hij verdenkt Inteeld ervan en vroeg ook welke UV lampen ik had steken tot op heden gebruiken wij de reptiglow 10.0... en een bak van 50 cm hoog... onze baard groeit bijna niet(deze zit niet alleen in de bak de anderen groeien dus wel goed) en beweegt heel raar met zen achterpoten (als een kikker zo )... de dierenarts kon geen reden van de oorzaak vinden in de mest !!!

dus verweet hij onze lampen maar... tja gebruikt in al mijn bakken deze uv lampen dit is het eerste dier dat moeilijkheden heeft...jammer...het heeft een spuitje gekregen van de dokter...weet niet wat maarja...

 

het dier gaat er niet op vooruit(vervellen doet het wel) nu een hele tijd later weet ook niet wat ermee te doen

 

hebt het extra kalk toegediend + vitamienen maar ...ze blijft hetzelfde...ze is prachtig van kleur de mooiste van het nest maarja...het dier zal naar mijn mening niet oud worden (hopen van wel natuurlijk) maar geloof er deze keer niet in...

 

 

hier worden alle dieren wekelijks gewogen + gemeten voor ze in bad gaan :)

 

wat niet zo makkelijk is en waarover het hier eigenlijk gaat :-) wij gebruiken een keukenweegschaal met een plastiek bakje waar we de dieren insteken maar als je met volwassen mannen zit is het plastiek bakje al gou te klein...:-)

alle maten en gewichten worden genoteert met de hand in een kalendertje zo behouden we ook al de gegevens en zie je de verschillen per baardje !!!

 

ga alvast eest kijken voor een heel nauwkeurig schaaltje (dat alleen voor onze reps gaat dienen ook dan :-) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
door baardjes iedere week te wegen ga je ook sneller weten of ze in goede gezondheid verkeren!!!

 

hier gebeurt de weging om de 2weken meestal...en gemeten worden ze ook!

 

nu misschien een minder goede vraag maar is er hier Niemand die zelf een Mestonderzoek kan uitvoeren? iemand die het doet en kent ?

 

als ik naar een dierenarts ga die vermeld dat hij reptielen behandeld verwacht ik

dat die voldoende opleiding heeft gehad ervoor...zekerheid is iets anders maaja het is niet makkelijk natuurlijk

 

heb zelf 1 baardje zitten dat het niet goed doet !!!!ben ermee naar de dierenarts geweest al een tijdje terug die kon niet direct zeggen wat de oorzaak was maar hij verdenkt Inteeld ervan en vroeg ook welke UV lampen ik had steken tot op heden gebruiken wij de reptiglow 10.0... en een bak van 50 cm hoog... onze baard groeit bijna niet(deze zit niet alleen in de bak de anderen groeien dus wel goed) en beweegt heel raar met zen achterpoten (als een kikker zo )... de dierenarts kon geen reden van de oorzaak vinden in de mest !!!

dus verweet hij onze lampen maar... tja gebruikt in al mijn bakken deze uv lampen dit is het eerste dier dat moeilijkheden heeft...jammer...het heeft een spuitje gekregen van de dokter...weet niet wat maarja...

 

het dier gaat er niet op vooruit(vervellen doet het wel) nu een hele tijd later weet ook niet wat ermee te doen

 

hebt het extra kalk toegediend + vitamienen maar ...ze blijft hetzelfde...ze is prachtig van kleur de mooiste van het nest maarja...het dier zal naar mijn mening niet oud worden (hopen van wel natuurlijk) maar geloof er deze keer niet in...

 

 

hier worden alle dieren wekelijks gewogen + gemeten voor ze in bad gaan :)

 

wat niet zo makkelijk is en waarover het hier eigenlijk gaat :-) wij gebruiken een keukenweegschaal met een plastiek bakje waar we de dieren insteken maar als je met volwassen mannen zit is het plastiek bakje al gou te klein...:-)

alle maten en gewichten worden genoteert met de hand in een kalendertje zo behouden we ook al de gegevens en zie je de verschillen per baardje !!!

 

ga alvast eest kijken voor een heel nauwkeurig schaaltje (dat alleen voor onze reps gaat dienen ook dan :-) )

Hallo denk dat ieder van ons de dieren wel op regelmatige basis meet en weegt dat is een deel van de hobby .Wat je zegt over een veerats ben ik volledig met eens ben ook al dieren verloren dat volgens mij te wijten was aan een slechte diagnose of verkeerde of te zware medicatie .Nu de medicatie heb ik de weegschaaltjes ook en zelf mest onderzoek doen zal ik misschien op termijn doen maar laat dat momenteel nog steeds aan de veearts over .Erwin heeft eens een deel artikels gezet met een mooie uitleg wat de belangrijkste parasieten waren met de nodige fotos .Maar dan moet je over een zeer goed toestel beschikken en niet eentje dat we vroeger hadden om te spelen .Als het allemaal zo makkelijk was hadden we geen dokters nodig he :D:D:D:D Weet al wel dat het gen dieren zijn zoals schildpadden die eten slapen en lopen in de zomer mooi buiten rond zonder enig probleem .Het enige minpunt hier is dat ze hier in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×