Jump to content

Recommended Posts

Hallo, een kameraad van mij heeft ook baardje, nu hij heeft 2vrouwtjes van 1.5jaar en 1 man van 3 jaar samen zitten, vandaag ging ik hem helpen terwijl wij zijn baardjes schoon aant maken waren zag ik opeens heb vrouwtje met bultjes op de buik, deze hadden de grote van ong 8mm denk ik. Nu heb ik de terra in 2 verdeeld daar deze toch al ong.1.8m lang is op 60 en heb haar appart gezet. In de bak staat ongeveer overal 10cm zand, daar heb ik een hoek van nat gemaakt.

Nu maar afwachten...

Moet ik verder nog iets speciaal doen, of is het nu gewoon afwachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu is het inderdaad een tijd van afwachten tot ze onrustig word en graafneigingen gaat vertonen.

Als ze dit gaat vertonen zal ze ook niet meer eten, dus je niet ongerust maken.

Dit zal dan ongeveer 1 week duren tot ze tot de eileg overgaat.

Jij hoefd enkel een oogje in het zeil te houden of ze daadwerkelijk een geschikte plaats vind om af te leggen.

Succes en hou ons zeker op de hoogte van de afloop.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo, een kameraad van mij heeft ook baardje, nu hij heeft 2vrouwtjes van 1.5jaar en 1 man van 3 jaar samen zitten, vandaag ging ik hem helpen terwijl wij zijn baardjes schoon aant maken waren zag ik opeens heb vrouwtje met bultjes op de buik, deze hadden de grote van ong 8mm denk ik. Nu heb ik de terra in 2 verdeeld daar deze toch al ong.1.8m lang is op 60 en heb haar appart gezet. In de bak staat ongeveer overal 10cm zand, daar heb ik een hoek van nat gemaakt.

Nu maar afwachten...

Moet ik verder nog iets speciaal doen, of is het nu gewoon afwachten?

Veel suc 6 ermee is een winterlegger ??

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja het was niet voorzien maar ja hij had ze ff met een laten zitten en boem tis gebeurt, zal nu afwachten worden, ze eet al niet meer, zit heel stil, haar ogen half open, denk dat het elk moment kan gebeuren :cheer::cheer::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila ze zijn er, er zijn er 16, mijn kameraad was zeer blij. Ik ook voor hem :D

Er zijn er 13 die vol zijn en 3 die gedeukt zijn. Ik veronderstel dat deze voor de vuilbak zijn???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi niet te snel eieren weg, gedeukte eieren kunnen nog goed komen in de mate van natuurlijk.

Leg ze gewoon ook in de incubator en indien er na een week geen beterschap is zijn ze jammer genoeg verloren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u allemaal. Zal het nodig hebben, is de eerst keer dat ik eieren heb, heb vermiculiet goed nat gemaakt daarna afgegoten, en 8 eieren per groot krekelbakje gelegd en de gaatjes toegekleeft. broedstoof op 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 54 dagen zijn er nog steeds geen jongen uitgekomen 3 eieren waren volledig uitgedroogd 13 zijn nog altijd vol Broedkast staat op 29graden, hoe lang kan dit nog duren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 graden=70 dagen 29 dagen=60 dagen.

hou het maar in de gaten,kan elke dag nu dus!

heb je een natte,of droge stoof,ik heb een droge,en doe er halverwege wat vocht bij,komt altijd goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn er geboren op 31dec en 1 jan het zijn nieuwjaarskindjes er zijn er al 5 uit vandaag is er weer eentje uit het ei gekropen. Ik heb er nu 5 over 3 dagen. Is dit normaal??? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe langer hoe beter!

je kan ze tot 24 uur in de stoof laten,en dan in de opkweekbak,zet die niet gelijk te warm,de stoof is een stuk koeller,de overgang is dan te groot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er nu eentje in de stoof zitten van deze morgen en een die nu 2 uur ongeveer uit het ei is maar die van deze morgen duwt alle eieren weg. Zal die er maar best uit halen zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eruit halen jah in apart opfok terratje zetten ;) gefelicteerd;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met de kleintjes!

succes met de rest die nog uit moet komen!

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×