Jump to content

Recommended Posts

hallo mensen, zit mogelijk met een probleem... heb een achterwand geprobeerd te maken met een soort polyester.... 2 componenten mengen 1 vloeibaar 1 pasta.. uit laten harde en klaar ... dat zeggen ze teminste, maar nu lijkt het erop dat het niet hard gaat worden!!! wat moet ik hier mee als het niet hard wordt.. zaten we eraan te denken tegellijm? maja dat wordt dan ook niet hard toch?

misschien een of andere lak ? of zou epoxy zelf alsnog werken?

mvg Luuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luuk,

 

Ik toevallig nu ook bezig met 2 achterwanden, een grote en een kleine (voor de bay's :D ) maar ik heb het gewoon alleen met tegellijm gedaan en dat werkt super! Het is raar dat het niet hard word!!?? maar tegel lijm erover doen heeft geen nut als de ondergrond niet droog is.

 

Succes er mee! :)

 

gr sven Zupano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het met tegellijm 3lagen aanbrengen, daarna 1laag autovernis, en afwerken met een laatste laag tegellijm om het blinken te verbergen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naja ik baal er wel van,, geef het nog wel ff de kans maar erg hoopvol ben ik niet.

ten eerste koste me het toch wel een klap geld voor iets dat niet werkt en daarnaast een van toch wel me mooiste creaties qua achterwanden.. dus dat is echt balengewoon.. ik hoop dat het vanmiddag als ik terug kom van werk droog is anders weet ik t ook niet meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

die amigo's gebeld van die tent waar ik t spul vandaan heb.. ze zijden dat het hoe dan ook hard gaat worden alleen is het nu een kwestie van meerdere dagen wachten... ik hoop zo dat hij gelijk heeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld hebben zeker...

 

Hm ja polyester is een duur materiaal. Volgende keer met tegellijm doen. Dat droogt zowiezo en is ook zeer duurzaam...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het niet droog word zou ik het eraf halen, weer een les geleerd zou ik denken, tegellijm vind ik prettig werken, ik heb net een kleine achterwand gemaakt die is nu klaar, dit is mijn eerste zelf gemaakte en drogen, binnen een dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gelezen dat wanneer je de twee componenten verkeert aanmaakt (dus de verhouding) het kan zijn dat het niet hard wordt. ik hoop niet dat dit het geval is,want dan zal de achterwand nooit hard worden ;)

succesmet de achterwand

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat snap ik ook wel...

 

 

ik zou het verhaal ff vanaf t begin vertellen...

 

ik wou epoxy.. maar daarvoor moeten we best een end reizen.. dus ik tegen me vriendin wil jij t niet halen? ja tuurlijk, ene voor de zekerheid nog even in de ronte en kwam ze op een bedrijf terecht die dus een soort polyester verkocht.. zij navragen ja kan op pur en piepschuim enz enz..

nou neem maar een paar mee ene testen we hem hier, werkt het goed dan houden we hem..

 

eenmaal hier een flinke plank vol pur gespoten als proef stuk..

 

ik mengen en smeren en ja hoor de kwast was ten eerste al zo hard geworden dat ik bij een poging tot hergebruik de kwast in 2e drukte... :P

nou de dag erna alles bij elkaar gemikt hele pot met een tube verharder want dat zou 3 uur lang vloeibaar blijven.. volgens mi jbedoelde ze eerder iets van 3 minuten want de rook kwam ervanaf.. nou poging 2 en jawel rustig verder het het leek zo goed te gaan! super mooie kleuren en ja eerste stuk was al zo hard geworden dus mooi toch?! tot we klaar waren met de eerste bak en naar beneden gingen om dit te laten drogen.. eenmaal terug had het door de piepschuim heen gevroten :blink:<_< wtf moet je daar nou weer mee... dan maar meteen zand erop dan valt het vast mee.. en jawel het werkte nog goed ook!

eenmaal alles klaar savonds laat... laten drogen en de dag erna was het nog nat!! ik dacht gvd krijgen we dit weer. en ik die gaste gebeld, ze zijden ja al heb je 2% gebruikt dan nog zou t moeten drogen... en daar wacht ik nu op.. het bovenste bakkie lijkt idd aardig op te drogen maar de rest voelt nog echt, ja wanhopig zegmaar.. dus ik wacht tot maandag anders begint het feest van vooraf aan :shoot: .. en daar zit ik dus niet op te wachten want het zal ten eerste wel een slagveld worden en daarnaast WEER 9 bussen pur en 2 platen piepschuim en WEER epoxy hars ( ik ga geen tegellijm gebruiken) dusz ja das gewoon balen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom geen tegellijm <_<

Als dit goed aangebracht wordt kan je hiermee prachtige resultaten boeken.

De enige voorwaarde is dat je ook geduld moet hebben om tot een prachtig resultaat te komen.

Maar na een week heb je toch een mooie achterwand en denk ik minder geld kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja maar ik heb slechte ervaring met tegellijm..

 

op piepschuim brokkelde het snel af na 3 lagen, daarna een extra soort lijm erdoorheen gemikt en nog een laag erover.. alsnog! brokkelde het af.

daarna met pur gedaan..(andere bak) ook hier was het niet helemaal denderend, het brokkelt namelijk af op de plato's vanaf waar ze zich laten zakken..

op de een of andere reden werkt het niet. doe ik 4 lagen fso en dan nog wordt het gesloopt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook met tegellijm gewerkt en deze brokkelt zeker niet af ( denk zeld dat her er met de hamer amper afkomt)

 

wat ik wel gemerkt heb is hoe dikker de laag tegellijm hoe brozer

 

je kan best veel dunne lagen gebruiken en steeds goed laten drogen, zo word het echt sterk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met tegellijm kan je inderdaad heel wat fantasie gebruiken en het wordt hard op no time .Heb zelf ook gemerkt dat als de dieren reeds groter zijn en beginnen graven de meeste er stukken af en eens een gat wordt het maar steeds groter .Als het nog warmer wordt bestaat de kans ook dat het na termijn gaat scheuren en dan ziet het er helemaal niet meer uit .Heb er een deel gedaan en dan met epoxy lijm behandeld nadat ze eerst geschilderd waren kan zelfs kleursel in de lijm gebruiken .Is ook een twee componenten en wordt beenhard dus zeer makkelijk te onderhouden nadien niks scheuren meer en niks gaten .Het enige nadeel duur bij aankoop en de borstel die je er voor gebruikt steeds weg te gooien .Maar denk al bij al een goede investering op termijn!!!

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk als je met tegellijm werkt moet je dus ook geduld hebben.

Tegellijm dien je aan te brengen met een kwast in dunne uitstrijkbare lagen en dit kun je enkel bekomen met de poedertegellijm te gebruiken, deze diend dan volledig droog te zijn eer er een nieuwe laag overheen komt enz.....Dus zeker geen afgewerkte pastategellijm gebruiken want deze kan je niet uitsmeren met een kwast en dus ligt deze er te dik op.

En zoals je al zult raden dienen er dus zeker enkele lagen aangebracht te worden eer je de gewenste dikte en hardte te bekomen en dus spreken we ook over min. 1 week werk.

Bij een achterwand die uit amper drie lagen bestaat is meestal de tegellijm te dik aangebracht met als resultaat dat deze gaat barsten.

De laatste wanden die ik hier nu heb gemaakt heb ik als volgt gedaan;

eerst de tegellijm in drie lagen in zijn normale afwerking opengestreken en dan vanaf de vierde laag telkens een andere verfsoort vermengd met de tegellijm en dit tot ik zeven en zelfs acht lagen bekom.

Het resultaat is doordat er verschillende kleuren worden gebruikt en er dus kleurverschillen onstaan met prachtig rotsformaties.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk als je met tegellijm werkt moet je dus ook geduld hebben.

Tegellijm dien je aan te brengen met een kwast in dunne uitstrijkbare lagen en dit kun je enkel bekomen met de poedertegellijm te gebruiken, deze diend dan volledig droog te zijn eer er een nieuwe laag overheen komt enz.....Dus zeker geen afgewerkte pastategellijm gebruiken want deze kan je niet uitsmeren met een kwast en dus ligt deze er te dik op.

En zoals je al zult raden dienen er dus zeker enkele lagen aangebracht te worden eer je de gewenste dikte en hardte te bekomen en dus spreken we ook over min. 1 week werk.

Bij een achterwand die uit amper drie lagen bestaat is meestal de tegellijm te dik aangebracht met als resultaat dat deze gaat barsten.

De laatste wanden die ik hier nu heb gemaakt heb ik als volgt gedaan;

eerst de tegellijm in drie lagen in zijn normale afwerking opengestreken en dan vanaf de vierde laag telkens een andere verfsoort vermengd met de tegellijm en dit tot ik zeven en zelfs acht lagen bekom.

Het resultaat is doordat er verschillende kleuren worden gebruikt en er dus kleurverschillen onstaan met prachtig rotsformaties.

 

Grtzzzzz :D Jo

Jo dat heb ik nog niet geprobeerd de kleur die je gebruikt is dit acryl of een poeder soort ?

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk nou is het natuurlijk weeer mijn schuld allemaal want ja ik heb het gekocht maja heb 3 keer gevraagt zullen we dit echt proberen. ja of nee.

en even voor de uitleg: epoxy hars is veel duurder: voor 1 blik hars en 1 blik verharder 45 euro. en we hadden dan 4 blikken nodig das 4 keer 45 euro.

en ik ging vragen of ze het ook in purmerend verkocht en toen kwam ik bij die auto zaak terecht en die zeiden dat dit hetzelfde was maar dan goedkoper.

dus ik goede uitleg gevraagt hoe of wat en ja het kon op piepschuim en pur.

dus ik luuk gebelt wil je dit dan het is veel goedkoper ja is goed proberen weer het eerst oke.

dus ik 1 blik gehaald zegt luuk ja maar als het dan goed werkt kunnen we gelijk verder.... dus ik terug nog 3 blikken gehaald zodat we gelijk in hetzelfde weekend verder konden.

en nu krijg ik hier weer de schuld wnat ja laat nooit een vrouw iets doen. toch????

ik vind het echt niet tof at ik weer de schuld krijg.

en vervolgens nog wordt afgekraakt ook terwijl ik het voor je heb gehaald!!!!!

dat doen we dus niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja maar ik heb slechte ervaring met tegellijm..

 

op piepschuim brokkelde het snel af na 3 lagen, daarna een extra soort lijm erdoorheen gemikt en nog een laag erover.. alsnog! brokkelde het af.

daarna met pur gedaan..(andere bak) ook hier was het niet helemaal denderend, het brokkelt namelijk af op de plato's vanaf waar ze zich laten zakken..

op de een of andere reden werkt het niet. doe ik 4 lagen fso en dan nog wordt het gesloopt..

het piepschuim afbrokkelen? das vaag??

Ik heb het piepschuim overal gebrand zodat het piepschuim een beetje smelt daarna een laag tegellijm erop, dagje drogen 2e laag met iets dikkere tegellijm een beetje stuctuur erin brengen de volgende dag kon ik het niet meer induwen laat staan die kleine die er op moet banjere, en als die begint laat ie niks heel!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het is niet jou schuld floortj, maar zeg alleen dat het jou idee was maar dat we wel overtuigd werden door die gaste.. dit kon jij ook niet weten. ben toch ook niet boos op je en de rest maakt niet uit.. uiteindelijk komt het wel goed!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar je legt in het verhaal uit dat ik niet wou reizen en dat ik zonder jouw toestemming dat spul heb gehaald en dat jij er geen zin in had.....

terwijl ik 3 keer naar die winkel ben geweest en iedere keer heb ik met jouw overlegd.

en je zei zelf dat wel een heel heel stuk goedkoper was.

of 4 keer 45 euro of 4 keer 18 euro.......

en als die gasten zeggen dat het werkt ga je der toch van uit dat dat ook zo is?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek het jullie niet aan.

Wie niet waagd niet wint.

Van je fouten kan je enkel maar leren.

Wie niets doet doet ook niets verkeerd, maar daar kom je dan ook niet mee vooruit.

Je zal zien alles komt wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een volledige tube verharder :blink:

Ik ga in de toekomst mastiek gebruiken

dit droogt snel (moet het wel lang veluchten voor de geur)

hierbij is een hoeveelheid van verharder voor 1 kg mastiek een koffie lepel

denk dat je wat te veel verharder hebt gebruikt

deze vreet dan ook je izimo op

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×