Jump to content
tamara & ken

Broodstoof

Recommended Posts

hallo ik kweek al jaren thuis kippeneieren uit

heb hiervoor 2 broedstoven staan 1t ouderwetse houtenkist die opgewarmt word door middel van lampejn 4st

 

een volgende is een halfauto broesstoof voor kippen met een verwarmings element vanboven met ventilator er raken 120 kippeneieren in de behuizing is meer poly achtig

 

nu zou ik deze kast kunne laten dienen voor reptielen eieren ???

thermostaat enzo is al voorzien uiteraard....

 

hier enkele fotos van zo een kast die ik heb

 

naar de keermotors hoeft u niet te kijken weet ook dat reptielen eieren niet hoeven gekeerd te worden

 

12.119_1.jpg

 

12.097_12.083_12.096_12.119_detail.jpg

 

12.096_12.119_detail.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Ik denk het wel dat je deze kunt gebruiken als broeikas voor de reptieleneieren.

Mits deze nauwkeurig dezelfde temperatuur kan aanhouden en de eieren niet gedraaid worden is dit eigenlijk het gewone principe van de droge broeikas.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi ;)

 

Ik denk het wel dat je deze kunt gebruiken als broeikas voor de reptieleneieren.

Mits deze nauwkeurig dezelfde temperatuur kan aanhouden en de eieren niet gedraaid worden is dit eigenlijk het gewone principe van de droge broeikas.

 

Grtzzzz :D Jo

dat dacht ik ook dus het kan wel eens lukken ga het in ieder geval een poging geven denk ik ga het stof er eens afdoen se en terug in de stekker :-)

het is in ieder geval een zeer ruime stoof dus alleen veel minder geisoleerd dan een echte reptielen broedstoof

ga er is een paar thermometers insteken vaak checken om de temperatuur overal in de kast voor kippen eieren is ze in ieder geval heel goed maar die eieren kunnen wat temperatuursverschillen verdragen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er iemand mij te zeggen hoe ik van een coca cola frigo ( zo een met een glazendeur) een broedstoof kan maken ? heb dit al enkele keren gezien. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een termostaat en een verwarm ellement moet die wel lukken

enkel vooraf testen of de tempratuur overal gelijk is

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×