Jump to content
Sign in to follow this  
Wil

Dagboek

Recommended Posts

Hallo, Ik Dana vertelt vandaag.

 

Me vrouwtje was gisteren naar Antwerpen, soortgenoten bezichtigen, en Red en ik waren erg verveelend. Maar de baas die thuis was lied ons er dus echt niet uit, moesten wachten op vrouwtje, en dat duurde voor ons erg lang, Als ze maar geen soortgenoot meeneemt, ik heb genoeg aan Red.

 

Alhoewel hij wel lief is voor mijn...Oja heb gisteren zijn slaap plekkie ingepikt, ging er al vroeg op, zodat hij er niet kon slaapen...

img_12227137231177.jpg

 

Dus toen hij wilde gaan liggen, kon het niet, en is hij op een stukkie schors gaan liggen, met z`n achterpoten in het zand, En toen vanmorgen het licht aan ging, keek ik naar benee en zag Red, Heb hem maar een lik op z`n koppie gegeven.

 

Maar was aan het vertellen over zondag...Toen eindellijk me vrouwtje kwam, met een zak..Ooo als dat maar geen soortgenoot is, Ze liep gellijk naar ons, en praaten, Ging terug naar de zak, en daar kwam eten uit voor ons, jammie...Sprinkhaanen, Laat ik daar nou geen zin in hebben...Red ging wel op jacht hoor....maar waar is me vrouwtje nou, zie haar niet..Ik wil eruit hoor....

img_12227137471177.jpg

 

Aha daar heb je ze weer, met een schaaltje, en wat zat er in, me lievelings eten, wasmotjes..Nou die gaan er wel in hoor...Maar Red hoe snel hij is, wilde ook pakken.. hee nee is van mijn, jij zit net 5 sprinkhaanen te eten, mag ik ff privee, als ik niet meer wil mag jij de rest...Dus na lekker te hebben gegeeten, dacht ik eindellijk in de zon in de vensterbank...Maar nee ging niet door, me vrouwtje had hooftpijn.

img_12227137641177.jpg

 

Maar dat is vandaag goed gemaakt hoor, Er was zon en we hebben heerllijk genoten van de vensterbank, lekker zonnen, kreeg er geen genoeg van, En Red bleef zowaar ook eens lang zitten, zonder dat hij poept op de vensterbank, hij gaat het leren hoe het werkt.

 

Hoe onze dag morgen is, dat weet ik niet, Het ligt eraan hoe vrouwtje haar eigen voelt na de operatie...Maar wij hebben een mooie dag gehad vandaag met de zon.

 

 

 

img_12227136931177.jpg

 

Tot de volgende dagboek Lik Dana&Red

Share this post


Link to post
Share on other sites

En steeds leuk om lezen

deze maken veel plezier samen :D

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gellukkig gaat het goed samen, daar had ik in het begin een zwaar hooft in hoor.

Waar was ik aan begonnen een baard die bang is voor alles.

Maar kan er een mooi dagboek van maaken, hahahaha

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een heel mooit stukje tekst geschreven

en echt mooie foto's

met welk programma bewerk je ze????

groetjes

Jessie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo dieren vrienden van ons.

 

 

 

Ik Red gaat eerst maar vertellen hoe goed het met mijn gaat, En het gaat supper, heb het naar me zin, en eet ook erg goed, te goed zelfs.

 

 

 

9 juli toen ik hier kwam wonen, woog ik 250 gram en nu wordt ik al een grote baard ik weeg nu 520 gram, Ik vind het erg gezellig met Dana in een huis, ik mag bij haar zitten en zelfs slapen bij haar mag, krijg ook geregeld een lik, ja ik mag haar wel.

 

img_12237541631177.jpg

Kijk stoer he al zo groot, Buiten de bak mogen we nu niet, vrouwtje vind het te koud, dus in ons huis een heeledag, alleen als de zon schijnt, dan mogen we op een handdoek zitten in het raamkozijn, Dus we hebben pech en mogen niet op de grond..

 

img_12237542131177.jpg

 

Zie je Dana zitten, en zei vertelt verder..

 

 

 

Hallo, Ik eet wel, maar alleen maar wasmotjes, en me vrouwtje maakt zich zorgen, en wil een mestonderzoek laten doen, en ik moet mee...Brrrrr ze vind dat ik teveel afvalt 20 aug was me top gewicht 527 gram en nu 491 gram. Dus vind me vrouwtje het nodig dat de DA me nakijkt, en ja ik moet maar mee, ik heb geen keuze....Maar ze neemt Red ook mee , hij is nog nooit geweest, en ik wel toen ik hier kwam wonen, Dus ben niet alleen.

 

img_12237542601177.jpg

 

Ik zie er niet slecht uit hoor, ik ben een mooie vrouw, en ja Red een mooie man, die echt alles wat hij eet opslaat in z`n staart, die is echt vet, Ik deel netjes me eten met Red, ik een wasmot, en dan Red, omstebeurt.

 

 

 

Nou ik hou jullie op de hoogte van me DA bezoekje.

 

 

 

En nu een stukje van het vrouwje, de hechtingen zijn eruit op een na, die kreeg ze er niet uit, Ik vroeg naar de uitslag en ze zei tja dan moet ik de dokter even roepen, dacht ojee, daar kwam hij kreeg een hand en hij zei het is 2x onderzocht en ze weten niet wat het is, ze kunnen het niet thuis brengen, oke dan en nu, over 2 maanden terug en dan gaat het andere stukkie eruit, omdat ze niet weten wat het is., maar het is geen kanker zei hij, pffff ik blij..10 december terug komen

 

 

 

Fijne avond nog.

 

 

 

Lik Red&Dana Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Dana vertelt....

 

 

 

Ik ben niet blij en heb nu wel stress, Me vrouwtje heeft ondekt dat ik beessies heb en wel mijten, waar ik en me vrouwtje niet blij mee zijn, ze zitten bij me ogen en daar moesten ze weg, me vrouwtje heeft ook voorzichtig wat weggehaalt, maar ook in me mondhoekken, Dus jullie snappen dat dit stressen is voor mijn he, moet ik weer stil zitten..nee stressen voor ons....En wat denk je moeten we ook nog in een ander huis, en mijn huis wordt gesloopt, zelfs de achterwand is eruit.

img_12239220611177.jpg

We mochten even in de zon, maar hou alles in de gaaten wat er allemaal gebeurt met ons huis. Wij zitten nu op kranten, en morgen worden we behandelt door het vrouwtje om de bloedmijten dood te maaken die tussen onze plooien zitten....En wat denk je belde de DA ook nog om te vertellen dat ik vol eitjes zit, die wormen kunnen worden, het zit me niet mee, Dus daar wordt ik ook gellijk voor behandelt...Ooo niet alleen ik he, Red woond ook bij mijn in huis dus hij krijgt hetzelfde als ik moet ondergaan...Ons huissie kunnen we nog niet in,Die moet eerst onsmet worden en waar het schors zat moet opnieuw worden geverft.

 

 

 

Het schors is uitgekookt en behandelt en ligt nu zekers 24 uur in de vriezer, vrouwtje wil het goed doen dat alles eruit is en wij weer in een schoon en onsmet huissie komen....Red heeft er niet zoveel als ik , maar met hem heeft het vrouwtje moeite, hij is zo wilt als hij behandelt moet worden, dat wordt nog wat, maar me vrouwtje heeft veel gedult, had ze vandaag ook met mijn, toen ze me onderzocht en het voorzichtig uit me ogen haalde, en uit me mondhoekken, voor de rest van ons lichaam heeft ze speciaal spul gehaalt...Dus op naar morgen, Wij zijn hier niet blij mee maar vrouwtje ook niet, er gaat veel werk inzitten om alles dood te hebben, ze leggen zover ik weet wel 400 eitjes perdag....Dit is ook de reden dat ik minder at en afviel...Maar het komt goed zei het vrouwtje en daar vertouw ik op met red.

 

 

 

Hou jullie op de hoogte.

 

 

 

Lik van Red&Dana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer leuk om te lezen..

ze maken wel wat mee :P

ben benieuwd naar hun volgende verhaaltje..

groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagboek en wij gaan alle twee vertellen wat een rotdag we hebben gehad, met z`n 3e. Het begon vanmorgen met de weegschaal, ojee voor wat? nou dat was gauw duidellijk, we kreegen een ontwormingskeur, en dat gaat hoe zwaar je ben zoveel mag je, Nou ik Dana vond het niet erg hoor om even wat in me nond te krijgen, dus ik was snel klaar, Maar ik zag ook Red kijken, Dus ik was klaar en mocht terug in dat vreemde huis, Vind het maar nix hoor zo kaal, en alles van glas...Maar toen moest Red,Ik dus werd eerst gerust gestelt, en ja hoor, kreeg wat in me mond..hee dat wil ik niet , en ging met me kop schudden, Ik wil het niet, en heb me nagels goed gebruikt., vrouwtje heeft krauwen, na ze me weer kalm kreeg lukte het toch en ze mocht het geven, Dit is allemaal ombekent voor mijn.

 

 

 

Maar ik heb het gedaan, goed he.....Na wat uurtjes verder te zijn kwam er vanalles op tavel, en als er een handoek komt mogen we meestal in bad, maar zag geen badje komen . Ik Dana werdt als eerste gepakt, en werd op een handoek gezet op schoot, me ogen werden afgedekt door een hand, en voelde wat op me rug...Nou ik wist niet hoe hardt ik naar Red moest zwaaien, me linker pootje me rechter pootje, ging maar door, maar me vrouwtje ook, en ze zit echt overal, overal waar ik vet heb moest ze onder, ik had het niet meer...leuk is het niet, ik heb kriebbels.Me ogen werden gedaan met watte staaffies en gekookt water, en me mondhoekken ook. Ik mocht even in de zon zitten om te drogen....Ik Red heb alles gezien, en dacht nou ik dus niet hee...er kwam een nieuwe doek en jawel hoor ik werd gepakt..hee wat doe je ik wil niet, en zette een zwarte baard op, Vrouwtje zei het komt goed het is voor je eigen bestwil, en dan heb je geen beessies meer...maar ik wil echt niet, dus stribbel behoorllijk tegen, zeker met me nagels, Ik was rustig en daar kwam het watte staaffie..heehee voorzichtig he in me ogen, ik kon niets doen ze had me voorpooten ook vast, dus moest het toelaten, vond het ook niet eng meer, ze deed het heel voorzichtig, en ook me mond hoekken, Pfff het is klaar dacht ik. Dana werdt weer in het terarium gezet, ze was droog, dacht nou ik ook, Nee het raam ging dicht en toen kreeg ik de behandelling, overal zeg ...Dat vond ik echt niet leuk om mee te maaken, en zat ook echt niet stil....Maar we hebben het overleeft en we hadden alle twee de kriebbels.

 

 

 

Nu een uurtje hebben we lekker wasmotjes gehad, en andijvie, Yammie dat ging erin na een stress dag.

 

 

 

Lik van Dan&Red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag was eindellijk de dag dan we weer in ons eigen huissie mochten, Pffff

 

 

 

Hier moest eigellijk het filmpie maar klopte niet...Staat op You Tube

 

 

 

Nou mooi he, Ik Dana ligt lekker onder dat trappie lings en daar ga ik denk ik ook me winterrust houden, lekker plekkie, ik lig er nu van zondag, overdag met me koppie bij de openning en s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×