Jump to content
vanda

Lampen...

Recommended Posts

Wij zijn hier een terrarium aant bouwen van 150 x 60 x 60, nu is het moment aangekomen wat verlichting betreft! ikzelf dacht aan 2 tl buizen met in de ene UV en in de andere een gewone TL (dan hebben ze over het gehele terrarium de warmte en de UV) MAAR ik was vanmiddag in de bouwmarkt en daar stonden verschillende modellen, je had een dubbele TL, maar dat was 2 x 34 of 38 watt.....wie kan raad geven??

 

Groetjes Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites
ikzelf dacht aan 2 tl buizen met in de ene UV en in de andere een gewone TL (dan hebben ze over het gehele terrarium de warmte en de UV)

Hoi Vanda ;)

 

Wat de verlichting betreft klopt je redenering met twee tl's zal je bak inderdaad goed verlicht zijn en de dieren genoeg uv krijgen, op voorwaarde dat de dieren in het stralingsbereik kunnen komen van de UV-tl.

Voor de warmte zal je wel gebruik moeten maken van aparte spots als warmtebron.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

Dan worden het 2 hallogeen spots van massive (2 x 50 watt) en een TL voor de UV, we hebben een soort van plateau gemaakt (30 cm onder de uv) waardoor ze er altijd onder kunnen gaan liggen...nu had ik nog 1 vraagje:

 

* ik moet een complete set kopen (tl plus armetuur) maar hoeveel watt moet deze zijn om er een UV in te doen van zoomed 10.0?? ik zag er vanmiddag zoveel....18 watt, 60 watt, 38 watt en niemand wist in die bouwmarkt iest te vertellen :angry:

 

Gr Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Alles hangt af van de lengte van lamp die je koopt.

Zie hieronder

 

457mm 15 Watt

 

610mm 18 Watt

 

914mm 30 Watt

 

1219mm 36 Watt

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×