Jump to content
Sign in to follow this  
stine94

Man / Vrouw

Recommended Posts

hallo ik heb een vraag als een baardagaam aan het knikken is het tog een mannetje

maar als het 2 baardagamen zijn in de zelfde bak

en ze knikken allebij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Het kopknikken is inderdaad specifiek aan mannetjes, dit doen ze meestal om hun paringsdrift te tonen.

Daarbij kleurt de baard zwart en gaan heftig met de knop knikken.

Nu zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel en heb hier ook al mogen meemaken dat een dominant vrouwtje ook deze verschijnselen kan vertonen, tot zelfs het overmeesteren van een ander vrouwtje.

Dus laten we stellen dat dit zeker geen absolute zekerheid is van het geslacht.

Dit kan je enkel weten door na te gaan of de 2 hemipenissen aanwezig zijn of het ontbreken ervan.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou je toch het geslacht al met zekerheid kunnen bepalen door na te gaan of de hemipenissen aanwezig zijn.

Kijk even in het volgende topic, daar staan foto's.

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?...t=0entry71091

Wat ik zei over dominantie bij vrouwen zijn nl. ook volwassen dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk op foto 1 toch duidelijk 2 bultjes te zien... foto 2 te donker en op foto 2 zou ik ook weer zeggen 2 bultjes dus mannetjes.... of ben ik helemaal niet goed bij zicht meer?? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt duidelijk zijn de foto's niet

maar zou toch ook zeggen foto 1 en 3 een man

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb ik een probleem

deze zitten al een 1 jaar bij elkaar in de bak maar ze doen elkaar niets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Heel duidelijk zijn de foto's niet.

Maar op de eerste foto durf ik wel met zekerheid te zeggen dat het om een man gaat.

De andere foto's zijn wat te onduidelijk al zou ik toch ook eerder zeggen een man.

Probeer zelf nog eens goed te kijken en te vergelijken met de foto's als voorbeeld.

Als het uiteindelijk toch twee mannen blijken te zijn zit je inderdaad met een probleem.

Als twee mannetjes samen zijn opgegroeid kan het wel een tijd goed gaan, maar met het ouder worden zal het gevaar ook groter worden op gevechten.

Wacht daarom zeker niet te lang om ze te scheiden, liever vandaag nog dan morgen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje onduideluik maar ik sluit me aan bij de rest alloewel ik men twijfels heb over foto 3

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ok al dat het 2 mannetjes waren toen ik het zag

maar ik wachtte totdat jullie ook het dachten

maar dan moet ik binnenkort een terrarium kopen

en deze heb ik pas drie dagen met de baardagamen

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto 1 is man volgens mij foto 3 ook man zie toch vaag twee bobbels

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je inderdaad 2 mannen, maar zoals de rest zegt de andere 2 foto's zijn onduidelijk...

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je er een vrouwtje bij koopt zul je deze in een ander terrarium moeten onderbrengen. mag alleen bij de man als je haar wilt laten dekken. ze kan niet bij de man wonen. mijn mannetje is van september 2007 deze heb ik appart moeten zetten omdat mijn vrouw stil in een hoekje lag en niet wilde eten. heb ze vandaag uitelkaar gehaald ieder eigen bak, nou liep mevrouw vrolijk rond te rennen.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hier bij reptie farm

hebben ze toch ook altijd de baardagamen bij elkaar zitten

en het buitenverblijf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je bij meerdere vrouwen (5 a 6)

de man wel mag achter laten hij zal wel werk genoeg hebben deze in de hand te houden :cheer:

ik durf mij er eigenlijk niet 100% over uitspreken en wacht op meerdere reacties

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hij gaat daar zijn hand niet voor omdraaien Tim... en je gaat dan (als ze het kunnen vinden bij elkaar) bij de 5 of 6 eieren kunnen rapen en dit dan nog waarschijnlijk een paar keer... Ik zou ze niet onderschatten die mannen en om er een leeftijd op te plakken van wanneer ze eraan beginnen is ook al niet simpel blijkbaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

In een groep vrouwtjes zou je inderdaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even hoe groot marcs buiten terra is,niet te vergelijken met de terras waar wij onze dieren in houden.en dan heb ik het nog niet over de jaren van ervaring met deze dieren.

je hebt 2 mannen in 1 terra ,als het broertjes zijn kan het nog even goedgaan,maar je zullt ze uiteindelijk moetten scheiden,hopelijk voordat ze elkaar wat aandoen.stel dat ze nu in winterrust gaan,dan lijkt het goed te gaan,maar dan gaat het gaat heftig worden als ze uit de rust komen.maar ze zijn nog jong,dus kan je ze beter nu al uit elkaar halen.

zet er zeker weten nu geen vrouw bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×