Jump to content
Sign in to follow this  
zwelgje

Nog Steeds Ziek?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Mijn baardje is na 4 maanden winterrust nog steeds niet helemaal wakker lijkt wel.

Hij slaapt eigenlijk de hele dag en eet ondertussen niks meer, zelfs geen wasmottne of zijderupsen,

Vandaag mestonderzoek laten doen maar daar is niks uitgekomen (helaas want dan zou ik weten wat de oorzaak was). De da zei dat ik nog Flagyl kon proberen maar dat doe ik niet meer tenzij ik echt zeker weet dat hij flagelaten heeft. Vorig jaar ook een kuur Flagyl preventief gedaan en dat heeft hem bijna om zeep geholpen. Hij stelde voor om langs te komen met het baardje om op flagelaten te controleren en evt een anaboleninjectie te geven. Dit heeft hij vorig jaar gehad maar met weinig effect.

 

Iemand mss een idee wat ik hiermee moet. Ben ondertussen al een jaar bezig met dit baardje om erachter te komen waar hij last van heeft maar sta op het punt het op te geven.

 

Ben wel bezig om een nieuw terra voor hem te bouwen en deze is bijna af.

Zijn huidige terra zou echter zeker moeten voldoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het zit jullie niet mee,erg jammer hoor.

maar geef hem idd geen medicijnen tenzij je zeker weet dat hij ziek is.

je zegd op het punt te staan op te geven ,maar hoe doe je dat!

er is bijna een nieuwe bak af,anders zou ik graag fotos van z,n bak willen zien,met de tempraturen en je lieffie natuurlijk.

wat er kan zijn met hem is echt heel moeilijk te bepalen zo,maar ik begrijp je fustratie,want om zo een vriendje te hebben is echt treurig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je bij een andere reptielenarts een 2de keer langs gaan, als deze toch iets anders zegt en je kan verder helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jetro,

 

Zoals Sara al zei; een second opinie bij een andere dierenarts

kan nooit geen kwaad.

 

Wat voer voeding geef je aan het baardje?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat betreft de da, deze is al de zoveelste opinion, en geen van allen heeft enig idee wat het probleem is.

 

Op dit moment bied ik hem van alles aan

 

sprinkhanen

moriowormen

zijderupsen

wasmotlarven

meelwormen

 

Hier moet hij allemaal niks van hebben

Wel duw ik elke dag wat tauge en andijvie naar binnen, als het eenmaal in zn bek zit eet ie het wel op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jetro ;)

 

Ik begrijp dat je hier de moed zou bij verliezen, maar zeker niet opgeven hoor!

Als de testen geen uitsluitsel geven van wat er aan de hand is zou ik zeker niets van medicatie geven, deze zouden je dier nog lustelozer maken.

Ik denk dat je wat verder moet gaan kijken bij de huisvesting, want de oorzaak kan soms bij een klein detail liggen.

Hoe is de temperatuur? is er de mogelijkheid om op te warmen en af te koelen? Is er een schuilplaats? Hoe is de verlichting? welke lampen?.....enz

Meet de temperatuur nog eens na met een andere thermometer, kijk of deze dezelfde resultaten heeft, steek eens andere lampen, zie dat er genoeg verlichting aanwezig is, een baardagaam is een woestijnbewoner die veel licht nodig heeft, bij te weinig licht zullen ze zich ook ongelukkig voelen en lusteloos zijn.

Kleine zaken kunnen soms grote gevolgen hebben, maar zeker de moed niet opgeven.

Succes.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jetro,

 

Meelwormen zou ik zeker nietproberen te voeren, deze zijn moeilijk

verteerbaar en hebben weinig voedingswaarde.

 

Zoals Jo al aangaf; kijk alle omstandigheden van de huisvesting nog

eens goed na.

 

Hoe oud is het baardje eigenlijk?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is twee jaar en een paar maanden,

 

Wat betreft de omstandigheden, ben een nieuw terra aant bouwen, en deze is zeker ruim genoeg en met voldoende verlichting en zonplekken (de huidige ook maar goed)

 

Groeten Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×