Jump to content

Recommended Posts

mogen baardjes banaan hebben?.

en wat voor ander fruit nog meer?

dankje alvaast!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

Ik geef ze vaak perzik in kleine stukjes, appel zonder schil, aardbeien, sinaasappel/mandarijn.

 

Je kan al het fruit wel geven hangt er alleen vanaf wat ze zelf lekker vinden.

 

Succes!

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites
mogen baardjes banaan hebben?.

en wat voor ander fruit nog meer?

dankje alvaast!!!

Eigenlijk mogen ze alle soorten fruit hebben. Ik zou zo niet weten wat ze niet mogen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:aardbei, peer, appel, kersen, mango.

Zorg er wel voor dat je baardagaam meer groente dan fruit eet. In het meeste fruit zitten veel vitamines, wat goed is. Er zit verhoudingsgewijs veel meer fosfor in dan calcium en dat is net weer niet goed. De kunst is om een goede balans te vinden. Dit hoeft natuurlijk niet iedere dag precies goed te zijn, dus de ene keer wat meer dan de andere is geen probleem.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

In principe komen alle vruchten in aanmerking, alles hangt af van persoonlijke smaak van het dier.

Wel dien je citrusvruchten met mate te voederen daar ze te laxerend werken.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze eten graag kiwi,appelmoes(vliegen ze gelijk op af)aarbei,honing meloentje(gelijk ne galia of cavagon)maar waar ze bij ons ook echt verlekkerd op zijn zijn druiven(wel blauwe en eerst ontpitten)de witte moeten ze precies niet van weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

banaan werkt verstopppend,dus geef het wel met andijvie, of appel zodat er genoeg vezels in genomen word,om de ontlasting goed te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een vraagje... mogen baardjes ook kleine stukjes brood??

ik heb namelijk een meisje op school die zelf ook baardagamen heeft, en die zei dat ze ze af en toe een stukje brood gaf.

 

Mij lijkt het niet goed maar vraag het toch maar even... :unsure:

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat mensen al wel niet bedenken!

met vanalles uit de koelkast,enz,waarom zou je brood gaan voeren?

ik zou zeggen,doe maar niet! gist, zout enz,geen goed voer voor een reptiel lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar goed dat ik het nog niet gedaan had, bedankt voor de reactie!! ;)

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik heb ook nog een vraagje, rond voeding.

 

Probleem is, dat hij te weinig divers groenten en fruit eet.

 

Als hij echt honger heeft, en ik geef een klein sneetje appel aan, dan eet hij het wel, hetzelfde probleem met witloof en andere groenten

 

Maak ik een gemengt menu'ke klaar en leg het smorgens in z'n terra, dan is savonds enkel de sla weg, en zit hij te wachten op sprinkhanen.

 

Kan het kwaad, dat ik hem bijvoorbeeld 2 of 3 dagen bijvoorbeeld enkel witloof geef, en dus geen sla en geen insecten? Dan eet hij die dagen niet gevarieerd (anders eet hij toch een beetje gevarieerd: sla en sprinkhanen)

 

grtjes Pieter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pieter,

 

Je kan beter andijvie geven in plaats van sla.

 

Heb je al eens Golliwoog geprobeerd?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi even een reactie op de sla, ik geef Amora meestal gewone sla, kan dat kwaad? (ze krijgt het niet heel vaak ofzo)

En waar kun je Goliwoog krijgen?

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Laura,

 

In sla zitten bijna geen voedingsstoffen, andijvie is voedzamer.

 

Golliwoog kun meestal op beurzen wel te pakken krijgen.

 

Wij verkopen het natuurlijk ook. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golliwoog is de plant bij uitstek voor de meeste baardagamen. De meeste zijn er echt verzot op.

Als je een plantje in de terra zet leeft het niet lang B)

 

En zoals Marc zegt, sla heeft bijna geen voedingswaarden, hier zit enkel veel vocht in... Af en toe sla geven kan geen kwaad maar er zijn betere groenten en fruit op de markt die je je baardje kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Pieter,

 

Je kan beter andijvie geven in plaats van sla.

 

Heb je al eens Golliwoog geprobeerd?

 

Groetjes Marc B)

Goliwoog heb ik inderdaad al geprobeerd, en ja daar eet hij wel van, momenteel heb ik het plantje eruit gehaald, zodat het terug kan bijgroeien.

 

Laura, ik heb Goliwoog in de reptielenspeciaalzaak gekocht, daar waar ik eveneens m'n baardagame zelf heb gekocht, m'n terra, ik koop daar ook m'n voedseldieren zoals sprinkhanen, nestmuisjes,... Dus, in een echte reptielenspeciaalzaak, hebben ze dat denk ik wel.

 

Ik koop mijn benodigheden in Olen (Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee,kan geen kwaad als hij een dag soms niet eet(hebben wij ook al gegat dat onze jef(de man dus) op "dieet"ging,hij wou nx meer eten,tot de dag ernaa,dan sprong hij op alles wat hij maar te pakken kon krijgen.

zal zoals bij ons zijn zeker?als we vandaag echt veel gegeten hebben zullen wij morgen ook niet veel honger hebben e

Share this post


Link to post
Share on other sites

om even aan te tonen hoe goed golliwoog wel groeit !

 

deze staat eind mei ofzo dacht ik al in deze pot geplant heb er een hele zomer van kunnen eten geven en heeft enkel buiten gestaan ! nu zet ik hem binnen omdat de vorst op komst is daar kunnen ze niet tegen.

 

Foto-FBHH3ROE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed iedee he tim ;);) om ze in potten te zetten

 

er zou anders niet veel meer over zijn geweest van uw prachtkweek in de volle grond in de tuin,met het koude weer nu

 

vergeet ze zoals hier gebeurd dan ook niet binnen te zetten met nachvorst :(:(

 

weet dus al beter voor volgend jaar :angry: :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff iets over sla

ons hebben ze vertelt dat sla absoluut niet mag(ivm diaree enzo)

hebben ze ons verteld in een dierenwinkel.klopt dat of mag je af en toe een beetje sla geven om de x aantal tijd bij gebrek aan andijvie ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag sla geven als je eens niets anders in huis hebt bijvoorbeeld maar ga het niet elke dag of regelmatig geven.

Een enkele keer kan geen kwaad, maar in sla zitten helemaal geen vitaminen, het is alleen maar water...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×