Jump to content

Recommended Posts

mijn florida orange doet raar vaak zit ze met haar bekkie open te heigen in het begin dacht ik dat ze me eng vond en daarom deed. maar nu begin ik toch te twijfelen als ze een paar krekels eet moet ze eerst bijkomen met de bek open ademen en gaat vervolgens verder met de jacht. mijn andere baardjes vertonen dit gedrag helemaal niet. vandaag zag ik ook veel speeksel in de bek.

toch maar een afspraak bij de dierenarts gemaakt om te kijken of ze toch iets heeft. het terrarium is niet te warm anderz zouden de andere twee die bij haar zitten ook dit gedrag moeten vertonen. ik dacht al een soort tikgeluid gehoord te hebben bij de ademhaling. veder is ze wel levendig en allert ook eet ze goed. nou hou jullie op de hoogte.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlug naar de dierenarts zou ik aanraden

 

hou ons op de hoogte

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marjolein,

 

Kan duiden op inwendige parasieten of een lucht/long infectie.

 

Succes bij de DA en houd ons op de hoogte aub.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marjolein,

Ik had dit laatst ook bij mijn baardje, ik d8 ook dat ze het warm had ofzo, mar toen deed ze het vaker en vooral s'avonds als ze ging slapen deed ze dr kop omhoog. Ik heb haar naar de DA gebracht en toen bleek het een soort luchtweg/slokdarm infectie te zijn.

Ik heb toen antibiotica 1 druppel per dag gehad voor 5 dagen en ze is er weer helemaal bovenop gekomen :D

 

Dus als ik jou was gewoon ff langs de dierenarts weet je in ieder geval of hij iets mankeert of niet.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dingen die je zegt , klinken ons bekend in de oren

bij ons was het ook een luchtweginfectie

 

dus snel naar de da zodat je weet wat het is en je baardje behandeld kan worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben bij de dierenarts geweest het is inderdaad een luchtweginfectie. ik heb een antibioticum (doxoral aqua drops druppels) meegekregen 14 dagen 1x dgs 1 druppel. ik moet nog ontlasting brengen. hier had madam geen zin in om dit de heenreis of bij de dierenarts te doen. wel was ze bij de dierenarts knal rood van kleur :blink: . de dierenarts vond haar ook erg mooi. nou hopelijk slaat de kuur aan.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees net pas dit topic.

Goed dat je naar de dierenarts bent geweest! We duimen voor je dat ze snel weer beter is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×