Jump to content
Nath86

Zelf Bouw Terra

Recommended Posts

Hoi Hoi,

In februari verhuizen wij naar een eensgezinswoning, dan willen wij graag in de woonkamer een nieuw terra bouwen.

We willen langs 1 wand graag een terra bouwen van 3 meter lang en 1 meter hoog zodat we daarbovenop een kast kunnen maken.

 

Heeft er iemand tips hoe ik dat het beste kan doen met de glazen deuren enz..

 

we willen nl de ombouw van hout maken en dan alleen de voorkant van glas, hoe doe ik dat het beste, metrails enz.

 

En wat leg ik dan op de grond, kan ik dat gewoon op de vloer doen want ik heb een marmerenvloer met verwarming erin, zou ik daar gewoon zand o.i.d. opleggen?

 

Als je tips hebt hoor ik het graag want dan kunnen we vast gaan orienteren en dingen uittekenen enz.

 

Alvast bedankt Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, je zou betonplex kunnen gebruiken is water bestendig.

voor de schuifruiten moet je geleiders hebben let wel op dat de boven geleiders anders zijn dan de onderste zorg dat de geleiders er inzitten voor je de ruitjes opmeet. zorg dat je terrarium niet op de grond staat ik zelf heb gemerkt dat mijn baarden ( die op de grond staan) vaak schrikken ;) als je voorbij loopt dit geeft dus stress. ik zelf ga de terrariums op de kast zetten (hoogte kast z'n 50 cm).

hoop je hiermee wat bruikbare info gegeven te hebben

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx! voor de tip! :D

 

Weet iemand wat ik kan doen zodat het niet doorbuigt? Ik heb nl wel al gelezen van een soort poortjes maar dat vind ik niet echt mooi het moet 1 groot terra zijn waar ze lekker in rond kunnen rennen. Iemand ervaring met een soort van pilaren?

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf hebben wij ook een terra zelf gebouwd voor ons luipaardgekko's

de omlijsting was in hout met schuiframen

onze binnenkant hebben we bekleed met kurk(ongekleurd kan je kopen in de brico of santana)voor te isoleren en omdat gekko's ook graag klimmen.

ook hebben we hier en daar schors eraan geplakt.gewoon van dode bomen aftrekken en een paar dagen tussen telefoonboeken leggen.

ons terra staat op ijzeren pootjes(ongv 1m lang)met wieletjes eronder.

handig voor als je grote kuis doet of als je hem eens wil verplaatsen.

voor ons baardjes kopen we onze bakken en leggen we er zand in.

bi ons gekko's wisselen we af met zand en houtschilfers

Share this post


Link to post
Share on other sites

om een zo groot terrarium het doorzakken te voorkomen ,kan het best gewerkt worden met glazen verstevigingen langs de voorkant

 

bij een bak van 300 kunt u niet met twee schuiframen werken(deze zijn te groot om te verschuiven,en te zwak door de opervlakte

werk met twee of drie keer en paar schuifruiten

daartussen lijmd u dik glas(8a10 mm dik)(dit diend om het doorzakken tegen te gaan)

zo is er een voledige glaspoprevlakte langs de voorkant

 

zorg voor voldoende verlichting,door twee of dre tl verlichtingen te plaatsen

 

voor de opwarmplaats gebruik een flootlamp,deze is gewoon de beste

deze geven veel uv af terwijl ze opwarmen

een gewoone uv lamp heefd anders wijnig zin in zo een groote terrarium

 

 

veel plezier met de voorberijdingen om de perfecte villaterrarium te maken :cheer:

 

zet al de voorberijdingen op papier,MET DE PRIJS ERBIJ

zo komt u voor geen verassingen te staan zoals wij hadden bij het uitrekenen nadien :(

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een bak van 300 kunt u niet met twee schuiframen werken(deze zijn te groot om te verschuiven,en te zwak door de opervlakte

werk met twee of drie keer en paar schuifruiten

daartussen lijmd u dik glas(8a10 mm dik)(dit diend om het doorzakken tegen te gaan)

 

groetjes

erwin&sonja

Dat is iets wat ik niet wist, mijne terra van 200 cm boog in het midden ook door als ik er een terra wou opzetten.

Heb er dan bovenop 2 latten van 18 mm dikte bevestigd.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erwin,

Bedankt voor de tips ik zal er zeker gebruik van maken.

We hebben nog even de tijd dus ik kan op mn gemak alles berekenen en doen :D

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×