Jump to content
smeff

Wat Foto's Van Mijn Spinnen.

Recommended Posts

Hoi.

 

Allereerst een foto van mijn blondi tijdens de vervelling (nog erg klein).

 

PIC_0023.jpg

 

En nog wat grotere spinnen.

 

6a23ac8d.jpg

 

9e45aa22.jpg

 

b2b57a7c.jpg

 

9a836307.jpg

 

En tot slot mijn vervellingen-kabinet.

 

Photospinnen002.jpg

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff,

 

Prachtige foto's. :rolleyes:

 

Al krijg ik er toch koude rillingen van. ;)

 

Misschien gaat dit nog wel eens over als ik er wat meer naar kijk. :(

 

Ik snap echt niet waar mijn angst van spinnen vandaan komt,

dit heb ik al van kleins af.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

marc mischien moet je een keertje bij smeff gaan logeren

volgens mij als je daar kan slapen ben je wel van je angst af :D

maar ik ben heel eerlijk ik zou geen oog dichtdoen

vind het hele mooie foto,s

en zo op foto ook wel mooie dieren

maar zoals ik zei op een foto

voor de rest krijg ik dus ook kippenvel

brrrrrrrrr

moet wel eerlijk bekkenen eerst keek ik nauwelijks naar dit soort foto,s nu bekijk ik ze toch wat beter zie nu wel verschil tussen de ene of de andere spin

dus wie weet help je ons nog eens van onze angst af smeff :rolleyes:

keep posting ;)

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff ;)

prachtige foto's hoor!

zo te zien is het daar bij jouw een leuke beesten boel

maar bij mij zal het alleen maar blijven van het bekijken en lezen van deze wel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind spinnen ook niks heb vandaag al genoeg tussen de spinnen en spinnenwebben gezeten op de hooizolder, hebben toch mooie kleuren he wist nieteens dat ze in zoveel kleuren waren.Naja spinnen en ik zijn niet echt vriendjes moest op school de terraria van een spin besproeien kwam ie naar voren gerend en ging op zijn achter poten staan :unsure: Weet niet wat dat betekend maar vond maar niks.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ,

 

Als hij op zijn achterpoten gaat staan wordt het tijd dat je hem met rust laat anders heb je kans dat je klappen krijgt of gebeten wordt.

 

Er zijn nog meer kleuren waarvan nog enkele voorbeelden.

 

29c663c7.jpg

 

78c06d5b.jpg

 

cadf58f1.jpg

 

d0c4bb72.jpg

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff,

 

Hoe meer ik er naar kijk , hoe mooier ik ze begin te vinden.

 

Maar of mijn angst daar mee over zal gaan weet ik niet. :huh:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, Ben net even op de door Marc genoemde "spinnenhaterssite "geweest.

Inderdaad een bijzonder leuke,origineel gebrachte spinnensite.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een prachtige diertjes,zelf heb ik er geen angst voor,ze geven zelf wel aan als je grensoverschrijdend bent.en marc je zou gewoon eens moetten gaan kijken,ben je zo van je angst al.ze zijn zo facinerend,kan niet anders.

de verzameling van de vervellingen is erg mooi hoor.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi smeff ;)

wederom prachtige foto's hoor!

die laatste met dat prachtige paarsroze kleur

is dat een pamphobeteus soort?

en zijn dit allemaal jouw dieren?

prachtige verzameling hoor!

 

grtzzzz :P Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Om dan maar eens duidelijk te maken dat angst voor deze dieren niet nodig is het volgende verhaal.

De spin op de derde foto (grammostola-aureostriata ) met de gele strepen over de benen en de paarsachtige kop.

Een reuzenvogelspin met een respectabele afmeting is oudjaarsnacht 2003 ontsnapt en heb ik pas juni 2004 teruggevonden bij de waterbak van mijn honden.

Ze heeft dus een half jaar door mijn huis gewandeld en is aan de grote die ze had toen ik haar terugvond niets tekort gekomen en zelfst een keer verveld.Gelukkig is het een spin die erg droge lucht verdraagd anders was ze zeker in haar vervelling gebleven.

Mijn zoons wisten ervan (zodat ze een beetje voorzichtig zouden doen en niet zouden schrikken wanneer ze haar onverwacht tegen zouden komen ) en sliepen er niet slechter om.

Enkele mensen die op bezoek zijn geweest terwijl het dier los in huis zat waren (op zijn zachtst gezegd ) niet gelukkig, terwijl ze er niets van gemerkt hebben totdat ik haar weer gevangen had.

Een half jaar met zo'n "monster" los in huis.

Bedenk misschien heeft ze wel naar me zitten kijken vanaf heel dichtbij :o zonder glas ertussen :( .

Overal kon ze zitten :unsure: .

 

We leven nog allemaal (inclusief spin ) dus zo'n vaart zal het niet lopen.

 

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies JGD.

Het is een Pamphobeteus-vespertinus.

Heb ik ooit een foto van op een russische site gezien (kon niet lezen wat voor spin het was).

Dacht in eerste instantie een xenestis-immanis en heb deze toen in eerste instantie aangeschaft .

Ook een hele mooie spin met veel paars maar toch anders.

Door toeval heb ik de vespertinus gekocht.

Als spiderling ziet hij er heel anders uit en de man die ze verkocht had een slechte foto van een vrouwtje bij de spinnen staan.

Dit is dus bij toeval de spin die ik lang gezocht en gewild heb, helaas een mannetje (leeft niet zo lang) maar daarom wel echt mooi paars.

Ik heb momenteel 22 vogelspinnen,waarvan 3 volwassen mannen.

Enkel bij de grossa heb ik een vrouw en zal ik proberen jongen te kweken.

Mijn cancerides staat al meer dan een jaar ter beschikking voor de kweek maar niemand wil hem en van de vespertinus zijn momenteel ook meer mannen dan vrouwen.

Ze zullen dus waarschijnlijk in hun ter verpieteren en ongelukkig sterven.

Net zoals mijn smithi en auratum hebben gedaan (heel triest om te zien ).

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik heb echt al heel veel grote spinnen gezien van dichtbij, wel

achter glas natuurlijk. ;)

 

Toch blijven de rillingen over mijn lichaam lopen.

 

Ik weet zeker als er bij mij zo'n spin los in huis zou lopen, ik

geen oog meer dicht zou doen. :o

 

Van de gewone zwarte huisspin ben ik al op mijn dood. :(

 

Ja Smeff, je hebt zeker een mooie verzameling.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien een domme vraag maar hoezo verpieteren en ongelukkig sterven? Een vrouwtje is toch meestal groter dan een mannetje is dat met die spinnen van jouw ookzo? Tja heb wel op tv gezien dat het vrouwtje de mannetje op kan eten bij verkeerde benadering.

 

Bedankt voor je antwoord smeff.

 

Groetjes tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Eigenlijk wil ik naar bed.

Omdat ik het niet kon laten om nog eerst effe hier te kijken toch maar even een antwoord(kan het niet laten,shit,gisteren was het 4 uur en om 7 uur moet ik werken ).

Allereerst : de mannetjes groeien veel sneller dan de vrouwtjes en zijn in het begin duidelijk groter.

Om te voorkomen dat broer met zus paart zullen de mannetjes over het algemeen sterven voordat hun zussen geslachtsrijp zijn.

Een vrouw is kleiner maar veel forser.

Omdat vrouwen veel ouder kunnen worden kunnen ze uiteindelijk ook groter dan hun mannelijke soortgenoten worden.

Ik meen dat er in de Oliemeulen (als ik me niet vergis in Den Bosch ) een pulchra zit van 500 gram.

Vervolgens het verpieteren :

In de natuur gaan de mannen zodra ze volwassen en geslachtsrijp zijn op zoek naar een vrouw.

Hierbij leggen ze best grote afstanden af indien nodig.

Ze kijken nergens tegen op en schuwen geen enkel risico om hun mannelijke plicht te vervullen ook al kost hun dit vaak hun leven (voor of na de daad ).

Om een dier in een bakje te houden en te zien en te weten wat het beest wil en het hem niet te kunnen geven is triest.

Om te zien dat het dier op den duur van ellende de wil om te leven verliest is in mijn ogen toch echt wel verpieteren.

Je kunt door je jonge spinnen een beetje slechter te verzorgen het geslacht beinvloeden en zo de kans dat het een vrouw wordt een beetje beinvloeden.

Ik probeer het steeds maar helaas lukt het niet altijd.

Ik heb liever vrouwen (misschien zijn ze ook ongelukkig , volgens mij zijn alle beesten die in gevangenschap gehouden worden dat, maar ze laten het niet zo merken en maken mij daardoor niet ongelukkig ).

Ik ben zeer gesteld op mijn vrijheid en heb ze al eens moetten missen, misschien kan ik me daardoor wel beter inleven in een gevangen dier.

Tot slot nog twee foto's van mijn grossa koppel zodat jullie kunnen zien wat het verschil tussen een man en een vrouw is.

 

De man.

 

Grammostola-grossa-man.jpg

 

De vrouw

 

Grammostola-grossa-vrouw.jpg

 

 

Groeten Smeff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff,

 

Wederom prachtige foto's en een fantastische uitleg.

 

Maar volgens mij ligt de Oliemeulen in Tilburg. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad een zeer fascinerend verhaal

en mooie foto,s hoor

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc,

 

Kan best dat de oliemeulen in Tilburg ligt.

De oliemeulen is een begrip, waar het precies ligt is maar bijzaak.

Als ik een keer veel tijd heb moet ik er toch eens heen.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

kan je het beste in augustus gaan dan is er namelijk een beursje

deze is niet echt groot maar oer gezellig

exakte datum weten wij nog niet

we zijn er vorig jaar geweest en gaan ook dit jaar weer

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja nu snap ik wat je bedoeld. inderdaad zielig. ik heb laast een heel stuk gezien over spinnen en paren en dat dansen enzo. Nooit geweten maar leuk om te zien.

 

Groetjes tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff ;)

 

vind je uitleg heel waardevol wat betreft het houden van spinnen in gevangenschap

wat ik mij dan ook soms afvraag <_< is waarom houden de meeste mensen hun spinnen in zo van die kleine bakjes of doet dat er niet toe ?

oke de soort zal ook wel een rol spelen maar hebben ze dan geen behoefte aan wat meer loopruimte ?

 

Grtzzzz :rolleyes: Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb net een heel stuk getypt (met een vinger ) om het een en ander duidelijk te maken.

Na herlezing was het niet wat ik wilde (voor dubbele uitleg vatbaar ).

Daarom plaats ik het niet en begin morgen opnieuw.

Ik wil tenslotte niemand met mijn mening voor het hoofd stoten.

 

Groeten Smeff

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi smeff, ik denk dat je toch heel duidelijk bent geweest in je verhaal, maar goed we wachten de 2de ronde af! :D

in de oliemeule staan idd ook van die hele kleine bakjes met spinnen maar goed ik weet niet wat de normale afmeting behoort te zijn. verder hoop ik dit jaar ook weer naar de beurs te kunnen bij de oliemeule, zoals al gezegt is, het is niet groot maar wel gezellig. er zijn dan veel mensen van verschillende fora's aanwezig en dat is natuurlijk ook altijd leuk!

 

gr.d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

2e poging maar eerst wat zooi die eigenlijk niet ter zake doet.

Ik zou graag naar de beurs in de oliemeulen komen maar het zit er voorlopig niet in.

Alles zit momenteel een beetje tegen.

Mijn jongste zoon kan goed leren en wil studeren (kost veel geld )

Mijn exvrouw werkt niet mee dus Komen alle kosten op mij neer.

Ik ben bezig om een tattoo-shop te beginnen (kost ook veel geld )

Ik heb een probleemkind in huis gehaald (kost niet zo veel maar toch).

Ik kan nu beesten weg doen om geld te sparen of mijn auto wegdoen.

Het laatste is dus het geval want van mijn beesten doe ik pas afstand als het anders echt niet meer kan.

Let wel ik klaag niet, heb ergere dingen overwonnen in mijn leven en als je volgens bepaalde principes leeft kost het meestal geld.

Ik verrek het om me door geldgebrek te laten manipuleren en zo in het rijtje van de "burgerman"te lopen (eigen schuld dus ).

Dit ter zijde ,nu over de kleine behuizing van spinnen.

 

Spinnen hebben in principe geen grote bakken nodig.

Ze willen hun "nest "en als er af en toe wat te eten binnenloopt zijn ze tevreden.

Je zult zien dat wanneer een spin in een grote bak zit zij haar voer pas pakt als het bijna haar mond binnen loopt.

Als je zoals de oliemeulen veel spinnen wilt houden zul je ze dus het noodzakelijke geven en niet veel meer (weggegooide ruimte waar weer een andere spin kan zitten ).

Wil je je spin echter mooi in je kamer presenteren (geen hond die komt kijken omdat iedereen er fies van is ) heb je al snel een grotere bak nodig .

Ik heb mijn Spinnen wat groter zitten omdat dit voor mijn gevoel het iedee van gevangenschap wat weg haalt.

Merk aan sommige spinnen ook dat het echt weggegooide ruimte is maar heb jongere spinnen die ter zijner tijd van plaats verwisselen.

Een nadeel zie ik wanneer een spin klein zit.

Alles wat je doet in en aan de bak waar de spin in woont wordt ervaren als inbreuk van haar privacy en er wordt extreem op gereageerd.

In een wat grotere bak hebben spin en verzorger wat meer de mogelijkheid om elkaar niet op de zenuwen te werken.

 

b733e506.jpg

 

Deze spin heeft een erg krappe bak omdat ze van bijna heel haar bak haar huis heeft gemaakt.

 

 

265f98f0.jpg

 

Dit is momenteel het kleinste bakje dat ik heb, er woont een blondi in (de grootste spin ter wereld ).

Zij is nog zo klein dat deze bak beter voor haar is dan een grotere.

Afhankelijk van wat je zelf wilt kun je eigenlijk doen wat je goed vind.

Als je begint met een spiderling en hem niet te veel voert kun je hem zelfst zijn hele leven in een jampot houden.

Net zoals goudvissen (zegt men ) passen spinnen zich aan hun leefomgeving aan en groeien gewoon niet.

Oordeel niet te snel over de grote van de bak .

Ik ben bij mensen geweest waar slangen in kurverboxen zaten maar wel goed verzorgd werden en bij mensen met grote bakken vol met poep.

Het is heel moeilijk om een richtlijn te geven hoe groot een bak moet zijn voor een dier.

Tot slot : er zijn honden die zitten een groot deel van hun leven in de bench.

Als je ze via de airmail verstuurt zijn er regels voor, wat je er thuis mee doet kraait geen haan naar.

Hoop duidelijk te zijn geweest ,al betwijfel ik het.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×