Jump to content

Recommended Posts

Ik ben Yvette 26 jaar en getrouwd met Twan, we wonen in Almere.

 

We hebben een Hond (delta) van nu 2 en half, Delta is een kruising labrador x mechelse herder, het is een hele lieve maar wel ondeugende hond, kinderen daar is hij gek op, alleen van sommige mannen moet hij niks weten <_<

 

241405463_5_-n22.jpg

 

Verder hebben we ook nog een Halsbandparkiet genaamd Mulan, mulan is hele mooie blauwe halsband van april 2008, met 6 weken kregen wij Mulan hij was zo klein en donzig, maar nu met 15 weken is het al een hele mooie en tamme vogel :D

 

Fotos-0045-1.jpg

 

De reden dat ik me aanmeld :D

 

We hebben in de woonkamer een aquarium (jewel 180 liter) staan met nu nog maar 3 visjes...nu wil ik graag een baardagaam en vandaag zijn we wezen kijken :D ooh wat zijn ze leuk..we weten nu ook zeker dat het een baardagaam wordt, hebben even zitten twijfelen tussen luipaardgekko en baardagaam, maar het is een baardagaam geworden :cheer: we hebben hem nu nog niet, eerst willen we de hele bak gaan inrichten, dus wie weet volgende maand :D:D

 

Groetjes Yvette...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Yvette ;)

 

Leuk dat je je aangemeld en voorgesteld hebt.

Welkom :cheer:

Lees je eerst maar eens goed in voor je de stap neemt.

Een aquarium is nu niet onmiddelijk de goede huisvesting beter is een terra.

Je moet ze van bovenaf benaderen en je hand gaan ze zien als een bedreiging van bovenaf (roofvogel).

Wat zijn de afmetingen?

Veel lees-kijk-en post plezier hier :)

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bak is 101 x 41 x 50 cm...

 

We gaan juist voor de baardagaam omdat we beginners zijn, daarom ben ik ook erg blij met forum's als deze :D Ik heb voordat ik met mijn man ging salamanders en kikkers gehad maar dit is toch wel iets anders, maar omdat ik het al zo lang wil en er nog maar 3 visjes in het aquarium zitten, bouwen we die om tot kasteel :cheer: ik weet dat het een nadeel is dat je alles van boven af moet doen, maar ben denk ik niet de engiste die een aquarium heeft, en anders moet ik man lief aan kijken :rolleyes: om van de kast die boven staat er 1 te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum,

alsvast veel lees en post plezier.

Een aquarium is zeker niet geschikt voor baardagamen!

Baardagamen moet je best altijd langs de voorkant nemen en niet van bovenaf.

Dit zorgt voor veel stress bij de dieren!

Op het forum zal je wel een topic vinden van mensen die een kast ofzo hebben omgebouwt!

In ieder geval wens ik u er veel succes mee, en als er vragen zijn mag je ze gerust stellen! ;)

(domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het er gisteren over gehad met mijn man en we gaan een terra nemen..we wilden hem/haar eerst in het aquarium doen, maar dat zal nu een terra gaan worden, ik ga rustig aan kijken want ik wil wel een mooie natuurlijk :D

 

Groetjes Yvette...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi, welkom hier op het forum. :cheer:

Alvast veel voorpret gewenst hier op het forum en met het inrichten van een terrarium!

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel..we hebben gisteren een terra gekocht en ingericht..ziet er erg leuk uit :D een vriendin van mijn broertje heeft 21 jonge baardjes en zondag gaan we er 1 uitzoeken..de naam gaat Skunk worden :cheer: kan niet wachten tot het zondag is, voel me net een klein kind :rolleyes:

 

Groetjes Yvette...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom hier op het forum vanuit het verre Almere

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op, dit forum!

veel plezier, ook met de baardagaam!!! :D

 

greetzzzz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×