Jump to content

Recommended Posts

Beste forummembers,

 

sinds 15 juli ben ik gelukkige bezitter van 2 baardjes; een mannetje en een wijfje.

mannetje geboren op 3-3 en wijfje 27-3.

Gisteren heb ik krekels gevoerd en het wijfje heeft deze gretig gegeten terwijl het mannetje nog niet eens erheen keek.

Vandaag heb ik geprobeerd om sinasappels en appel te geven maar dit raken ze helemaal niet aan.Geprobeerd met krekels maar deze eten ze vandaag ook niet.

Kan het zo zijn dat ze niet dagelijks eten?

Zijn er richtlijnen hoeveel dat ze eigenlijk zouden moeten eten of moet ik mij daar nu niet zo druk over maken en gewoon voedsel in terra leggen en ervan uit gaan dat, wanneer ze honger hebben wel zullen vreten?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Ren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je aanwinsten...

 

Even zoeken op het forum en je vindt je antwoord:

 

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=6875

 

Groenvoer blijven geven. Jonge baardjes zullen eerder happig zijn om bewegend voedsel te eten.

Daarom kan je andijvie in een kommetje doen met wat wormpjes erdoor, zodat het lijkt alsof het beweegt en dat hij per toeval iets binnen krijgt. En toch lekker vindt.

 

Die van mij is een moeilijke groeneter, ik moet eerst een stuk in zijn mond proppen vooraleer hij gaat eten. Maar dat is niet bij alle baardjes zo. Veroorzaakt alleen maar stress. Heb geduld. Geef een dag of 2 geen levend voer en houdt ze groenvoer voor. Wapper er wat mee enzo. Maak het aantrekkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je hebt nog jonge dieren,en misschien hebben ze wat hulp nodig.zoals frag zegd,maak het spannend en leuk om te eten.

ik weet niet welke maat krekels je voert,maar je kan ze 15 min in de ijskast zetten,dan zijn ze sloom,en makkelijk te pakken.

baardjes leren van elkaar,dus kan je man wat opsteken van je vrouwtje.

je kan wapperen met je groente,met een pincetje,of groente bij wat morio wormen doen,zo gaat er ook wel wat mee naar binnen.

maar zijn je dieren al ontwormd,laat de ontlasting nakijken,want je man kan ook wormpjes hebben,en dan eet hij ook niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardjes MOETEN groenten en fruit leren eten

 

dit gebeurd meestal al bij de kweeker(als het een goede is tenminste)

kleine baardjes hebben vanaf de tweede dag na de geboorte al een schoteltje met zeer fijn gesneden groenten in het terrarium nodig

de eerst dagen komen ze er niet aan,maar het schoteltje is dan vertrouwd

na een week is er wel altijd eentje dat het groen even probeerd

waneer er eentje probeerd apen de anderen het zo na

op twee weken is het schoteltje zo leeg

 

pas na de groenten levend voedsel in het terrarium

 

 

waneer baardjes het niet geleerd hebben om groen te eten als kleintje,heefd fragrancy en anita het al perfect uitgelegd,dus blijven aanbieden

 

eenmaal een baardje volwassen is(en dit is toch de bedoeling)zal je blij zijn dat ze graag groenten en fruit eten,en terugvallen op drie dagen levend voer,en daarbij alle dagen groenten en fruit.

een volwas baardje dat geen groen eet moet anders elke dag levend voer,en dit word dan een duure zaak,die niet nodig is

ook zullen ze dan veel vitamienen missen die in groenten en fruit zitten,en zal je deze op een andere manier in het beestje zien te krijgen,dus extra vitaminen moeten geven

 

dus aanhouden,en blijven aanbieden

een dag geen levend voedsel geven,de dag nadien zullen ze wel op het groen afkomen

 

opgelet met vast fruit bij kleine dieren ,dat ze er niet in stikken(raspen)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×