Jump to content

Recommended Posts

Ik heb een vraagje over de uitwerpselen van mijn baardagaam. Ik heb hier al een paar keer gelezen dat je 2x per jaar een mestcontrole moet laten doen bij de dierenarts. Dit is de eerste keer dat ik daar wat over hoor.. ik heb dit nog nooit laten doen (ook al is mijn baardagaampje al 3jaar) ik zou hier wat meer informatie over willen weten. Hoeveel gaat het kosten, hoeveel mest moet dat zijn, hoe lang duurt het voor je de resultaten krijgt, ..

Ik zou het liefst zo snel mogelijk die mestcontrole willen doen, vooral omdat ik dit nog nooit gedaan heb. Hoop dat er niets mis gaat zijn met mijn baardje (denk ook dat er niets mis is, hij is een dikkerdje, maar wel een klein dikkerdje van 37cm)

Alvast bedankt.

 

 

Groetjes Silvia en Shmoo! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier worden om de drie maand een mestonderzoekje gedaan

waneer we iets verdachts ruiken eentje extra

 

mestonderzoekjes zijn nodig om allerlij ziektekiemen en parazieten in een vroeg stadium op te sporen en te behandelen

 

sommige parazieten tasten de darmwand,lever,nieren aan als deze niet behandeld worden zijn deze dodelijk op termijn

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het zal je een tientje kosten,maar dan weet je waar je aan toe bent.

reptielen kunnen heel lang ziek zijn,en dan opeens weg zijn,zonder dat je wat merkt dat er wat aan de hand is.zeg ik niet dat er iets met je dier aan de hand is,maar ze dragen veel bactieren bij zich.

de dierenarts om de hoek kan het onderzoek doen,als er dan een probleem is kan je altijd nog naar een reptielen arts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb aan mijn moeder voorgesteld om die mestcontrole te laten doen, maar ze wil dit niet. Ze zegt dat Shmoo gezond is, en dat hij zo klein is omdat we hem te lang in een kleine terrarium lieten zitten (wat niet echt klopt..)(hij zit nu wel in een goede grote terrarium) en dat ze in de natuur ook geen mestcontrole krijgen.

Maar ze zegt ook dat onze dierenarts dit waarschijnlijk niet kan.

Ik ga er toch achter blijven vragen, want ik wil zeker zijn dat mijn Shmoo gezond is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss betalen van u eigen zakgeld???

ik denk dat moest hij OOIT ziek worden,dat het u meer zal kosten dan een mestonderzoek

 

groetjes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon verse poep in bakje doen langs een goeie dieren art's ben je zo klaar voor een tientje :cheer: opgelost moeders hoeft dat niet te weten ;):lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×