Jump to content

Recommended Posts

hey, ik heb kameleon overgekocht, en ziet wormen in de ontlasting zitten, dus ik wou om wormen kuurtje naar dierenwinkel, maar deze beweerde als dat ook met kattenontwormingsmiddel kon klopt dit?

 

ik vind raar bericht maar goed ik hoor jullie advies wel, kga morgen wel even langs dierenarts, maar wou even weten over dat kattengebeuren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

Eerst altijd langst een dierenarts gaan voor je iets wilt toedienen.

 

Zit het dier met wormen zal deze een middel voorschrijven met de

juiste dosering.

 

Groetjes Marc. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je ziet echt wormen?

snel naar een goede dieren arts hoor!

neem wat ontlasting mee,dan weet de arts snel wat je nodig hebt,en dat is echt op recept,en ligt niet in de dieren winkel.

laat je even weten wat de uitslag is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag zomaar niet iets in een dierenwinkel kopen. Je ziet het middel ook meer en meer op beurzen en in winkels liggen, maar zij zijn geen dokters!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is gedaan, maar verder snap ik niet dat een dierenwinkel zomaar een kattenontwormings middel aansmeerd voor een kameleon maar goed is goed als ik dat weet, kdenk als ik van de week nog even naar binnen wipt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Een dierenwinkel zal je altijd wat proberen aan te smeren zonder er verder bij stil te staan.

Een dierenarts kan je zeggen met welke wormen je te maken hebt en zal je dan ook het juiste product met de juiste dosering weten te zeggen.

Een mestonderzoek is zeker niet de kost en veel leed kan bespaard worden.

Zeker als je bedenkt wat er door verkeerde doseringen of door een verkeerd middel kan gebeuren.

Mijn advies is dan ook altijd "ga niet zelf experimenteren"

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep dat dacht ik al, voorspelbaar een kat van een paar kg of een kameleon met de zelfde dosering haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
is gedaan, maar verder snap ik niet dat een dierenwinkel zomaar een kattenontwormings middel aansmeerd voor een kameleon maar goed is goed als ik dat weet, kdenk als ik van de week nog even naar binnen wipt

Hallo dat is waarschijnlijk omdat er middelen zijn die volgens mij voor meerdere dieren kan genomen of gegeven worden .Neem nu Panacur is eigenlijk ontworpen voor honden en wordt bij bijna alle dieren gebruikt enkel de samenstelling is iets anders en zeker de dosering .

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×