Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

In mei is mijn vrouw 2x bevallen van in het totaal 25 eitjes.

Nu is mijn vraag of ze al weer terug mag bij haar man of moet ik dan echt tot de herfst wachten?

Want ik heb er nl niet echt zin in dat ik nog meer eitjes krijg dit seizoen.

 

Heb je tips hoor ik het graag....

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierover kan je verschillende meningen hebben.

Mijn mening is: laat je mannetje apart zitten. Hier zitten de mannen elk apart in een terra. Zo kan je altijd selectief gaan kweken, het vrouwtje kan niet verkracht worden en kan zo op krachten komen.

Wil je volgend jaar weer gaan kweken, zet ze dan bij elkaar na de rust die ze genomen hebben.

Je hebt baardjes mannen die hun zin nooit opzij schuiven waardoor een vrouwtje veel stress kan krijgen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik zou nooit mn man en vrouw samen kunnen zetten alleen als ik wil kweken?

En als mijn man met 2 vrouwen zit dan?

 

Of heb ik dan ook kans dat ze te vaak blijven paren?

 

Ik heb nu mn man apart zitten, en mn 2 vrouwen samen met mn gehandicapte man in een groot terra, daar zullen geen kleintjes van komen.

 

Ik denk dat ik het dan maar zo laat en als ik ooit nog nakweek wil dan zet ik mn goede man wel weer samen met 1 van mn vrouwen.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de mogelijkheid hebt om ze apart te laten zou ik het ook zo laten.

Je geeft zelf al aan, als je 2 vrouwen hebt en 1 man in je terra kan het zelfs zo erg worden dat hij met 1 van de vrouwtjes waar hij geen zin in heeft zo gaat achterna zitten zodat die gestresseerd wordt. Zodat hij gerust gelaten wordt om met de andere vrouw te kunnen gaan paren.

 

Ik zeg niet dat dit het geval zal zijn, maar dit kan voorvallen.

Daarom zeg ik altijd tegen iedereen, laat de mannetjes apart zitten als je de mogelijkheid hebt...

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nathalie,

mijn twee mannen zitten ieder appart gehuisvestigd zonder vrouwen.

een van die mannen is al heel lang paardriftig. en als hij maar een vrouw ziet wordt hij helemaal gek, heb een doek voor het ruitje gehangen.hij gaat nu weer beter eten. als ik hier een vrouw bij zou laten zitten zou deze zo gestrest worden dat het verkeerd zou aflopen. dus zet ik mijn mannen apart. zo krijg ik tevens geen ongeplande legsels.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik nu ook gedaan.

Vrouwen samen is geen probleem toch?

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wel even een vraagje voor Marc van Repte-Farm, bij jullie in het buitenterra zitten best veel dieren bij elkaar, zijn dat dan allemaal vrouwen?

Of heb je ook mannen erbij zitten?

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

meerdere vrouwen gaat meestal goed. 1 van mijn vrouwen is een echte vreetzak. deze moet ik tijdens het voeren er even uit de bak halen anders loopt ze over de andere damens heen en krijgen deze niks te eten. maar verder kunnen ze het goed met elkaar vinden.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zitten de mannen allemaal apart(dan hebben deze ook eens rust :rolleyes: ,want de vrouwen vallen ze steets lastig <_< (grapje))

 

de vrouwen zitten hier allemaal samen in een 8 meter lang terrarium,die in drie is verdeeld(een zeer warm gedeelt met megaray flood lamp,,een normaal gedeelte,dat tot 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×