Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben Laura! Ik ben nieuw hier...

Ik krijg zaterdag twee baardagamen, kan iemand me dan gelijk ff vertellen wat ik perse moet hebben?? ze zijn als ik ze krijg ongeveer 7 weken oud.

Wou eerst een slnag maar mocht niet van me ouders :'(

 

doei doei

Laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laat om nu nog alles te leren over de baardagaam als ze zaterdag al komen :huh:

 

links in je beeld staat alles wat je moet weten ,gewoon even klikken :D

succes

en welkom !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom hier bijna al de items kan je ergens terug zoeken weet je het echt niet vragen ,zijn er altijd die tijd hebben of maken en helpen .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi welkom.

goede uv lamp en warmte spot, het terrarium moet eerst proefdraaien om te kijken of de tempratuur juist is zorg voor tempratuur meter, zorg dat je calcium en vitamine in huis hebt. te veel vitamine kan dodelijk zijn ik geef dit 1 a 2 x per week. calcium 4 a 5 x per week kleintjes en zwangere dieren hebben veel calcium nodig. goede bodem bedekking zand. absoluut GEEN houtsnippers hierdoor ontstaat verstopping ook dodelijk. zorg dat je een juist terrarium hebt met de juiste afmeting. voor 2 baardjes (volwassen) zeker 1.20x60x50.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Laura ;)

 

Welkom hier :cheer:

Er zal hier weinig zijn waarop je geen antwoord vind, maar als er vragen zijn moet je deze zeker stellen.

Het is inderdaad wat laat om info te verzamelen als zaterdag je nieuwe huisgenootjes komen, maar beter laat dan nooit.

Ik zou zeggen geen tijd verliezen en zorg dat het terra in orde staat.

Wat ik wel niet begrijp is dat je in een ander topic zegt dat je geen uv-lamp gebruikt enkel vitamines, maar bij welke dieren dan als ze er nog niet zijn <_<

Zorg in ieder geval dat de temperatuur in orde is en dat er genoeg licht is (woestijndieren verlangen dat) en dat ieder baardje over een eigen plekje kan beschikken met een grotje als verstop plaats.

En vergeet natuurlijk geen voedseldieren.

Succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, allemaal bedankt! had alles wat jullie zeiden al staan, dus dat was wel een opluchting, ik heb ze zaterdag gehaald. het zijn echt schatten!!!! ze kijken je zo leuk aan, een heel ondeugend:P

Ze willen alleen nog geen groente, ik bied het telkens aan maar ze lopen gewoon weg!

Maar... eentje heeft al wel een spinnetje dat in de kooi gekropen was gevangen, die spin heeft er wel spijt van gehad! is het nier erg als ze een spin eten?

 

greetzzzzzz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom!

dat vraagt om fotos natuurlijk.

enne zo kom je ook nog eens van je spinnen af,mooi toch :lol: .

maar geef ze de tijd,het zijn nog ukkies,en moetten veel leren,en natuurlijk wennen aan hun nieuwe omgeving.dit kan 3 dagen duren,of weken.

laat ze maar even met rust,bied alles aan zodat ze het kunnen nemen,en let op dat je poep vind.

het is ook verstandig om met een week of 6 de poep na te laten kijken voor wormpjes,net als bij kittens en pups.

veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedanktvoor de leuke reacties!

@JDG:

ik heb eerst gekko's gehad, maar die vond ik na een jaar of twee niet zo leuk meer... daar was de lamp voor.

 

grtz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier :cheer:

 

post maar is snel foto's van je nieuwe aanwinsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×