Jump to content
Ruweva

Reptielen

Recommended Posts

Het volgende moet even van mijn hart

Vandaag hadden we niks te doen en kwam al surfend op een site van een reptielenzaak terecht. En zag dat ze vandaag open waren.

Dus wij in de auto en er naar toe, de grootste van Benelux...jaja dat willen we wel eens zien.

Daar aangekomen, naar beneden naar de reptielen.

Wat we daar zagen...misselijkmakend gewoon.

Dieren die er half dood bij lagen, geen drinken, geen groenten, die onderhand levend aangevreten werden door krekels.

Dieren die zo mooi horen te zijn, lagen versuft, verzwakt, ondervoed in hun eigen ontlasting.

Moest soms goed kijken of ze nog ademende....

We hebben het er de hele weg terug(ruim een uur) er nog over gehad. HOE IS DIT MOGELIJK!!!

Waar doe je t dan voor...zeker het geld en niet uit dierenliefde.

Echt we waren bijna geneigd om een doodziek baardje mee te nemen, maar deze dieren waren niet te redden.

 

IN EN IN TRIEST!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gebeurt spijtig genoeg meer en meer in reptielenzaken.

Daarom zullen wij ook nooit een baardje kopen in een winkel en wel bij particulieren.

Was het een winkel in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit gebeurt spijtig genoeg meer en meer in reptielenzaken.

Daarom zullen wij ook nooit een baardje kopen in een winkel en wel bij particulieren.

Was het een winkel in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er in belgie zo een zaaken zijn,is jarenlang gekend

jammerlijk genoeg zijn er zo meerdere

dat er ook niets helpt bij klachten is ons ondertussen ook duidelijk

 

de politie bellen: om dieren verwaarlozing aan te geven

IS NIET ONZE BEVOEGDHEID is het antwoord

de dierenbescherming bellen:

WE WETEN HET,MAAR KUNNEN ER NIETS TEGEN DOEN

het eenige dat zeer kortstondig werkt is terplaatse uw verontwaardiging uitschreeuwen(dit duur meestal niet zo lang :angry: )

 

 

maar alle zaken over een kam scheren zou ik zeker niet doen

er zijn ook zeer goede reptielwinkels,waar zowel de dieren als de informatie goed zijn

 

slechte winkels blijven enkel bestaan door dat er gekocht word,al dan niet uit medelijden voor het beestje

koop daar NIETS,dan moet deze zaak wel veranderen of sluiten

 

koop bij een goede reptielenzaak,deze verdienen onze steun

EVENTJES ZOEKEN,en u vind ook goede zaken die op zondag open zijn

 

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was eens ergens naartoe gereden, en onderweg naar huis zagen we een dierenwinkel. We dachten:"we springen eens even binnen" en daar aangekomen keken we dan even rond. Er was ergens een zeer klein kamertje waar allemaal terrrariums instonden. We wilden naar binnen, deden de deur open en WAT EEN STANK! Toen keken we in de terrariums, er lagen kleine baardagaampjes, graatmager en een schildpad(lag bij de baardagamen in dezelfde terrarium). Er waren ook volwassen baardagamen waar de staart en teentjes van afgebeten waren. Ook waren er nog andere reptielen die graatmager waren. Een week later gingen we terug, ik wou mijn vriend laten tonen hoe zielig het was, en die kleine baardagaampjes lagen nog steeds op dezelfde plaats! Al die reptielen waren ondervoed, was echt vreselijk om te zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×