Jump to content

Recommended Posts

Dus ons baardje is nu -+ 11 cm groot en ik veronderstel dus rond de 4 maand oud :)

 

Maar ik vind hem zo zielig daar alleen (wij zijn weg van 7u tot 18u), dus had ik er graag een tweede gekocht... maar voor ik weer iets impulsiefs doe even dus paar vragen.

 

* hebben ze elk hun eigen "warmteplekje" nodig?

* Is het terrarium van 50*50*50 dan wel nog groot genoeg? Ik ben van plan om later (als ze wat groter zijn) ze te vestigen in eentje van min. 1meter... maar kan ik momenteel toch nog tot het einde van het jaar met dit terrarium door?

 

Ik vind het super om mij daarmee bezig te houden... Mogen nog geen kinderen krijgen wegens medicatie en tja iedere avond neem ik dan ons spotje bij ons om toch nog maar een beetje aan ons te wennen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lieke ;)

 

Een baardje van 11 cm is dat met de staart inbegrepen?

Als dit zo is zal je baardje zeker nog geen vier maand oud zijn hoor, maar dit terzijde.

Een bak van 50*50*50 kan volstaan tot een leeftijd van 6 maand ongeveer is afhankelijk hoe goed je baardje groeit.

Om er nu twee baardjes in te huisvesten zal geen probleem vormen voor jonkies de eerste maanden maar tot het einde van het jaar zal denk ik niet lukken.

Alles hangt af hoe snel ze groeien en je hebt snelgroeiers die op zes maand de 40cm dik overstijgen.

Een eigen warmteplek is altijd nuttig maar hoeft perse niet als er maar genoeg plaats is voor beiden, alles hangt ook af hoe dominant ze tegenover elkaar staan.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het plezante dat je enige meerdere terrariums hebt en indien nodig kan verplaatsen of apart zetten .Maar je moet natuurlijk wel de plaats hebben en alles moet proper gehouden worden !

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baardjes zijn in de natuur solitaire dieren. Ze zullen bij elkaar komen om te paren.

 

Chuck zit bij mij ook redelijk lang alleen. Hij heeft een bak van 120*60*60. Met genoeg klim- en schuilmogelijkheden. Dus vervelen zal em zich niet.

 

Een baardje doet toch niets anders dan rusten.

Als je er een 2de bij gaat halen, moet je rekening houden met paren en nakweek he. Daar komt veel bij kijken.

 

Ook als er eentje ziek is moet je een apart terra hebben, voor hem in quarantaine te zetten...

 

Ik denk dat spot jou eerste baardje is, niet?

Dan kun je beter even oefenen om hem te verzorgen dan er ineens 2 te nemen.

 

Voor een terra van een baardje is er geen maximummaat. Hoe groter hoe liever. Maar er is wel een minimummaat: 100*50*50. Zolang hij zo klein is kan jou terra geen kwaad. Maar binnen 2 a 3 maandjes zal hij toch een groter terra nodig moeten hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×