Jump to content
Sign in to follow this  
jochen jossaer

Agressief Gedrag ...

Recommended Posts

hoi,

 

ik heb (zoals sommige al weten) nakweek gehad +/- 1 jaar geleden, en heb 2 kleintjes bij gehouden en de rest verkocht.

 

nu zag ik dat 1 van men kleintjes sterk achteruit ging, en ben er meteen mee naar de dierenarts geweest. Helaas is het ook overleden.

Omdat het overblijvend diertje er zo eenzaam uitzag, ben ik bij de reptielenwinkel terug een van men eigen nakweek gaan kopen.

 

Maar het diertje dat ik al had loopt continu achter het nieuwe diertje, en probeert zelf te bijten.

 

Ik heb ze nu uit elkaar gehaald; aangezien het van dezelfde kweek is zijn ze even oud + even groot.

Komt dit nog goed ?! Ik moet met beiden naar de winkel gaan, en de verkoper gaat zien of het geen 2 mannetjes zijn.... Maar kan het enkel hier aan liggen ? in reptielenwinkels zitten mannejes toch ook samen ...

 

groetjes,

jochen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over wat voor dieren heb je het? Over het algemeen is het bij reptielen een regel nooit mannetjes te combineren (of je moet een zeer groot verblijf heben dat ze de ruimte hebben en territoriums af kunnen bakenen! Ook in de winkels levert dit agressief gedrag onderling op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn laudakia nupta's.... niet echt zo bekend bij de meeste.

verwante familie van de baardagaam hebben ze me gezegd.

 

terra is wel degelijk groot genoeg, het kleintje dat agressief reageert zit samen met zijn ouders (die dus een ouder zijn, maar daar gaat hij goed mee om.)

 

maten terra: 1.5m x 1m x 0.7m (LxHxD)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iets....

 

na de exames ga ik beginnen met mijn woestijn terrarium te verbouwen.

Ga wat zorgen voor meer schuilplaatsen, extra rotsen, en ga het terra een totaal nieuw kleurtje geven.

 

Heb jij zoiets van .."mmm... dit vinden mijn dieren precies wel leuk"?

post hier dan een foto'tje :P

ben nog op zoek naar leuke ideetjes.

 

groeten,

jochen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

goed nieuws :P

ik ben met het nieuwe diertje teruggegaan naar de dierenwinkel en het bleek ook een mannetje te zijn. Heb nu een ander diertje meegekregen en ze gaan goed met elkaar om :) Het nieuwe vrouwtje heeft wel een stuk van haar staart af, maar dat maakt niet echt uit voor me. Nu zit men mannetje ten minste niet meer alleen :D

 

groeten,

jochen

 

(ps.: foto's van jullie woestijn-terra's mogen steeds gepost worden; ben op zoek naar mooie voorbeelden om mijn terra opnieuw in te richten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je kwestie is opgelost. Ik post volgende week foto's van mijn nieuwe gekkobak, maar die bak is maar 75 cm, dus voor leuke ideeen kan je beter elders op het forum zoeken, of anders even een nieuw topic openen om het onder de aandacht te brengen bij de mensen hier.

 

Ikzelf gebruik piepschuim, tegellijm en rood reptielenzand om mooie wanden en rotsformaties te maken. Ik breng het zand aan op lak dat ik over de laatste laag tegellijm aanbreng voor extra goede hechting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×