Jump to content
Sign in to follow this  
marjolein

Neus In Het Zand Duwen En Graven

Recommended Posts

hallo mijn vrouwtje is gedekt op 24 mei nu heb ik gelezen dat het 4 weken duurt voor ze eieren gaat leggen en dat je een week van te voren een legbak moet geven, het aan komende weekend is het drie weken.

maar ik zie nu dat ze druk is met graven en haar neus in het zand aan het steken is ook is ze wat onrustiger en eet ze minder dan voorheen. is het verstandiger om de legbak nu al in het terrarium te plaatsen???

 

th_tulaonrustig.jpg

th_tulagraven.jpg

th_tulagraaft.jpg

 

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marjolein ;)

 

Dit zijn inderdaad voortekens dat er een nakende eileg op komst is.

Je kan je legbak nu al plaatsen.

Het vrouwtje zelf zal de week voor de eileg stoppen met eten en op zoek gaan naar een geschikte plaats.

Zodoende is het geen slecht idee als je gebruik maakt van een aparte bak om deze nu te plaatsen, zodoende kan ze er toch al wat aan wennen en op verkenning gaan.

Eenmaal ze de eitjes gelegd heeft laat haar dan ook haar volledige werk afmaken dus laat haar alles weer toeleggen en aanstampen.

Succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je binnenkort eitjes kan verwachten.

Mijn vrouw heeft zondag nog een nestje gelegd en zij begint altijd 1 dag van te voren onrustig te worden en te graven.

Dus wie weet is ze bij jou ook zo snel.

Vergeet niet het zand in de legbak te bevochtigen, dit om de eitjes langer goed te houden, mocht je dit nog niet weten :P

 

Veel succes in ieder geval.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt er inderdaad op dat ze eitjes gaat leggen. Ik heb hier een dame die wel ruim een week nodig heeft voordat het nestje naar haar zin is. Ik zou zeker de legbak in het terrarium plaatsen.

 

Ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ze moet niks van die legbak hebben negeert hem gewoon ;) heb nu een deel van het terrarium gevuld met een dikke laag speelzand en dan nog probeert ze te graven in het droge fijne zand :blink: , hoop dat ze inziet dat het beter is om in het speelzand te gaan leggen.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha

je weet maar nooit wat ze gaan doen,ga je de eitjes broeden?

heb je de nutribird nog ontvangen? ik heb er niets meer van gehoord!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita, ik denk dat ik een deel uitbroed stuk of 15 er wordt al zoveel gekweekt en je moet ze ook kwijt kunnen vandaar dat ik niet teveel wil uitbroeden. je wordt er mee doodgegooit bij wijze van spreken dan (met jonge baardagamen).

sorrie dat ik nog niet gereageert had maar heb het zakje ontvangen, bedankt. :D het gaat heel goed met de baardagaam. eet werkelijk alles wat los en vast zit en groeid als kool. ik heb toch de naam verandert in abby is toch vrouwlijker.

groetje marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×