Jump to content
Nath86

Baardagaam 2x Achter Elkaar Zwanger

Recommended Posts

Hoi,

Op 15 mei is mijn baardagaam bevallen van 12 eitjes. Doordat ik zelf erg ziek en net 3 dagen terug van vakantie was had ik geen mogelijkheid een nieuw terra op te halen daardoor heeft ze nog een paar dagen bij haar man gezeten <_< Nu keek ik gister eens goed naar dr buik en toen ik voelde voelde ik weer eitjes zitten, dus nu is ze voor de 2e keer zwanger. Kan dit kwaad? Ik vind het erg zielig voor dr...

Ze zit nu dus al een tijdje apart dus ze heeft alle rust en is weer goed op gewicht van voor haar eerste zwangerschap dus dat zit wel goed ze eet goed en krijgt veel vitamines binnen.

 

Het is dus allemaal heel hectisch verlopen hier zo ga je op vakantie kom je terug blijkt ze zwanger te zijn, toen werd ik erg ziek, door de vakantie, zit ze na de bevalling nog een paar dagen bij dr vent en weer zwanger... Ik hoop dat jullie nu een beetje begrijpen wat de situatie is en dat ik het dus niet met opzet heb gedaan... en dat het allemaal onmacht was... :(

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

een baardje kan uit een bevruchting verschillende legsels eitjes leggen

 

na de eerste eileg,volgd een tweede vanaf de 25 tot 35 dag,en een derde terug evenlang erna

 

ook kan een baardje van deze bevruchting zelfs volgend jaar nog bevruchte eitjes leggen

 

voor de eileg het baardje goed voorzien van calcium(krekels overvloedig bepoederen)

na de eileg hetzelfde en zo veel mogelijk voedzaam voedsel aanbieden

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

geef haar ook 1x per week een eendags muisje bevat veel kalk.

zijderupsen zijn ook voedzaam. tebo's deze bevatten veel kalk ed,

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgt nu iedere dag rupsen en heel veel kalk, zelf wil ik niet echt aan muizen beginnen, daarvoor ben ik een te grote dierenvriend :rolleyes: Maar voor de rest haal ik voor haar genoeg voedsel in huis, alleen nu ze dikker wordt eet ze erg weinig, hoe kan ik dan zorgen dat ze genoeg vitaminen en kalk binnen krijgt?

Alvast bedankt voor de tips! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

los wat calcium op in wat water

trek het in een spuit(zonder naald :rolleyes: )en in de bek opgeven,zo heefd ze tenminst genoeg calcium binnen om haar eitjes aan te maken,en moet ze haar calcium dat ze nodig heefd voor haarzelf niet allemaal opgebruiken

 

een goede mega ray lamp is ook een aanrader

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
los wat calcium op in wat water

trek het in een spuit(zonder naald :rolleyes: )en in de bek opgeven,zo heefd ze tenminst genoeg calcium binnen om haar eitjes aan te maken,en moet ze haar calcium dat ze nodig heefd voor haarzelf niet allemaal opgebruiken

 

een goede mega ray lamp is ook een aanrader

 

groetjes

erwin&sonja

Een mega ray lamp? Waar kan ik die kopen? Ik heb hier in Vlissingen wel een dierenwinkel zitten die ook oa reptielen verkoopt, maar of hij dat ook verkoopt. En ze zit nu in een terra met maar 1 lamp, kan ik die vervangen dan ? Ik heb inmiddels al weer een "nestje" voor haar gemaakt, alleen vorige keer maakte ze er geen gebruik van.

Ik las ook op de site dat er vloeibare vitamines bestaan? Die normaal voor mensen gebruikt worden? Kan ik die ook in water oplossen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn dieren hebben twee lampen 1x warmte lamp en 1x uv lamp dit omdat de bakken 50 cm hoog zijn en de meeste 2 in 1 lampen ( warmte en uv) te sterk zijn.

deze lamp kun je ook bestellen bij de oline winkel.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net naar de hengelsport winkel geweest om tabo's en heb calciumpoeder gekocht, dat moet wel voldoende zijn. Alles is in gereedheid gebracht en nu is het wachten op het volgende nestje ben benieuwd...

 

In ieder geval alvast allemaal heel erg bedankt :cheer: voor de tips, zo kan ik er voor zorgen dat alles goed loopt en dat mijn dieren het goed maken en hopelijk lang leven... Voor een beginner is het behoorlijk zoeken en veel lezen om te zorgen dat het allemaal goed gaat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×