Jump to content
tamara & ken

Chamaeleo Calyptratus

Recommended Posts

heb sinds deze week een kameleon in huis genomen heb deze gratis gekregen van iemand die ervan af wou snap niet waarom denk omdat hij te kou zat te weinig groen... en dan bij gevolg als je hem wild pakken dat hij zich opblaast en wil bijten dat deed hij naar mij allesinds toen ik hem uit zen terra wou nemen maar hier doet hij normaal kan hem eruit halen enzo dus heb zen tong ook ok zien rondvliegen dus...

 

verder heb ik er weinig Kennis van dus als iemand tips heeft laat maar komen he ... heb al wel wat liggen googlen maar pff :-)

 

IMG_4440-1.jpg

 

zal er nog wel is fotos van posten iemand een idee hoe oud deze man kan zijn ?ze dachten een klein jaar...???ben hard aant twijfelen ofk ermee zou kweken alsk een vrouw bij haal maar de broedtijd vald precies wat tegen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, wat een mooi dier :cheer: , dat ze dat zomaar wegdoen. ik kan je alleen geen tips geven heb geen ervaring met deze prachtige dieren. maar heel veel succes met hem/haar.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het is zeker een knapperd!

weet je wel wat het geslacht is?

als hij te koud heeft gezeten,en nu lekker warm zit moet je snel zijn met mest onderzoek,als hij codiccioses of flagaten bij zich heeft vermenigvuldengen ze zich razend snel,en is je schat dood in 6 weken! (zeg ik uit ervaring)

maar je hebt hem net,kammies zijn zeer stress gevoelig,en hij moet wennen aan z,n nieuwe baas,onderkomen enz!!

geef hem rust,en regelmaat,zodat je nog lang plezier kan hebben samen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig dier :rolleyes:

Leuk als deze zomaar ineens bij jullie zijn intrek heeft genomen.

Ik zou zeggen ga zeker genoeg info zoeken of vraag het hier aan de mensen die met deze dieren bezig zijn, zodat dit prachtige dier een mooie tweede kans bij jullie krijgt.

Veel succes en geluk ermee ;)

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tamara en Ken,

 

Gefeliciteerd met jullie prachtige nieuwe aanwinst.

 

Zo te zien een man.

 

Zeer leuke dieren om te houden, broedtijd is ongeveer 5 a 6 maanden.

 

Vandaag zijn bij ons weer de eerste en laatse jonge calyptratussen uit het ei aan

kruipen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Tamara en Ken,

 

Gefeliciteerd met jullie prachtige nieuwe aanwinst.

 

Zo te zien een man.

 

Zeer leuke dieren om te houden, broedtijd is ongeveer 5 a 6 maanden.

 

Vandaag zijn bij ons weer de eerste en laatse jonge calyptratussen uit het ei aan

kruipen.

 

Groetjes Marc B)

hij doet het hier nog steeds goed hoor en als we voor het glas komen kijken komt hij afgestapt en wil hij eruit precies...gek zicht wel bij een kameleon vindk

 

heb hem al vaak zien eten maar nog niet zien drinken heb een waterbakje voorzien???

 

kan het zijn dat je de eieren ook in de terra kan laten uitkomen ???

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

eieren in de broedstoof het is wel is voorgekomen dat het wel in terra uitkwam maar dat kwam meer doordat eigenaar niet wist dat er eitjes lag, maar meestal gaan deze schimmelen of leggen ze te koud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kameleon is ondertussen moeten van terra verhuizen heeft nu een zeer ruim bak maar nu kan ik hem niet meer hanteren als ik in de buurt komt zou hij durven slaan en bijten en dreigen... iemand die weet waarom ze dit doen ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, misschien voeld hij zich onzeker in het nieuwe terrarium en moet hij wennen aan meer ruimte.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi, misschien voeld hij zich onzeker in het nieuwe terrarium en moet hij wennen aan meer ruimte.

groetjes marjolein :D

ik hoop het laat hem zo veel mogelijk met rust dus zal het vastnemen over 2 weken nog is proberen misschien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Tamara en Ken,

 

Gefeliciteerd met jullie prachtige nieuwe aanwinst.

 

Zo te zien een man.

 

Zeer leuke dieren om te houden, broedtijd is ongeveer 5 a 6 maanden.

 

Vandaag zijn bij ons weer de eerste en laatse jonge calyptratussen uit het ei aan

kruipen.

 

Groetjes Marc B)

hij doet het hier nog steeds goed hoor en als we voor het glas komen kijken komt hij afgestapt en wil hij eruit precies...gek zicht wel bij een kameleon vindk

 

heb hem al vaak zien eten maar nog niet zien drinken heb een waterbakje voorzien???

 

kan het zijn dat je de eieren ook in de terra kan laten uitkomen ???

 

greetz

hij drinkt door het vocht uit de lucht.

je moet de terra elke dag besproeien.

dan drinkt ie van de bladeren.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat "aggresief" gerdrag heb ik bij de mijne ook, heeft die trouwens altijd al gehad. heeft (bij mij dan toch) niks ter maken met temperatuur ofzo hoor, ik ben zo lamgzamerhand beginnen denken dat het gewoon het karakter van het beestje zelf is, niet van de soort maar van het individu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey dat "aggresief" gerdrag heb ik bij de mijne ook, heeft die trouwens altijd al gehad. heeft (bij mij dan toch) niks ter maken met temperatuur ofzo hoor, ik ben zo lamgzamerhand beginnen denken dat het gewoon het karakter van het beestje zelf is, niet van de soort maar van het individu.

wel moet zeggen het dat agressief zijn heel hard gebeterd is de laatste tijd hij doet het nog maar zelden nu !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de mijne van de week er ook nog eens uit gehaal en deze keer liet hij het (eens uit het terre dan toch) zonder problemen doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet weten dat dit dieren zijn die hun teretorium zeer hevig verdedigen, heb er eentje hier bij ons en ene met ene kameraad (die hier is nog niet volwassen). De grote was zeer aggressief op het begin maar na verder onderzoek en veel surfen vond ik dat als je je kamie zn terra open zet en hij er zelf uit komt hij minder agressief is. En moet zeggen onze is nu zeer tam. Als hij er uit wil komt hij tegen het raam staan en dan doe ik gewoon het terra open, dan komt hij er uit en blaast helemaal niet.

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ha dpersoonlijk dan toch een kleine vergoeding gevraagd voor zo'n mooi beest! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

agresief gedrag gaat soms nooit over, dat kan, ik heb zelf mannetje die vreselijk agresief is, die is nu overgeplaatst naar mijn zus, daarzo gedraagt die zn eigen harstikke lief, en aardig eet goed beestje maakt het goed, alleen als ik erbij komt en men hoofd laat zien gaat die al weer blazen enz daar is niks aan te doen, soms wennen ze en soms ook niet, dat zijn gewoon kameleons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×