Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Verlamde Baardagaam

Recommended Posts

Hoi,

Mijn ex-vriend :shoot: heeft door onoplettendheid mn baardagaam van tafel laten vallen op zn rug...

Nu is hij voorgoed verlamd aan de achterpoten wat ik erg zielig vindt. :( Ik heb er inmiddels en vrouwtje bijgezet voor de gezelligheid, en hij is echt opgeknapt, :) hij eet weer en is weer actief, alleen blijft hij vooraltijd slepen met zn achterpoten, ik zag nu ook dat er een flinke s-bocht in zn rug zit bij zn staart. Zou hij hier oud mee kunnen worden? Ik geef hem voldoende vitaminen en hij eet goed.

Verder is hij heel gezond en lief, ik zou hem daarom ook niet weg willen doen. Maar is het verstandig het beestje in leven te houden?

Weet iemand wat ik moet doen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

wat een naar verhaal zeg :( . als het diertje geen pijn heeft en verder hiervan geen problemen, zou ik niet weten waarom hij niet oud zou kunnen worden. waar ik mij meer zorgen om maak, is dat hij geen wonden krijgt door het sleepen met zijn achterkant. hou dit goed in de gaten want dat zou wel zielig voor hem zijn.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi,

wat een naar verhaal zeg :( . als het diertje geen pijn heeft en verder hiervan geen problemen, zou ik niet weten waarom hij niet oud zou kunnen worden. waar ik mij meer zorgen om maak, is dat hij geen wonden krijgt door het sleepen met zijn achterkant. hou dit goed in de gaten want dat zou wel zielig voor hem zijn.

groetjes marjolein

Hoi,

Nee hij krijgt niet echt wonden.

In het begin had hij door het weinige eten wel last van dat zn darmen mee kwamen met t poepen, dat is inmiddels ook over, en zeker nu zijn vriendin erbij zit gaat het helemaal goed. Het is af e ntoe wel een grappig gezicht die pootjes haha. Maar hij is nog steeds erg lief en met zn vriendin volgens mij op en top gelukkig en 1 voordeel er zal waarschijnlijk geen nakweek komen en paargedrag zal hij niet echt vertonen. Want 1 vruchtbaarkoppel vindt ik wel genoeg haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

zeg nooit, 'nooit'!!!!. het zou mij niets verbazen als opeens blijkt dat het vrouwtje toch zwanger is. :D hij het toch op een of andere manier voor elkaar heeft gekregen.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

zon agaam kan nog makklijk heel oud worden ,

let er wel op dat je geen scherpe stenen enzo op de bodem hebt waar die teveel over heen kan schuren ,

zou ook de hoge klimspullen eruit halen , ookal kunnen ze tog nog goed klimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites
zon agaam kan nog makklijk heel oud worden ,

let er wel op dat je geen scherpe stenen enzo op de bodem hebt waar die teveel over heen kan schuren ,

zou ook de hoge klimspullen eruit halen , ookal kunnen ze tog nog goed klimmen

Ja hij heeft alleen een grot om te slapen in zn terra staan, en heel zacht wit zand.

Ik heb de kurkenachterwand er ook uitgehaald want daar hing hij voorheen aan te slapen, maar ja als hij nu valt ligt hij op zn rug en kan hij niet meer omdraaien dus alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen :D Binnenkort ga ik op zoek naar een nieuw terra voor m van min 120cm, dan kan hij lekker genieten en hopelijk heeeel oud worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had een vrouw die dit van de een op andere dag kreeg , waarnaar het met mate steeds erger werd ,tot de hele achterkant verlamd was , niemand wist wat het was , ook was er niks te vinden op internet ,

 

deze is 9 jaar oud geworden ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik weer wat met het beestje, ga ik vanochtend het zand zeven zoals ik om de paar dagen doe, vind ik ineens een teentje, kijk ik naar mn beestje zie ik dat hij een teentje van zn verlamde pootje mist, en dat het pootje een beetje dik is...

Dus ik heb gelijk de DA gebeld en ik laat er morgen naar kijken. * zucht * t blijft een gedoe met 'm ik hoop dat de DA er iets aan kan doen... ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doordat hij zijn pootjes niet voelt ziet hij het misschien wel voor eten aan en hapt hij zelf naar zijn poten of nageltjes , succes bij de DA

 

gr sylvia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi, Nou het gaat al iets beter met mn mannetje, ik laat vd week even een mestonderzoek doen om te kijken of hij verder niks onder de leden heeft.

Tja het pootje sterft af en daar heeft hij nu ook een kuurtje voor dat alleen het voetje afsterft en niet de rest want daar heeft hij nog wel gevoel in, verder eet hij goed en lijkt hij gelukkig met zn vriendin. Binnenkort verhuizen ze ook naar een groter terra, dus meot het helemaal goed komen met m. Ik laat wel even weten hoe het onderzoek ging.

Maar vooralsnog blijft hij stabiel en voelt hij zich goed.

 

Keep you posted Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×