Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van het weekend terug gekomen van vakantie en toen ik in mijn terrarium keek bleek dat mijn vrouw zwanger is.

Ik heb gelijk een nestplaats gemaakt voor haar en ze wordt nu met de dag dikker en dikker en graaft zich rot.

 

Hoe lang duurt de zwangerschap?

En is het een optie dat ik de vrouw tijdelijk apart zet? Het mannetje is op het moment nogal dominant wat ik erg zielig voor haar vindt.

 

Kan het kwaad als ik pas na een aantal uren ontdek dat er eieren liggen? Ik werk nl 40 uur per week.

 

Hoe groot moet het terra zijn waar de jonkies in komen te zitten.

En op welke leeftijd mogen ze naar hun nieuwe baas?

 

Ja een hoop vragen, ik had nl niet nu al verwacht dat mijn vrouw na 3 weken samen zijn al zwanger zou zijn. Ze is ook nog net geen jaar.

 

Als je tips voor me hebt mag je me ook altijd mailen op animalduparty@hotmail.com, alle hulp is nl op het moment welkom.

 

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele tips!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral welkom hier :cheer:

 

gebeurd regelmatig dat baardjesTE jong zwanger worden,daarom is het zeker nodig dat mannekes op 5 maand in een ander terrarium aleen zitten,want vanaf dan kan het al misgaan

een zwangerschap duurd ongeveer 30 dagen,van paaring tot eileg

tussen de 25 en 31 dagen nadien kunt u terug een afleg verwachten,en dit drie tot vier keer .

de opdringere man hoord dan wel aleen gehuisvest te worden

zorg dat het aflegzand voldoende vochtig is,en dan kan het zeker geen kwaad dat de eitjes een tot twee dagen blijen liggen zonder schade.

 

zwangere dames hebben zeer veel calcium nodig,dus alle voedsel overvloedig bepoederen

hetzelfde met mineralen en vitamienen

na de eileg extra voederen met tebos,rupsen,om terug op sterkte te komen

 

indien nog vragen stel ze gerust :D

suk6

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom op het forum.

als je vrouwtje al zo aan het graven is ,komen de eitjes binnen een paar dagen,mijn vrouwtje graaft maar 1 keer,en de volgende dag legt ze al.

ik zou haar idd apart zetten als de man vervelend is.

heb je al wel een broedstoof,om de eitjes in te doen? en vermulcilitte in huis,en bami bakjes om de eitjes in te doen?

zoals erwin zegd,veel calcium geven!! want een maand later legt ze weer,ze heeft dus veel nodig.

met de stoof op 29 graden komen de eitjes uit na ongeveer 60 dagen.

de eerste paar weken kun je aardig wat kleintjes samen houden,maar maar na een week of 5/6 hebben ze meer ruimte nodig,en heel veel voer,ze eten alles wat beweegt,dus gebeurt het ook dat zo staartjes en pootjes er aan moetten geloven,vooral als ze dicht op elkaar zitten.

het is dus een goed idee om een stellinkje in elkaar te timmeren,zo,n 4 bakjes bij elkaar ,dan heb je ruimte zat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

welkom op het forum.

als je vrouwtje al zo aan het graven is ,komen de eitjes binnen een paar dagen,mijn vrouwtje graaft maar 1 keer,en de volgende dag legt ze al.

ik zou haar idd apart zetten als de man vervelend is.

heb je al wel een broedstoof,om de eitjes in te doen? en vermulcilitte in huis,en bami bakjes om de eitjes in te doen?

zoals erwin zegd,veel calcium geven!! want een maand later legt ze weer,ze heeft dus veel nodig.

met de stoof op 29 graden komen de eitjes uit na ongeveer 60 dagen.

de eerste paar weken kun je aardig wat kleintjes samen houden,maar maar na een week of 5/6 hebben ze meer ruimte nodig,en heel veel voer,ze eten alles wat beweegt,dus gebeurt het ook dat zo staartjes en pootjes er aan moetten geloven,vooral als ze dicht op elkaar zitten.

het is dus een goed idee om een stellinkje in elkaar te timmeren,zo,n 4 bakjes bij elkaar ,dan heb je ruimte zat!

Hoi,

Is er een website waar ik kan vinden hoe ik zo'n stelling kan bouwen?

Er staat nu al en terra klaar voor als de kleintjes komen, maarjaa of dat groot genoeg is weet ik niet....

Tips voor zo'n stelling zijn welkom, hoe groot moeten die hokjes dan zijn en met lampen enz hoe doe ik dat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×