Jump to content
Tonnetje

Baardagamen Kweken En Vergunningen.

Recommended Posts

Hola forum bewoners,

 

Allereerst de vraag: Zijn er hier kwekers van baardagamen of misschien van andere reptielen die zich officieel hebben gevestigd als bedrijf?

 

Mijn volgende vraag is dan ook; Heb je hiervoor speciale opleiding, papieren, vergunningen voor nodig en dit op europees gebied.

 

Of mag je je (maar dat zal wel niet) zomaar ergens vestigen zonder papieren en reptielen gaan kweken voor handel. En wat voor een papieren heb je nodig als je bijvoorbeeld dieren wilt gaan kweken die Cites papieren nodig hebben (Sommige schildpadden bijvoorbeeld).

 

Dit allemaal gewoon ter orientatie. Wij hebben een heel groot stuk land en het lijkt ons erg leuk om kleinschalig maar wel proffesioneel baardjes en schildpadden te gaan kweken. De afzet moet dan gaan via beursen en website.

 

Wie kan en wil ons hier meer over informeren?

Bij voorbaat dank,

 

Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Alles hangt natuurlijk af vanwaar je je wilt vestigen, zo heeft ieder land wel zijn eigen speciefieke wetgeving.

Hier in vlaanderen heb je de zogenaamde VLAREM, dit is de zogenaamde millieuwetgeving, als particulier volstaat het meestal om een Vlarem2 aan te vragen, dit komt erop neer dat je de gemeente in kennis stelt dat je reptielen houd tot max. 30 dieren, meer dieren heb je al een vlarem klasse1 nodig en dit is wel al een beetje moeilijker om deze te verkrijgen ook speelt de ligging van je bedrijf een grote rol.

Voor cites dieren moet je dan in orde zijn met je papieren en elk dier moet dan ook in het bezit zijn van cites als je deze verhandelt, zoals ik meen te weten zijn cites papieren geldig in alle EEG landen.

Dus volgens mij is het het beste om bij je gemeente eens info te gaan vragen hoe de wetgeving er daar uitziet.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

JDG bedankt voor de info. Het zou gaan om het vestigen van een bedrijf in Spanje dus dan zal een vlarem wel niet gelden ben ik bang. Zal eens lokaal gaan informeren.

Met zonnige groet,

Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

om in vlaanderen een berijf op te richten om eender welk dier te kweeken hebt u een vlarem 1 atest nodig(walonie is veel soepeler)

 

dit houd een buurdonderzoek in(er mogen geen gegronde tegenstanders zijn)

ook een uithanging is nodig

 

een klasse 1 atest is ook plaatsgebonden(kmo zone,landbouwzone)

zoals jo al aanhaalde ,de gemeente of stad kan het best antwoord geven

 

veel geluk in uw zoektocht,hou ons zeker op de hoogte

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed gelezen heb in de milieuwetgeving van belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed van je dat je bij de les was d+n ;)

Je hebt inderdaad klasse 1,2 en 3 en zoals jij het corigeerde.

Dat heb je als je iemand te snel een antwoord wilt geven :(

Maar al bij al heeft dit voor tonnetje geen nut aangezien hij in Spanje zit B)

Wou hier maar alleen mee aantonen dat ieder land, provincie, gemeente of stad wel zijn eigen speciefieke reglementering heeft.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reakties, Helaas zal ik mijn zoektocht dus op Spaans grondgebied moeten doen, en dat maakt het allemaal erg erg erg ingewikkeld.

En dat zal dan ook wel weer maanden gaan duren voor er ergens door iemand een antwoord gegeven gaat worden. Spanje is leuk zolang het maar niet om papieren gaat. GRGRGR :(

 

Met vriendelijke groet,

Tonnetje ( het regend hier pijpestelen )

www.fincalosbarriles.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tonnetje

 

zit even stiekem je topic te lezen (deze had mandy open laten staan) :P

 

als ik je goed begrijp wil je geld verdienen met alleen het kweken van de dieren met name baardagamen

 

mijn ervaring: met alleen kweken verdien je niet echt veel en zeker niet op baardagamen tenzij je echt mooie dieren hebt

 

ik denk dat er meer handel zit in het handelen van veel verschilende dieren

aangezien je in spanje zit is dit als je het mij vraagt een uitkomst

 

en idd die papieren maken het een beetje onmogelijk allemaal :angry:

 

maar genoeg geluld suc6

 

groetjes bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook niet de bedoeling om te gaan handelen in baardagamen alleen.

De bedoeling is agamen en schildpadden erbij te fokken.

 

De handel zal denk ik voornamelijk gaan bestaan uit dingen die te maken hebben met reptielen (denk aan terariums, decoratie,verwarming ed. Maar deze dode materialen zijn het probleem niet. Handel is handel en blijft handel daar heb je geen specifieke papieren voor nodig.

Het probleem zijn de levende materialen die gewoon te leuk zijn om er niet iets mee te doen en daar heb je dus wel specifieke papieren voor nodig.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dit ook wel willen

Aangezien ik moet toegeven aan de reptielen verslaving zal ik mss voor men eigen zo een certifaat willen aanvragen.

Heb nu zelf al 10 reptielen... denkt ook niet dat die de enige gaan blijven :D

Maar mijn vraag is nu wel als je een papier hebt tot 30 dieren en je hebt nakweek van meer dan 30 dieren wat moet je dan ?

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je tijdelijk een hogere klasse aanvragen

deze is geldig voor 3 maanden en je kan het voor 6 maanden ineens aanvragen

(voor belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vergunning is zeker nodig,zou zo vlug mogelijk deze in orde brengen

 

u bent in orde van zodra uw aanvraag binnen is

 

wat de nakweek betreft

OP ZIJN BELGIS NATUURLIJK

 

volgens zij die de vergunning verstrekken is het geen probleem tot 10 weken voor de nakweek

 

volgens zij die de controles uitvoeren tellen alle dieren,dus ook de nakweek

 

wie gelijk heefd vald voor mij nog steets niet te achterhalen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×